4x4 ja pyöränkulmat

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
kaku
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja kaku »

olisin tiedustellut että onko kukaan nelivetoisen omistaja madaltaessaan autoaan hommannut kalliit säätöpuslat takapäähän vai onko olemassa muita konsteja jolla saisi kulmat kohdalleen.kun mainitsin että kallis säätösarja(n.300e)niin onhan ne renkaatkin kalliita saati jakolaatikko,mutta kun etupää on laskettu ja takana on turbon jouset niin perä on hieman korkealla ja hölmön näköinen (viritys oli tämä kun ostin auton)joten olisin laskenut myös takapään oikealle korkeudelle.kiitos vastauksista!

<font size=-1>[ This Message was edited by: kaku on 2003-04-22 21:58 ]</font>
shishkebab
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja shishkebab »

Itelläni oli -60 jouset jolloin kulmat olivat aivan pielessä. Hankin nuo tunexin säädettävät puslat ja kulmat saatiin melkein suoraksi, mutta silti hyviksi. Nyt alla on weitecin -40 ja kulmat ovat todella hyvät. Suosittelen noita puslia. Helppo asentaa ja säätövara on suuri. Mukana tulee irroitus työkalu jolla vanhat puslat lähtee helposti irti. Ajettavuuskin parani huomattavasti kun perä ei enää heijannut varsinkin talvella. Ja nyt pystyy ajamaan samalla renkailla enemmänkin kuin yhden kesän/talven! Jakolaatikkokin ei enää kärsi eroavista pyörän pyörimis nopeuksista...
Opel on POP!
tiiikeri
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja tiiikeri »

Itse hommasin kans nuo Tunexin puslat jo kauan aikaa sitten.Tod.tyytyväinen olen ollut ja renkaat kuluu tasaisesti.Yks parhaista sijoituksista,jotka olen autooni laittanut!Ovat jokaisen Euron arvoiset.Suosittelen!
LUMI
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja LUMI »

Onko noista epäkeskopuslien kestävyydestä vielä kokemuksia.

Itse ajan yli 60 tkm vuodessa -02 Omegalla vakiokorkuisella alustalla ja rengaskoon ollessa 235/45 17" viime kesänä meni 4 kpl takakumeja sisälaidat sileäksi(camberit raja-arvojen sisällä eli noin 1,45).

Ei edes uskalla ajatella miten vähän kumet kestäisi jos autoa vielä madaltaisi.

Takuu ei ota mitään kantaa kun ei ole Opelin omat vanteet!

Olenkin ollut aikeissa tilata tunexin puslat mutta ei viitsisi niitäkään vaihtaa joka kesäksi uusia, jos ne ei kestä. 300€:lla saa kuitenkin halpisrenkaita ison läjän.

Niin ja onhan Opelillakin Irmscherin kuminen epäkeskopusla jota voi käyttää noiden säädettävien sijasta.
kaku
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja kaku »

jos renkaiden kulutus on tota luokkaa niin on selvää että kulmat eivät ole kohdallaan.Se mitä on annettu ohjearvoksi ei välttämättä päde jos renkaa ovat noin leveät kuin sinulla>camber täytyisi olla luokkaa nolla(0,00).Korjatkaa jos olen väärässä!
LUMI
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja LUMI »

Niinhän ne täytyisi, mutta kun Omegan/Calibran perästä ei voi vakiona säätää kuin aurausta.

Rekisteriotteeseen merkitty vaihtoehtoinen rengaskoko on 235/45 17" kun vakio on 205/65 15".

Takuu ei ota mitään kantaa kun vanteet ei ole Opelin omat.

Olenkin kysynyt maahantuojalta, että jos laitan 9*18" Irmscherin vanteet, jollion kuluminen lisääntyy entisestään kun kumi "kovenee", niin ostaako Opel mulle 4 kpl takarenkaita vuodessa.

Vastausta en ole saanut. Ainoa vastaus/neuvo mitä takarenkaiden kulumiseen sain oli että nosta paineet 3 baariin jollion kumi pullistuisi keskeltä!
tiiikeri
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja tiiikeri »

Itse ajan neliveto vekkulillani vuosittain kans yli 60000 km.Puslat ollut paikallaan n.vuoden ja ei oo ollut ongelmia.Camberin ihannearvo takapäälle nelikossa on n.-1.00 - -1.50 astetta, vaikka ohjekirja ja säätöarvotaulukot muuta väittääkin.Itselläni -1.25 astetta, ajettu n.60 tkm puslien vaihdon jälkeen ja renkaat kuluneet todella tasaisesti.Aiemmin camberit oli yli -2 astetta ja söi renkaita melkoisella vauhdilla.

Jos autossa on erittäin leveät renkaat asteluku voi olla em.pienempikin jotta renkaat kuluisi tasaisesti.Mulla omat renkaat on 205/50-16 kesät ja talvet.

<font size=-1>[ This Message was edited by: tiiikeri on 2003-04-24 17:41 ]</font>
vr6
'Kadett'
'Kadett'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vr6 »

Kokeillaas kohta kuvan kanssa

<font size=-1>[ This Message was edited by: vr6 on 2003-05-15 23:45 ]</font>
vr6
'Kadett'
'Kadett'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vr6 »

Meneehän se näinkin. -40 mm Eibacheilla Camber näkyy olevan 1 aste 25 minuuttia, ennen oli kolmatta astetta ja aurausta pirusti. ( oho, iso kuva)

Kuva
Vastaa Viestiin