CIH R4 -koneiden viritys
- motorsport
- 'Diplomat'

Köykäisemmät hukkuu.motorsport kirjoitti:Joku ihme B-Asconamies nimeltä Turunen oli tilannut PO-Metalista 5.5 kiloa painavan vauhtipyörän. Menee varmaan johonkin eläkeläisen entisöintiprojektiin kun alle 4kiloisiakin saa.
Tuon vp:n paino on ihan mietitty juttu.
"Renkaiden kiljunta ja moottoreiden ulvonta salamalähdöissä nostaa melutason jopa nelinkertaiseksi" -Omega B:n käyttäjän manuaali.
-
J Turunen
- OCF Member 2022

- Viesti:
Heh...motorsport kirjoitti:Joku ihme B-Asconamies nimeltä Turunen oli tilannut PO-Metalista 5.5 kiloa painavan vauhtipyörän. Menee varmaan johonkin eläkeläisen entisöintiprojektiin kun alle 4kiloisiakin saa.
Moottorisportti on joko oraakkeli tai sitten hänellä on tietolähde/-lähteitä, kun näin tarkasti asiat tietää.
Yritä tässä nyt sitten hankkia osia kaikelta julkisuudelta piilossa.
-
tunturista
- OCF Member 2018

TIETOTAITO KUNNIAAN JOKAISELLE
Olen sen kyllä omaltakin osalta huomannut, mutta olen sen myös pannut merkille että meän sivustoilla myös kunnioitetaan rakentajia huomattavasti enemmän kuin muilla forumeilla. HYVÄ ME.Tommi T kirjoitti:Minä olen huomannut että netissä tiedetään paremmin autojen tekniikasta kuin mitä auton rakentaja itse tietää.Varsinkin kateelliset nimimerkin takana kirjoittavat kilpakumppanit tuntuvat tietävän todella tarkasti mitä moottori pitää sisällään yms.
Herätellään topiccia..gte83 kirjoitti:Jos ruisku koneen meinaat tehä ni mielellään alle 300 asteinen nokka.jaakkoaj kirjoitti:Alle 300 asteinen nokka olisi tohon 2.0 cih varmaan hyvä, eikös siihenkin ole mahdollista laittaa säädettävä nokkapyörä?
Tässä yx esimerkki omastani:
http://www.opel6070club.com/jasensivut/jonih/JoniH.htm
Oli alunperin ruiskulla mut ei toiminu kunnolla.
Kone kuulosti "kasilta" alle 2000 kierroksen eikä meinannu pysyy käynnis alle tuhannen... ja päästö mittaukses HC oli 3000!
Nyt kun on kaasarit ni käy nätisti tyhjäkäyntii 800-900 kierroksel ja menee päästöistäkin helposti läpi.
Joo sama ongelma on itsellä, eli käy kuin "kasi" alle 2000-2500kierroksen, eikä tyhjäkäynti ole kovin häävi ja on jotain 1500rpm, tuosta HC:stä ei ole tietoa
Koneessa siis (ilmeisesti) joku rajumpi nokka, yli 300asteinen(312), ei ole tutkittu tarkemmin ja on L-Jetronic ruisku
Onko neuvoja mitä kannattais tehdä, ainakin näin aluksi miksei pysyvästi, toki nokka vaihtoon niin sillä selvä?
-
Vectra C1 GTS, ex.-96 Astra F, ex. -77' Manta B, ex. -90 24V Senator B
Sepolle säätöön,voi olla että menee päästöt rajoihin tai sitten ei.
Todennäköisesti joutuu tyhjäkäynnin jättämään jonnekkin 1200-1300 paikkeille.
http://www.yritystele.fi/yf_getinfo/cod ... C3%B6%20Ky
Joo olen jo kysellytkin tuossa aiemmin asiasta, ja päästöistä ei tarvitse välittääBeeascona kirjoitti:Sepolle säätöön,voi olla että menee päästöt rajoihin tai sitten ei.
Vectra C1 GTS, ex.-96 Astra F, ex. -77' Manta B, ex. -90 24V Senator B
- motorsport
- 'Diplomat'

onko kokemusta vakio 2.0e koneen turbotuksesta?
siis mulla on vakio kakslitranen joista sorvaan millin männistä pois. turbona on garret t03, coolerista en vielä tiedä joku "kiina" cooleri tarkotus ostaa... bensansyötöstä vastaa kaks 45:sta delortoa?
mitenhän mahtaa olla kesto? paljonkohan tuohon uskaltas paineita laittaa ilman että ei tarvii pelätä kone rikkoa?
rupeen tekeen toisen kestävämmän alakerran mut tuolla olis tarkotus talviajella siis matalilla paineilla.
siis mulla on vakio kakslitranen joista sorvaan millin männistä pois. turbona on garret t03, coolerista en vielä tiedä joku "kiina" cooleri tarkotus ostaa... bensansyötöstä vastaa kaks 45:sta delortoa?
mitenhän mahtaa olla kesto? paljonkohan tuohon uskaltas paineita laittaa ilman että ei tarvii pelätä kone rikkoa?
rupeen tekeen toisen kestävämmän alakerran mut tuolla olis tarkotus talviajella siis matalilla paineilla.
Bmw e61 msport
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut