Opel Astra G 2.0 vai 2.2 00-01 osto

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Henkkis
'Admiral'
'Admiral'

Opel Astra G 2.0 vai 2.2 00-01 osto

Viesti Kirjoittaja Henkkis »

Terve,

Elikkäs olis tarkotus ostaa taas auto tai no opel.. :no:
Kuitenkin olen päätynyt astraan, nyt olis muutamia vaihtoehtoja. 2.0 astra -00 ja 2.2 astra -01, kummatkin metro sport varustelulla. Eli ilmastointi yms heebelit löytyy. Kummatkin on ajettu 100 000-120 000km. Elikkä niiden välillä ei ole eroa. Ainakin 2.0 astrasta on vaihdettu jakopään hihna juuri. 2.2 ketjun tilannetta/korjausta en tiä. Niissähän on ilmeisesti aika paljonkin ollut vikaa? Onko varaosien hinnalla paljonkin eroa? Kummassakin on hyvä leima ja talvirenkaat tulee mukaan ja hyvät kesärenkaat. 2.0ssa on 15" alumiinivanteet talvellakin, mun mielest 2.2 oli vaan pelti (voihan siihenkin ostaa). Elikkä mitä mieltä kumpi kannattaa ostaa, kyl se 2.0kin teho mulle riittää. Huollot on merkkiliikkeissä tehty. (voiko niidenkään laadusta enää varma olla).

2.0 on 3 ovinen (hienomman näkönen), 2.2 on 5 ovinen (käytännöllisempi). Toisin eipä siel takan koskaan ketään matkusta. Mitä tollasista autoista kannattaa maksaa? Entä miten bensan kulutus, onko se kauheestikin suurempi 2.2ses?
=Henkkis=® Opel Corsa easytronic 1.2 twinport -05
Ihmeitä teemme hetkessä, mahdottomat asiat vievät vähän enemmän aikaa.
Juutas
OCF Member
OCF Member
Jäsennumero: 2221
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juutas »

Noh itse ottaisin 5-ovisen kun on perhettä, mutta muuten menisi 3-ovinenkin. 2.2litrasessa on muutama polle enemmän mutta jakopää on aina tuuripeliä jos sitä ei ole rempattu vielä. Pistit aika pahan... :lol:
Opel Astra J OPC-line Sports Tourer -15
Opel Corsa E -16

"Acta Non Verba"
Astra22
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Viesti Kirjoittaja Astra22 »

Heti oston jälkeisen ketjun katkeamisen aiheuttamien vaurioiden korjaamisen jälkeen mennyt yli 100 tkm ongelmitta (nyt mittarissa about 150 tkm) ja kohtuullisella kulutuksella http://karsrv03.epte.fi/graph_yearcons.php?car=6876

Mikäli nokkaketjun korjaussarja asennettu ei pitäisi olla ihmeempiä ongelmia.
Samoja takajarrujen kitinöitä on kaikissa levyjarrullisissa versioissa.
Taitaa kuulo huonontua, kun ei kaikkia kitinöitä huomaa :D
Hyväksi neuvoksi sanotaan sitä, jonka mies antaa ollessaan itse liian vanha olemaan huonona esimerkkinä.
Teemu J
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja Teemu J »

Moro! Ite kanssa yhtyisin tohon 2.2 5-oviseen, käytännöllisempi ja uudemmalla koneella varustettu ja koskaan muutaman hepan lisätehokaan ei haitaksi ole... Joten jälkeenpäi luulen et harmittaa, jos päädyt 3-oviseen.. x)
Henkkis
'Admiral'
'Admiral'

Mitä tollasesta kannattaa maksaa?
Teemu J
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja Teemu J »

Tohon ei pysty muuten vastaamaan, ellei ole nähny autoa, ne on aika lailla yksilökohtasia.. Mut mitä huonomassa kunnossa sitä vähemmä.. Ei noit metrosportteja oo kovin usein myynnissä, mut siinä 13-15000e??? luultavasti kunnosta riippuen... Ja ei niillä aluvanteilla talvella ole mitään merkitystä, Eivätpähän jäädy niin usein... Mitä ne muuten pyytää noista kyseisistä autoista? tuo mun hinta arvion on sellanen minkä vois maksaa maksimissaan?
djtonzah
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja djtonzah »

