V6 koneiden viritys
-
Colibri2.5i
- 'Agila'
Calibraan viritysosia
Mistä olisi mahdollista saada calibra 2.5i v6 viritys osia??
Re: Calibraan viritysosia
Joko luit tän topicin lävitse? Varsinkin ekoilla 30 sivuilla löytyy noita tietoja.Colibri2.5i kirjoitti:Mistä olisi mahdollista saada calibra 2.5i v6 viritys osia??
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Jos loogisesti ajattelee niin, varmaan tehokkain tapa hummiin on turbo/ruuviahdin.Teukka76 kirjoitti:Teukka76 kirjoitti:Saakos tuosta Vectra C:n 3.2 myllystä lisää hummia irti kovin helposti? Budjettia löytyy semmoiset 3-4k€.ei siis ilmeisesti...
Mutta toisaalta kun tuossa koneessa puristukset on vain 10.0 kun taas noissa XE päätteisissä puristukset on 10.8, eli nostaisi ne samalle tasolle.
BMW E46 318 Touring "2.8IA"
BMW E46 328i "3.0" limo projekti
BMW E46 330D Touring -03
BMW E30 Touring 320
BMW E30 Touring 318 "2.0"
BMW E30 Touring 325i 4x4
Saab 9-3 2.0 -01
BMW E46 330D Touring -03
BMW E30 Touring 320
BMW E30 Touring 325i 4x4
Saab 9-3 2.0 -01
Taitaa vaan mennä Turbo / ruuvi aika paljon yli sen 3k-4k€ budjetin... 1500€ saa varata siihen että saa kilpiin sen jälkeen jne...Snowman kirjoitti:Jos loogisesti ajattelee niin, varmaan tehokkain tapa hummiin on turbo/ruuviahdin.Teukka76 kirjoitti:Teukka76 kirjoitti:Saakos tuosta Vectra C:n 3.2 myllystä lisää hummia irti kovin helposti? Budjettia löytyy semmoiset 3-4k€.ei siis ilmeisesti...
Mutta toisaalta kun tuossa koneessa puristukset on vain 10.0 kun taas noissa XE päätteisissä puristukset on 10.8, eli nostaisi ne samalle tasolle.
Iltaa.
Omistan Vectra B 2.5 V6 vm.-96 koneen. Katselin netistä lastuja ja törmäsin itsfun.fi sivuihin. Laitoin heille kyselyn lastusta ja tuli vastauksena että löytyy. Hintaa asennettuna 349e ja tehonlisäys 13hv. Ongelmana on se että asun Etelä-Pohjanmaalla ja itsfun firma on Helsingin lähellä. Sanoivat että voisin ottaa moottorinohjausyksikön irti ja lähettää sen heille. Tulisi päivässä parissa takaisin. Tämä sopii minulle, mutta kysymys kuuluu että missä tämä moottorinohjausyksikkö on ja miten suuri se on?
Autossa on nyt vv-suodatin ja itse-tehty putkisto, olisko 2". Pitäisikö nämä huomioida lastua ostettaessa?
Saa myös ehdottaa muita lastuja/firmoja.
Haulla löytyi ihan hyvin tietoa, mutta ne koski lähinnä neloskoneita.
Onko hinta liikaa moisesta tehonlisäyksestä? Minun mielestä ei, kun kulutuskin laskee hieman. Ainakin matka ajossa.
Omistan Vectra B 2.5 V6 vm.-96 koneen. Katselin netistä lastuja ja törmäsin itsfun.fi sivuihin. Laitoin heille kyselyn lastusta ja tuli vastauksena että löytyy. Hintaa asennettuna 349e ja tehonlisäys 13hv. Ongelmana on se että asun Etelä-Pohjanmaalla ja itsfun firma on Helsingin lähellä. Sanoivat että voisin ottaa moottorinohjausyksikön irti ja lähettää sen heille. Tulisi päivässä parissa takaisin. Tämä sopii minulle, mutta kysymys kuuluu että missä tämä moottorinohjausyksikkö on ja miten suuri se on?
Autossa on nyt vv-suodatin ja itse-tehty putkisto, olisko 2". Pitäisikö nämä huomioida lastua ostettaessa?
Saa myös ehdottaa muita lastuja/firmoja.
Haulla löytyi ihan hyvin tietoa, mutta ne koski lähinnä neloskoneita.
