Muutuin opelistiksi
Muutuin opelistiksi
Vaihdoin eilen vanhan saabin vm-88, farmari vectraan vm-97. Uskokaa tai älkää, mutta auto tuntuu kuin uudelta saabin jälkeen. Olen vectralla muutaman kilometrin ajanut, ja minulla olisi pari kyssäriä. Ensinäkin autoni kulutus???? Paljonko matka, sekalainen, kaupunki? Sitten pikkuvika, hiljaa ajettaessa jarru vinkuu. Ajon jälkeen ei polta levyt kättä yhtään enempää missään renkaassa, eikä vapaalla auton vaiuhti hidastu, eli jarrun "laahaus" ei ole kovin suurta, mutta mikä avuksi tuohon. Autolla on ajettu 168000, elikkä toivon mukaan olisi vielä paljon kilometreja jäljllä
Niin autossa on se 2.5 V6 bensamoottori
No juu, mut kuka ajaa maantiellä 80 km/h? Minusta tuntuu että satanen on lasissa suurimmalla osalla talvella ja 110-115 kesällä, kakslitrasilla neloskoneilla pääsee kahdeksan litran tuntumaan. Selvispähän kyllä mistä noista mystisiä kulutuslukemia revitään, kai se vähällä menee jos kaheksaakymppiä kirnuaa rekan imussa... Mulla vie Kadetti tollasessa ajossa seittemisen litraa satasella, talvella ajoin alimmillaan 6,3 keskikulutuksella maantielenkin. Mutta oikeasti suhteellisen taloudellinen tuo V6-Vectra silti on, varmaan alle yhdeksän menee kesäkelillä maantiellä kun muitten mukana ajelee? Kaupunkikulutusta ei viitti edes laskea, kun tulee niin vähän kilometrejä ettei juuri ole väliä mitä syö kylällä...
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
-
sponge bob
- 'Kapitän'

- motorsport
- 'Diplomat'

muutuin aamulla Chevroletistiksi kun astuin lava-autooni. Illalla muutun Opelistiksi kun ajelen lenkin harrasteautolla. Lauantaiaamuna ollaan Volvisteja kun ajan perheautollamme maitokauppaan. Lauantai-iltana oon Mazdisti kun puran vanhaa käyttövessaa pihalla. Sunnuntaina siten varmaan Jonseredisti kun ajan nurmikon. Vielä kun tarkemmin ajatellaan niin oon Compaqisti kun mulla on sen merkkinen tietokone. Philipsisti kun on sen merkkinen partakone ja Kempakisti kun on sen merkkinen hitsauskone ja varmaan sukisukisti jos tars käyttää sen merkkisiä kordareita
Onko se joku "ismi" kun käyttää jotain tuotetta ?????
- Wannabecalibra
- Minut on bannattu!
Lomat pukkaa päällemotorsport kirjoitti:muutuin aamulla Chevroletistiksi kun astuin lava-autooni. Illalla muutun Opelistiksi kun ajelen lenkin harrasteautolla. Lauantaiaamuna ollaan Volvisteja kun ajan perheautollamme maitokauppaan. Lauantai-iltana oon Mazdisti kun puran vanhaa käyttövessaa pihalla. Sunnuntaina siten varmaan Jonseredisti kun ajan nurmikon. Vielä kun tarkemmin ajatellaan niin oon Compaqisti kun mulla on sen merkkinen tietokone. Philipsisti kun on sen merkkinen partakone ja Kempakisti kun on sen merkkinen hitsauskone ja varmaan sukisukisti jos tars käyttää sen merkkisiä kordareita![]()
Jos sitä yöllä mamman kans nudistiksi
Ei saatanamotorsport kirjoitti:muutuin aamulla Chevroletistiksi kun astuin lava-autooni. Illalla muutun Opelistiksi kun ajelen lenkin harrasteautolla. Lauantaiaamuna ollaan Volvisteja kun ajan perheautollamme maitokauppaan. Lauantai-iltana oon Mazdisti kun puran vanhaa käyttövessaa pihalla. Sunnuntaina siten varmaan Jonseredisti kun ajan nurmikon. Vielä kun tarkemmin ajatellaan niin oon Compaqisti kun mulla on sen merkkinen tietokone. Philipsisti kun on sen merkkinen partakone ja Kempakisti kun on sen merkkinen hitsauskone ja varmaan sukisukisti jos tars käyttää sen merkkisiä kordareita![]()
Muutuin opelismi vai muutuin opelistiksi?
-
Vilderi
- OCF Member 2017
- Viesti:
URPO! Rekan perseessä kyttääminen on ihan fiksua. Mulle tulee päivässä n. 90 kilsaa maantieajoa, ja harvassa on ne rekat jotka kannattaa ohittaa.m.k kirjoitti:No juu, mut kuka ajaa maantiellä 80 km/h? Minusta tuntuu että satanen on lasissa suurimmalla osalla talvella ja 110-115 kesällä....
Oma työmatka on 49 km
ajoaika 115 km/h vauhdilla 25 minuuttia (tätäkin on kokeiltu)
ajoaika 100 km/h vauhdilla 29 minuuttia (jos ei muuta liikennettä)
ajoaika 90 km/h vauhdilla 32 minuuttia (oma henkilökohtainen suosikki)
Rekka vetää sen 90, oli rajotus 80 tai 100.
Alkumatkan ajaa vaikka 100 lasissa, puolessa välissä tulee rekka, jos paahtaa ohi, arvaas piruuttas ehtiikö perillä kusasta loppuun kun rekka paahtaa jo ohi? EI! Erikseen tietysti törkeät ylinopeudet.
Vuodessa on noin 240 työpäivää (?) , itsellä n. 23520 km, nykyisellä 6.7 litran kulutuksella 1575,84 litraa bensaa. Jos ajais joka päivä 100-200 lasissa ja ohittelis rekkoja, kulutus on vähintään 7.5 litraa, tekee jo 1764 litraa. Bensaa menis n. viisi tankillista vuodessa enemmän, ihan turhaan...
Tietysti jos on kiire bimmer festareille, ei ajeta edes alle 100..