JoJio kirjoitti:Tohon ei pysty muuten vastaamaan, ellei ole nähny autoa, ne on aika lailla yksilökohtasia.. Mut mitä huonomassa kunnossa sitä vähemmä.. Ei noit metrosportteja oo kovin usein myynnissä, mut siinä 13-15000e??? luultavasti kunnosta riippuen... Ja ei niillä aluvanteilla talvella ole mitään merkitystä, Eivätpähän jäädy niin usein... Mitä ne muuten pyytää noista kyseisistä autoista? tuo mun hinta arvion on sellanen minkä vois maksaa maksimissaan?
Pikkasen menee summat yläkanttiin, jos kattoo vaikka tämmösen pyyntiä: http://www.nettiauto.com/1230236

Koneista en osaa sanoa mitään, mutta kyllä toi 3-ovinen on paljon paremman näkönen ku 5-ovinen.. ;)
Corsa OPC -09
T.J
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja T.J »

Joo kyllähän vähän meni yläkanttiin tuo hinnottelu,kun coupet pyörii tollasissa hinnoissa.
Mitä tuohon kone vaihtoehtoon tulee niin sellasta on aika turha täältä kysellä,kun tuo on noita makuasioita.
Paras on kun käy molempia malleja koittamassa,eikä tuo muutaman hepan ero kerro juurikaan mitään,omasta mielestä noi koneet on kohtuullisen eri luontosia jos tykkää hyvästä väännöstä niin ehdottomasti tuo 2,2:nen.
Tuo ketju tuossa koneessa on ainut arvelluttava asia,mut kannattaa jos liikkeestä ostaa niin neuvotella uudet jakopään osat vedoten tuohon ominaisuuteen.
Meillä tuo ketju ei juurikaan jarruttanu ostopäätöstä.
-Turbo Calibra 4*4
-Vectra 2000 4*4
-Astra coupe bertone 2.2
Zafira
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Zafira »

^ missä coupen näät?
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

kannattaa tutkia tota nettiautoa niin saa aika hyvän käsityksen hintatasosta.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
T.J
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja T.J »

Zafira kirjoitti:^ missä coupen näät?
Mitä missä coupen näät?
Koneesta tässä onkin kysymys eikä korimallista vai kerroinko jotain coupen korimallista?
-Turbo Calibra 4*4
-Vectra 2000 4*4
-Astra coupe bertone 2.2
Zafira
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Zafira »

T.J kirjoitti:
Mitä missä coupen näät?
Koneesta tässä onkin kysymys eikä korimallista vai kerroinko jotain coupen korimallista?
EiQ meinasin, että puhuitko tosta -> http://www.nettiauto.com/1230236 coupena :D
T.J
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja T.J »

Zafira kirjoitti:
T.J kirjoitti:
Mitä missä coupen näät?
EiQ meinasin, että puhuitko tosta -> http://www.nettiauto.com/1230236 coupena :D
Joo tais olla lievä väärinkäsitys,tosiaan puhuin vaan noista kone vaihtoehdoista :D
-Turbo Calibra 4*4
-Vectra 2000 4*4
-Astra coupe bertone 2.2
Paroni
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Paroni »

itse nois isomman omistajana olisin sitä mieltä että isompi. pieni sekin kohta on.
Nokka ongelmista että itse vaihdatin ketjun 137tkm (piti ääntä) 600e jos joutuu vaihdattaa(metrolla), pikkukoneessa joudut joka tapauksessa vaihdattaa hihnan vähän väliä. metroauto ei ainakaa sanonu että ikinä ois tehty mitää (alkuvuodesta 01 tämä).
tällä oppii ettei viimeseks tarvi jäädä ja tehottomampaa en osta.
Zafira Tourer 2.0cdti
Henkkis
'Admiral'
'Admiral'

Eipä sitä 2.0 tai 2.2l astraa tullu taloon, tuossa alla se mun "uus" auto lukee. Kyllä tollakin pääsee ja onpahan taloudellisempi kaupungissa. Toi on onneks edes se 1.8 92kw 170Nm, eli se tehokkaampi.
Vastaa Viestiin