2.0 16v Opeli jätti tielle...??
Elikkä murheena on 2.0 16 Calibra, joka päätti jäättää tielle. Ajoin motaria melkoisen reilulla vauhdilla ilman pienintäkään oikkua, kunnes käännyin motarin rampille ja pysähdyin liikenne valoille. Auto sammui siihen eikä luvannutkaan enää sen jälkeen. Bensiini oli melkoisen vähissä,mutta hain 10l lisää ja tarkistin jakoremmin. Benspumppu vaikutti mykältä ja avasin sen releen,josta sain pumpun päälle. Koitin startata,mutta ei puhettakaan käyntiin lähdöstä. Moottoriohjaimen häiriövalo palaa kun käännän virran ja pidän hetken virtoja päällä palaa yhä..Normaalia? Sammuuko vasta,kun käynnistyy?
Laittakaa kaikkia mahdollisia apuja mahdollisimman nopeesti,et mistä aloitan vian etsinnän..
PS.pesin moottorin n.viikko sitten.
Suur kiitokset kaikille vastanneille ja muillekkin mukavia ajohetkiä!!
Vastauksia foorumiin tai eejaru@tpu.fi tai 044-5940029.
T:Jamo
Laittakaa kaikkia mahdollisia apuja mahdollisimman nopeesti,et mistä aloitan vian etsinnän..
PS.pesin moottorin n.viikko sitten.
Suur kiitokset kaikille vastanneille ja muillekkin mukavia ajohetkiä!!
Vastauksia foorumiin tai eejaru@tpu.fi tai 044-5940029.
T:Jamo
Aikoinaan pesin silloisen 1.8 gsi kadetin motin joka sitten ajoon lähdettyä sammui stoppi risteykseen.Ja syynä siihen oli vírranjakajassa vettä.Taitaa tuossa sinun tapauksessa olla vaan joku muu vika..
Ja myöhemmin mulla 16v Gsi kadetissa oli sitten bensapumpun rele ,joka satunnaisesti teki sen että ei käynnistynyt..
Ja myöhemmin mulla 16v Gsi kadetissa oli sitten bensapumpun rele ,joka satunnaisesti teki sen että ei käynnistynyt..
Meillä tekee fordi ihan samaa..Mutta vain ja ainoastaan lämpösellä kelillä ja sen jälkeen kun kone on pikkusen lämmenny.. Kaikilla oudoilla keinoilla ollaan sitä käyntiin hinkkailtu millon mistäkin..Yks tuttu mulle kerran väläytti et syy vois siinä olla se että bensapumppu ei nosta tarpeeks bensan pintaa ja kuumetessa se rupee kiehuu joka aiheuttas sen..Toisaalta meille on kyllä korjaamolla tarjottu sitäkin selitystä että tankissa ois joku suodatin tukossa ja se ei päästä kuumetessä bensaa läpi..Mä en kyllä henk. koht usko tohon selitykseen yhtään.. 
Foortti ei oo auto, eikä piika ihminen...
Juttua vielä tielle jättäneestä Calibrasta.
Bensiinin loppuminen ei ollut mielestäni sammumiseen syynä,koska bensavalo oli palanut vasta n.20km. Ajoin todella reipasta vauhtia motarilla,jonka jälkeen käännyin rampille ja siittä pysähdyin liikennevaloille. Oiskohan tankinpohjalta lähtenyt roskat liikkeelle? Mikä benspumpun relettä mahtaa ohjata? Kuukuko bumpun pyörähtää,kun laitan virrat päälle? Voiko käynnistymiseen vaikuttaa myös heikko akku?
Omituinen juttu mielestäni, koska auto ei ole muuten oikutellut...
-Jamo-
Bensiinin loppuminen ei ollut mielestäni sammumiseen syynä,koska bensavalo oli palanut vasta n.20km. Ajoin todella reipasta vauhtia motarilla,jonka jälkeen käännyin rampille ja siittä pysähdyin liikennevaloille. Oiskohan tankinpohjalta lähtenyt roskat liikkeelle? Mikä benspumpun relettä mahtaa ohjata? Kuukuko bumpun pyörähtää,kun laitan virrat päälle? Voiko käynnistymiseen vaikuttaa myös heikko akku?
Omituinen juttu mielestäni, koska auto ei ole muuten oikutellut...
-Jamo-
-
Topah76
- 'Senator'

Itellä loppu bensa kadetista aikoinaan useinkin, ku kituutin vähällä tankin vuotaessa. Joskus ei lähteny kirveelläkään käyntiin, kun laitto lisää bensaa tankkiin. Kaasarivehe tosin. Sillai lähti, jos toinen kaato pikkasen samalla bensaa kaasariin, ku käynnisti. Se oli semmosta kikkailua ja kädet ristissä sai rukoilla, et lähtis ny käyntiin, mutta aina se lähti.
!
<font size=-1>[ This Message was edited by: Topah76 on 2003-04-23 17:15 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: Topah76 on 2003-04-23 17:15 ]</font>
Nyt on Calibraa räplätty päivä ilman mitään muutosta. Eli kävin kaikki liittimet läpi ja tarkistin maadoitukset ja vaihdoin bensapumpun releen. Auto startaa normaalisti mutta benspumppu ei lähde pyörimään. Benspumpun rele on mykkä ja tuntuu ettei kipinääkään tulisi. Tietääkö kukaan Calibran alkuperäisestä "varashälyttimestä" ja sen toiminnasta. Juolahti tossa mieleeni,jos vaikka siinä olisi käynnistyksen esto päällä? Meinaa usko kyllä kohta loppua!
-Jamo-
-Jamo-
Takalasinlämmittimen ei pitäisi toimia muuten kuin moottorin käydessä.
Kai se virtalukon pohja voi ajaessakin hajota. Minulla se meni viime kesänä ajossa särki, mutta se ei jäänyt huomaamatta
Savua tuli kiitettävästi. Uskoisin kuitenkin että sinulla vika on jossain muualla.
Kai se virtalukon pohja voi ajaessakin hajota. Minulla se meni viime kesänä ajossa särki, mutta se ei jäänyt huomaamatta
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Ettei vaan olisi sama juttu kuin mulla. Viime keväänä Kadetti hyytyi samalla tavalla ja syyksi paljastui monen mutkan ja väärien osien vaihdon jälkeen merkkiliikkeessä bensapumppu joka oli revennyt irti liitoksistaan/johdoista. Sen verran pienesti,etten auton alla huomannut mitään.
Pohjaa ei ollut kolautettu juuri ennen tapahtumaa, vaan se tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta...
Pohjaa ei ollut kolautettu juuri ennen tapahtumaa, vaan se tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta...