Aero-pyyhkijät B-Vectraan

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
TeBa
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeBa »

Boah kirjoitti:Sellainen kysymys vielä noista Aero-sulista, että kuuluuko noiden sulkien mennä lepoasennosssa 'päällekkäin' eli vasen sulka piti säätää melko ylös lepoasentoon. Sulat ovat juuri B-Vectraan tarkoitetut 480mm pitkät. Mietin vain, että onko omaan Vectraani vaihdettu varret (väärät).

Tässä erään foorumilaisen B2 Vectrassa ainakin sulat ovat siististi vierekkäin eivätkä siis päät tule 'päällekäin'. Vai ovatko B2 varret sitten erilaiset. Itselläni sulat tulevat useita senttejä päällekäin, että aika paljon saisivat olla sulat lyhyemmät jotta sopisivat siististi.

http://www.elisanet.fi/teemu.korhonen/Vecu3.jpg
Katos meikäläisen kikutinhan se siinä :lol: Ihan hyvin noi Boschit istuu tohon ja niin myös Valeot mitkä oli ennen noita Boschilaisia :roll:
Erittäin hyviä sulkia noi "rungottomat" mallit ja enemmän pisteitä annan noille Boschin sulille 8)
Molemmat ollu noita 48cm ja se koko kuuluukin jokaiseen Vectra B malliin, ekana tulee mieleen tosiaan että joku olis vaihtanu varren tai varret väärän pitusiin sun autoon :roll:
Mittaa ne varret ja pistä infoo?

EDIT: Kävin tossa aikani kuluks mittaan omasta, niin kuskin puoli varren päästä siihen nivel kohdan "tappiin" ~40,5cm ja appari ~43,5cm
MB W201 190D OM605 powered with Holset
Boah
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Boah »

Pitääpä mittailla nuo varret, että selviää kumpi varsista on väärä. Ovat muistaakseni keskenään saman mittaiset nuo varret.
Toyota Corolla 2006 1.6 A
Ahnuld
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Ahnuld »

Bilteman rungottomat sulat itse laitoin Veccuuni ja toimivat oikein mainiosti :)
Vähän molon näköinen se kiinnitys tosiaan, mutta minkäs teet kun ei ole alunperin moisille suunniteltu auto.
Sulkien kiinnitys varteen oli kyllä todella tiukka, eikä sulka enää pääse heilumaan varteen nähden, mitä normaalit sulat tekivät.
Taisi olla n. 10€/kpl

Suosittelen.
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Kaitzu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Kaitzu »

Ahnuld kirjoitti:Bilteman rungottomat sulat itse laitoin Veccuuni ja toimivat oikein mainiosti :)
Vähän molon näköinen se kiinnitys tosiaan, mutta minkäs teet kun ei ole alunperin moisille suunniteltu auto.
Sulkien kiinnitys varteen oli kyllä todella tiukka, eikä sulka enää pääse heilumaan varteen nähden, mitä normaalit sulat tekivät.
Taisi olla n. 10€/kpl

Suosittelen.
Heh, täytyy tunnustaa että itsekkin kävin ostamassa alkuviikosta bilhelvetin rungottomat sulat. Ja kiinnitys oli tosiaan tiukka mutta siinäkin oli vain oma jekkunsa, ei ne kovin laadukasta kuvaa rakenteen puolesta antanu mutta hyvin on toistaseksi pyyhkineet.
Aikaisemmin mulla olikin Valeon rungottamat mutta pitihän se ostaa kokeeksi nuo biltemat, Valeoissakin aika hyvä mollukka se kiinnityskohta mutta paremman näköinen kuitenkin josta kiitos muovisuojukselle.
[*] www.alustasarja.fi [*]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
Boah
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Boah »

Heh heh, tänään tuli noita varsia mittailtua ja ovat juuri oikean mittaiset. Pointti onkin että ne olivat väärillä puolilla. :D Edellinen omistaja ne on niin pistänyt, mutta on ne minullakin ollut irti. Pistin kuitenkin silloin takaisin samoille puolille kun en silmällä nähnyt minkäänlaista pituuseroa.

Nyt istuvat aerot juuri niinkuin pitääkin. Loistavasti ovat minulla toimineet nuo Valeon Aerotwinit. Voisit myös isälleni tuollaiset ostaa synttärilahjaksi hänen Citroeniinsa.

OT: Turvaurat olen myös ajatellut hankkia niin mitä niistä kannattaa maksaa? A-katsastuksen ProSecurit kun viime vuonna isänpäivälahjaksi isälleni hankin niin aika riisto hintaset mielestäni olivat (44e). Eli saako jostain halvemmalla?
Toyota Corolla 2006 1.6 A
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Ahnuld kirjoitti:Sulkien kiinnitys varteen oli kyllä todella tiukka.
Ai hieman :lollis: Itse jouduin viilaamaan niitä muovisia lukituskynsiä,kun ei muuten mennyt paikalleen.

Mainiosti nuo bilteman "aerodynamic" sulat kyllä toimivat,vaikka kiinnitys on vähän kolhon näköinen.

Hiljaisemmat ja paremmin pyyhkii,kuin boschin perus spoiler twin sulat(ja halvemmat ;) )

Omasta calibrasta vaan molemmista pyyhkijänvarsista jouset vissiin hieman kuoleentuneet,kun sulilla kuin sulilla joutuu vähän aina taivuttelemaan,jotta ottaa tasaisesti lasiin kiinni...

Noita turvaurien tekijöitä kannattaa kyttäillä kauppojen parkkipaikoilla.
Itse maksoin 20€ viime kesänä...
Vastaa Viestiin