Onko hinta liikaa moisesta tehonlisäyksestä? Minun mielestä ei, kun kulutuskin laskee hieman. Ainakin matka ajossa.
-
P. Lanttola
- 'Diplomat'

- Viesti:
No asiahan on niin että tuo 13hv on vähän kaunisteltu lukema, mutta joka lastunvalmistajalla se on samaa luokkaa niin ei kukaan uskalla pienempiäkään lukemia ilmoitella. Käytännössä tehonlisäys jää yleensä/aina pienemmäksi mutta toisaalta taas sekään ei yleensä pidä paikkaansa että lastu jopa vähentää tehoa niinkuin jotkut väittää.
Mutta vapaastihengittävässä bensakoneessa totuus on että juuri muuhun ei voi vaikuttaa kuin seokseen ja sytytysennakkoon eikä kumpikaan varmasti ole kovin paljon pielessä tehtaan jäljiltä. Molemmissa usein on sen verran säätämistä että pienen tehonlisäyksen voi lastulla saada.
En tiedä pystyykö tuo firma muokkaamaan noita lastuja ostajan mielen mukaan mutta yleensä se ei ole mahdollista joten ostaessa on varmaan aivan sama mikä putki ja suodatin autossa on. Mutta tuo 2" putki kuulostaa hieman pieneltä 2.5:seen koneeseen joten 2.5" melkein kannattaisi laittaa.
Vectran moottorinohjausyksiköstä en kyllä tiedä missä se sijaitsee mutta perinteisesti se on Ooppeleissa apukusin jalkatilan oikeassa reunassa tai sitten kuskinpuolen etutolpan edessä.
Mutta vapaastihengittävässä bensakoneessa totuus on että juuri muuhun ei voi vaikuttaa kuin seokseen ja sytytysennakkoon eikä kumpikaan varmasti ole kovin paljon pielessä tehtaan jäljiltä. Molemmissa usein on sen verran säätämistä että pienen tehonlisäyksen voi lastulla saada.
En tiedä pystyykö tuo firma muokkaamaan noita lastuja ostajan mielen mukaan mutta yleensä se ei ole mahdollista joten ostaessa on varmaan aivan sama mikä putki ja suodatin autossa on. Mutta tuo 2" putki kuulostaa hieman pieneltä 2.5:seen koneeseen joten 2.5" melkein kannattaisi laittaa.
Vectran moottorinohjausyksiköstä en kyllä tiedä missä se sijaitsee mutta perinteisesti se on Ooppeleissa apukusin jalkatilan oikeassa reunassa tai sitten kuskinpuolen etutolpan edessä.
Omega 3.0 Sport -00 "irmscher", Omega 3.0 Sport -99 "irmscher", Omega "3.0 DTI" -02, Omega 2.5 TD -00, Omega MV6 -98, Omega 3000 -87, Omega 3000 24v -91
349e on todella vähän, itsekin aikaisemmin etsin lastuttajia ja hinnat liikkui 700e ylöspäin. Melkein kaikki lupasivat juuri tuon 13hv lisäyksen. Itse kallistuin unichipin puoleen, sillä saatiin 8 hv ja 15Nm. enemmänkin olisi voinut saada, mutta auton oma moottorinohjaus ei sallinut enempää ennakkoa vaikka sitä hyvin olisi voinut lisätä. Jonkun ajan päästä auto ei edes toiminut kaikilla pytyillä ja unichip jouduttiin poistamaan. Mutta säätäjän mukaan autosta saa enemmän irti. Lastut jotka liitetään auton omaan moottorinohjaukseen toimii paremmin kuin ulkopuoliset unichipit, ainakin y26se koneessa. Mielestäni tuo it´s funin hinta on kilpailukykyinen unichipin hintaan, mikä oli 1100 euroa asennettuna ja säädettynä
Toisessa topicissa oli saatu ihan hyviä tuloksia nolos-koneista, varsinkin väännön suhteen.
Joku toinen suomalainen firma lupasi 19hv lisäystä. Siinä mielessä tuo 13hv lisäys kuulostaisi enemmän realistiselta. Toisaalta kyllähän se 8hv lisäys olisi tervetullut. Positiivisinta asiassa olisi kulutuksen vähentyminen. Tiedä sitten onko mitenkään merkittävää.
http://www.teholastu.com/index.php?main ... =43_89_309 tuolta saisi vielä halvemmalla.
