Tuonti Omega
-
janijokinen
- 'Kadett'

Tuonti Omega
Olen ostamassa -96 vuoden Omegaa (MV6). Se on Saksasta tuotettu. Onko mitään keinoa millä saisin selville vähän sen auton historiaa. Se liike mistä olen sitä ostamassa on itse hakenut sen sieltä. Saako esim. AKE:n kautta selville jotain siitä ajasta kun se on ollut Saksassa? Vai onko jotain muita vastaavia sivustoja?
Re: Tuonti Omega
Ei saa AKE:sta, ainoastaan Suomi historian.janijokinen kirjoitti:Olen ostamassa -96 vuoden Omegaa (MV6). Se on Saksasta tuotettu. Onko mitään keinoa millä saisin selville vähän sen auton historiaa. Se liike mistä olen sitä ostamassa on itse hakenut sen sieltä. Saako esim. AKE:n kautta selville jotain siitä ajasta kun se on ollut Saksassa? Vai onko jotain muita vastaavia sivustoja?
Historiahan löytyy tuon ajoneuvon Saksalaisesta rekisteriotteesta, siinä näkyy kaikki entiset omistajat + missä kaupungissa auto on ollut. Niitä on kannattaa ehdottomasti verrata esim. huoltokirjojen leimoihin (auton paikkakunta versus huoltoliikkeen sijainti). Postinumerolla on helppo verrata ja huoltoliikkeet löytyy netistä. Google kova sana.
Ja ainahan voi soittaa Saksaan entiselle omistajalle
Jos alkuperäistä rekisteriotetta ei ole tallella auton tuojalla (mitä suuresti ihmettelen), on se sitten hukattu tarkoituksella. Suomen rekisteröinti katsastuksen jälkeen tuolla Saksan otteella ei ole enään mitään virkaa. Rekisteröintikatsastuksessa se on tarpeellinen.
Omegasta itsestään (tarkastus kohteita yms) löytyy haulla lisää, erittäin paljon käsitelty aihe foorumilla
Lykkyä tykö, hyvän yksilön löytyessä aivan loistava katiska.
Opel Manta B R6 "i300"
Opel Manta B 2.4 "i400"
Opel Manta B 2.4 "i400"
-
janijokinen
- 'Kadett'

Juupa juu 11v vanha tuonti auto jolla on ajettu,,,,,vain 107000 kmjanijokinen kirjoitti:Huoltokirjaa siinä omegassa ei ole. Sillä on mittarin mukaan ajettu vain 107000km. Auton sisätilojen ja koneen ulkonäön perusteella hyvinkin mahdollista. Saksalaisesta rekisteriotteesta en tajunnut kysyäkkään...
Moni kakku päältä kaunis,jos myyjällä ei ole huoltokirjaa esittää,niin tingi 1000€
hinnasta,,,koneen ulkonäkö ei kerro sen kuntoa !
Omega B X20SE Sedan -98
Vectra A C20NE - CDX -95
Vectra A C20NE - CDX -95
-
janijokinen
- 'Kadett'

Se on ilmeisesti Saksasta ostettu liikkeestä ja ollut siellä ajamattomana kai pari vuotta...
Vaihdossa sinne menee 98 vuoden vectra (ilman ilmastointia ja kohta 200000 ajettu). Väliä aluksi pyysi 1500 euroa mutta sain tingittyä sen 600 euroon...
Täytyy maanantaina soittaa sille myyjälle ja kysyä siltä että mistä liikkeestä se on ostettu. Sit voi kysyä tarkempia tietoja sieltä...
Vaihdossa sinne menee 98 vuoden vectra (ilman ilmastointia ja kohta 200000 ajettu). Väliä aluksi pyysi 1500 euroa mutta sain tingittyä sen 600 euroon...
Täytyy maanantaina soittaa sille myyjälle ja kysyä siltä että mistä liikkeestä se on ostettu. Sit voi kysyä tarkempia tietoja sieltä...
Vähän haiskahtaa homma että joku yrittää nyt saada paskan pois käsistään, liike ei yleensä tee kauppaa noin pienillä välirahoilla... siis jollain satasilla...janijokinen kirjoitti:Se on ilmeisesti Saksasta ostettu liikkeestä ja ollut siellä ajamattomana kai pari vuotta...
Pyydä kirjallinen todistus että liike vakuuttaa kilometrit aidoiksi! Jos liike sanoo että " ei näistä koskaan varmaksi uskalla sanoa " niin tosiaan vähän haiskahtaa homma...
Ootko käyny koeajolla? kaikki toimii? ilmastointikin? onko automaattilaatikko?
-
janijokinen
- 'Kadett'

