Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Elikkäs.. muija soitti eilen hädissään että autosta ohjaus on todella jäykkä-> ohjaustehostin ei toimi. Oli katsellut auton alle ja konepellin alle-> ohjaustehostimen öljyn säiliö tyhjä ja auton alla öljyä. Eli jostain vuotaa. Olisiko kenelläkään kokemusta/arvausta/tietoa mikä on mennyt ja miksi? Onko yleistä että menee joku letku vai onko pumppu pamahtanu suoraan? Itse en juuri enempää tapahtuneesta tiedä koska olen armeijassa mutta ajattein kysyä täältä jo vähän etukäteen. Ja jos joku tietää hintoja osiin/töihin niin antaa tulla.. vaikka toden nälöisesti kirpaisee perkeleesti.
Ja auto on G astra vm. -00. 1.8 16v sähkösellä kaasulla.
Ohjausvaihde vuotaa päädyistä (sisempien raidepäiden juurista). Kustannusarvio työ+osa merkkiliikkeessä vaihto-osan kanssa ~1000€. Repsa-nimimerkillä kirjoittavalla kaverilla pitäisi olla yksi ylimääräinen ohjausvaihde G Astraan...
Tänään tuli haettua -99 G Astra taloon kakkosautoksi ja kauppakassiksi. Mittarissa 170000km merkkiliikkeen huoltokirjalla ja tehostimen kanssa ei kuulemma ole ollut ongelmia (1 omistaja autolla).
Voiko tuota tontun remppaa ennalta ehkäistä mitenkään? Vai ajelenko menemään vaan ja luotan että ei satu minun kohdalle tuo remontti...
Onko noilla kilsoilla mahdollisesti huollossa jo tehty jotain toimenpiteitä asian suhteen?
Minua ainakin kirpaisisi tosissaan maksaa ~1000€ remontista "muutaman tonnin" autoon
jiiaa kirjoitti:Tänään tuli haettua -99 G Astra taloon kakkosautoksi ja kauppakassiksi. Mittarissa 170000km merkkiliikkeen huoltokirjalla ja tehostimen kanssa ei kuulemma ole ollut ongelmia (1 omistaja autolla).
Voiko tuota tontun remppaa ennalta ehkäistä mitenkään? Vai ajelenko menemään vaan ja luotan että ei satu minun kohdalle tuo remontti...
Onko noilla kilsoilla mahdollisesti huollossa jo tehty jotain toimenpiteitä asian suhteen?
Minua ainakin kirpaisisi tosissaan maksaa ~1000€ remontista "muutaman tonnin" autoon
Minun työautosta kypsyi ohjaustehostin 140tkm kohdalla,ja korjauskustannukset olivat merkkiliilleessä juurikin tuo 1000€.
Ne sähköisen tehostimen öljyt kyllä kannattaisi jollain konstilla yrittää vaihtaa,kun
sitä on siellä melko vähän,ja se kaikki kulumisjäte kertyy öljyn sekaan jne.
Merkkiliikkeestä löytyy oikea öljy tuohon sähköiseen ohjaustehostimeen.
Ja kyseessä Astra G 1.6 8v farkku vm 2000.
voihan se olla letku joka vuotaa. vasta vaihettiin b vectraan. jos siinä on samanlainen niin ei sitä koko paskaa tartte vaihtaa. me katkastiin putki ja teetettiin uus letku hydrauliikkaliikkessä. makso 18€ liittimineen ja tuli hyvä. uus letku/putkisysteemi on varmasti kallis, että kokeileppa tätä systeemiä.
Joo mut b_vectrassa on mekaaninen tehostin ja astrassa on sähköinen pumppu suoraan hammastangossa et siissä ei oo mitään yhteistä ja siinä ei oo letkuja mikkä vuotais .Paska homma tuo astran tehostin ku on niin kallis korjata luulis et niihinki olis jo joku korjaussarja olemassa.
Tuonne tehostimen öljyn sekaan löytyy ainakin fortelta sellainen lisäaine joka pehmittää niitä kovettuneita stefoja.
mutta jos isompi vuoto niin tuskin enää korjaantuu sillä.
Ja jos tarvitset tankoa niin minultakin löytyy -2000 Astrasta purettu ja vain 17tkm ajettu. Täydellisenä pumppuineen päivineen 250euroa. Niitä on vaan kahta eri merkkiä, taisi olla TRW ja delphi enkä muita varmaksi sopiko ristiin. Tuo muistaakseni oli TRW mutta voin tarpeen vaatiessa tarkastaa. Jos kiinnostaa soitella voi 0400-734852.
no onpa ihme jos siihen ei korjaussarjaa saa. vai mitä siitä on hajonnut, oisko siinä muuta kun stefat molemmista päistä hajonnut . kysyppä halosen martilta roista se tietää aika paljo opeleista. 0400427036
Ei saa korjaussarjaa. Tosin Repsa ja Uhtua myy jo pilkkahintaan noita osia. Jos jostain tiivisteet saa, tulee pian kalliimmaksi. Se etukelkka kun sieltä pitää kuitenkin irroittaa takapäästään.... Kunnon työkaluilla muutaman tunnin homma, kunhan muistaa irroittaa syylärin yläpäästään ettei paikat repeä.
Jos jollain löytyy 99 Astran ohjaustehostimen säiliönpohjasta lähtevää mustaa paineletkua niin olisin kovin innokas tekemään kaupat siitä. Tehostimen pitäs olla mallia Delphi.
Jep elikkäs itse taas kolmen viikon gineksen jälkeeen pääsen koneellle. Tangon päähän tuleva letku oli mennyt niin ei onneksi ihan 1000ekkeriä tule maksamaan. Letku piti tilata saksasta ja huoltoon aika tiistaina.. toivottavasti tulee kuntoon.