omega b ilmastoinnin eco nappi
mulla on palanut merkkivalo eco napista ja Opelinliikkeellä sanoivat että osta koko katkaisin uusi ,polttimoa siihen ei pelkästään saa .no ,katkaisin nyt on mutta mitenkä sen sais vaihdettua helpoimmin ettei tarvis purkaa koko kojelautaa???muuten mikä merkitys tällä ilmastoinnin eco napilla ilmastoinnin toimintaan ? tuntuu vain kuluttavan ainakin vähemmän polttoainetta....
no niin on uusi nappula paikallaan.nyt se toimii näin;kun automaatilla kompura pyörii koko ajan . eco nappi alhaalla auto kyllä ilmastoituu mutta kompura ei jäähdytä ulkoa tulevaa ilmaa,myös lämpöä voi säätää vaan ei alle ulkoilman lämmön,kun painaa off napin sitten vasta ilmastointi sammuu kokonaan....olenkohan ymmärtänyt ohjeet oikein ???????
En tiedä mikä on mutta itse en huomaa tuota suurempaa bensan viemistä ilmastointi päällä, alle seitsemän pääsee sekä ilmastointi päällä että eco pohjassa, juuri kokeilin lämpimillä keleillä kun pitkää työmatkaa ajan (70km suuntaansa), viileää tulee kyllä ja tyhjäkäynti kulutus lisääntyy ajotietokoneen mukaan 1,0litrasta tuonne 1,3 1,4litraan, mutta matka-ajossa 6,6- 6,8 keskinopeus 85km/h menee kumminkin päin ja. auto on omega B 97 2.0 kaupunki ajossa on ehkä vielä vaikeampi huomata, riippuu niin paljon ajotavasta.On 2003-04-23 15:42, O-MEGA wrote:
...bensaa kyllä vie n. litran enemmän satasella automaattikäytöllä....
Täytyy nollata keskikulutusmittari tuossa kun lämmintä tulee uudestaan ja kokeilla mitä se keskikulutukseen vaikuttaa, nyt se pyörii siinä 8,2-8,5 litran tuntumassa. 70% matka 30% non taludellinen kaupunki ajo.
tottakai ajotapakin vaikuttaa kulutukseen. mulla omegan keskikulutus on 9-10 ltr. tuntuu että emäntä kun sillä enemmän ajaa niin se vedättää liian isolla vaihteella .ilmastointijutusta vielä,kokeilkaapas ajaa tasakaasulla ja seurata hetkellisen kulutuksen arvoa.sitten ilm.päälle ...mulla ainakin auto selvästi nykäsee kun kompura starttaa ja kulutus nousee n.0,5-1 ltr. sanoivathan nuo Opelin huollossakin että ilmastointi vie litran enemmän bensaa ja 5 heppaa tehoista.....