joskus kyselin vinkkejä omegan ostoon, ja joku kertoikin että kannattaa kokeilla myös lämppärin toiminta. siis että tulee myös lämmintä ilimaa. on kuulemma vittumainen vaihtaa kenno noihin jos on männy tukkoon.Kävin koeajolla ja tuntui toimivan... Ilmastointikin.
näin kesällä helposti jää kokeilematta tuo.. ainakin itseltä.
instant asshole,
just add alcohol..
just add alcohol..
Juupajuu. Eli suurimmalla todennäköisyydellä ei pidä paikkaansa. Kysy se Saksalainen rekisteriote, siitä näkyy monellako omistajalla se on ollut, myös se onko se ollut liikkeellä "kaksi vuotta" seisomassa.janijokinen kirjoitti:Huoltokirjaa siinä omegassa ei ole. Sillä on mittarin mukaan ajettu vain 107000km. ...
Tipsi -> ota mittaristo irti, ilmenee jo visuaalisella silmäyksellä -> tuon ikäisessä siellä on mukava neitseellinen pölykerros. Näkee taatusti jos on mittaristo ollut irti.
Mutta jos on muuten kuosissaan niin onko noilla kilometreillä tuon hintaluokan ja ikäisessä autossa merkitystä? Tsemppiä kaupoille.
Opel Manta B R6 "i300"
Opel Manta B 2.4 "i400"
Opel Manta B 2.4 "i400"
-
janijokinen
- 'Kadett'

Miksipäs ei? Ainahan näissä on riskinsä ja joka niitä pelkää ajaa fillarilla. Liikkeeltä kuitenkin tulee jonkin sortin takuu (kannattaa varmistaa kaupanteon yhteydessä) ja kuten jo aiemmin mainitsin -> jos on muuten kuosissaan niin onko noilla kilometreillä tuon hintaluokan ja ikäisessä autossa merkitystä? Tässä voi melkein varmuudella sanoa, että nuo kilometrit eivät pidä paikkaansa. Sitä paitsi tuo mainitsemasi väliraha menee jo parilla baarireissulla, aika olematon eli liikkeelle jää vielä katetta tuosta Omegasta...janijokinen kirjoitti:Sanokaas suoraan.. Kannattaako ottaa riski ja ostaa tuo omega? Se ainakin vaikutti olevan hyväkuntoinen..
Halvallahan ei saa hyvää Saksastakaan.
Viiliksellä nämä hoidetaan eikä järjellä
Opel Manta B R6 "i300"
Opel Manta B 2.4 "i400"
Opel Manta B 2.4 "i400"
-
janijokinen
- 'Kadett'

Oon täällä ihmetellyt sitä että miks kaikki on sitä mieltä että noi kilometrit ei missään nimessä voi pitää paikkaansa.. Kyllähän suomi-autojakin myydään missä on vaan kilometrejä joku 130000, ei siinä nyt niin iso ero ole. En sitä sano kyllähän toi epäilyttävää on mutta tietysti myös hyvinkin mahdollista.
Varmasti löytyy Suomastakin vähän ajettuja, useimmiten vain pikku-autoista. Omegan kokoluokan autoilla tosin ajetaan kyllä enemmän (Saksassakin) kuin 10thk / vuosi. Ja näistä "vähän ajetuista helmistä" on kyllä silloin huoltokirja ja kuitit remonteista sekä huolloista kyllä tallessa.janijokinen kirjoitti:Oon täällä ihmetellyt sitä että miks kaikki on sitä mieltä että noi kilometrit ei missään nimessä voi pitää paikkaansa.. Kyllähän suomi-autojakin myydään missä on vaan kilometrejä joku 130000, ei siinä nyt niin iso ero ole. .
Jos katiuskalla on ollut enemmän omistajia kuin kaksi, on aika epätodennäköistä, että on sattunut olemaan kahdeksalla eri omistajalla ja kaikilla juuri kakkosautona jolla käydään kirkossa joka toinen Sunnuntai
Itse olen useamman auton Saksasta hakenut (mm. kaksi Omegaa) joten perspektiiviä ja näkemystä jonkin verran. Hyvät ja helmet menevät sielläkin nopeasti kaupaksi. Itse en ole siellä luottanut yhteenkään PELKKÄÄN huoltokirjaan (saati huoltokirjattomaan). Kauppoihin johtaneissa tapauksissa autoista on ollut aina tallella myös kaikki kuitit huolloista tms. Valitettavan yleistä vaan siellä tuo mittarien ruuvaaminen. Samoin kolari ja tulva-autojen myynti varsinkin pohjoismaihin ja itä-eurooppaan.
Harrasteautot sekä vanhemmat on aivan erikseen, niisä on aivan sama onko huoltokirjoja tai mitä mittari näyttää. Kunto ratkaisee, ainakin minulle.
Opel Manta B R6 "i300"
Opel Manta B 2.4 "i400"
Opel Manta B 2.4 "i400"
onnistuin löytämään, keväällä kun omegaa hain, niin aika helmen yksilön.Varmasti löytyy Suomastakin vähän ajettuja, useimmiten vain pikku-autoista. Omegan kokoluokan autoilla tosin ajetaan kyllä enemmän (Saksassakin) kuin 10thk / vuosi.
-96 2.0 16v sedan, ajettu 69tkm. todella hienossa kunnossa ja sisältäkin kuin uusi.
ollut jollain caravaanaripapalla talviauotona. ruostetta ei missään eikä kiven iskemää.
ja miksen ostanu tuota?
tarvittiin farkku, ja ei oikein 2.0 tuottama voima tuntunut riittävältä.
instant asshole,
just add alcohol..
just add alcohol..