Putki on menossa vaihtoon, nykyinen kun näyttää huolestuttavan hauraalta. Kannattaako jatkossakin väsäillä itse vai ostaa joku valmis? Jos kannattaa niin mistä?
Jostain luin että putkiston ja vv-suodattimen vaihdon jälkeen kone kävisi liian laihalla, lastu toisi tähän korjauksen? Omassani en ole huomannut mitään poikkeavaa, ota siitä sitte selvä.
Todellisuudessa tämä mun "virittäminen" on ihan lasten kengissä, eikä tietoa niinkään löydy aina, taitoa on kylläkin tehdä yhtä jos toista. Mutta pakko tämä on jostain aloittaa
Kun olen hiljattain vasta kortin&auton hankkinut.
Joku toinen suomalainen firma lupasi 19hv lisäystä. Siinä mielessä tuo 13hv lisäys kuulostaisi enemmän realistiselta. Toisaalta kyllähän se 8hv lisäys olisi tervetullut. Positiivisinta asiassa olisi kulutuksen vähentyminen. Tiedä sitten onko mitenkään merkittävää.
http://www.teholastu.com/index.php?main ... =43_89_309 tuolta saisi vielä halvemmalla.
Putki on menossa vaihtoon, nykyinen kun näyttää huolestuttavan hauraalta. Kannattaako jatkossakin väsäillä itse vai ostaa joku valmis? Jos kannattaa niin mistä?
Jostain luin että putkiston ja vv-suodattimen vaihdon jälkeen kone kävisi liian laihalla, lastu toisi tähän korjauksen? Omassani en ole huomannut mitään poikkeavaa, ota siitä sitte selvä.
Todellisuudessa tämä mun "virittäminen" on ihan lasten kengissä, eikä tietoa niinkään löydy aina, taitoa on kylläkin tehdä yhtä jos toista. Mutta pakko tämä on jostain aloittaa
Ei käy laihalla jos lambda, läppäanturi, ilmamassa-anturi, imuilman lämpötila-anturi ja ECU toimii oikein ja suuttimet ei ole tukossa tai niiden anto käy vähäiseksi virtauksien kasvaessa. ECU vaan säätää ruiskujen aukioloaikaa pitemmäksi.
Calibra V6, Speedster 2.0 Turbo , MB ML 400 D, Aprilia RSV4
Exät: Kadett E 1.3 S, Vectra A 2.0 GLS, Astra Coupe Bertone 1.8, Calibra 2.0i, Calibra 2.5 V6, Vectra C 2.0 T GTS, Omega MV6 Farkku
-Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr-
Exät: Kadett E 1.3 S, Vectra A 2.0 GLS, Astra Coupe Bertone 1.8, Calibra 2.0i, Calibra 2.5 V6, Vectra C 2.0 T GTS, Omega MV6 Farkku
-Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr-
Lukaisinpa tämän nopeasti läpi, ja tuli sellainen mieleen että aika harva varmaan on virittänyt/lastuttanut noita tomaatilla varustettuja MV6:sia?
Tai millaisia muutoksia on tehty, pelkästä lastusta olisi kiva saada kokemuksia, varmaan samalla mennyt monilla putkisto uusiksi.
Ja näyttää sen verran halvemmalta saavan putkistoa ulkomailta kuin esim. marteliukselta, niin onko monella omakohtaisia kokemuksia tilaamisesta tuolta suomen ulkopuolelta. Suomessa kun Remuksen takapönttö maksaa samanverran mitä putkisto saksasta/englannista tilattaessa.
Tai millaisia muutoksia on tehty, pelkästä lastusta olisi kiva saada kokemuksia, varmaan samalla mennyt monilla putkisto uusiksi.
Ja näyttää sen verran halvemmalta saavan putkistoa ulkomailta kuin esim. marteliukselta, niin onko monella omakohtaisia kokemuksia tilaamisesta tuolta suomen ulkopuolelta. Suomessa kun Remuksen takapönttö maksaa samanverran mitä putkisto saksasta/englannista tilattaessa.
Halvinta on kun sen putkiston tekee itse läpivirtaavilla pöntöillä. Ei tarvi maksaa itseensä kipeeksi noilla valmis putkistoilla.
BMW E46 318 Touring "2.8IA"
BMW E46 330D Touring -03
BMW E30 Touring 320
BMW E30 Touring 325i 4x4
Saab 9-3 2.0 -01
BMW E46 330D Touring -03
BMW E30 Touring 320
BMW E30 Touring 325i 4x4