Sivu 59/67

Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys

Lähetetty: 08 Syys 2017, 07:51
Kirjoittaja opel-kardaani
oma "viritys moottori" vähän neuvoja kaipailisin elikkä pakettiin tulee c14nz kellari ja 1.2n kansi hieman siistittynä 1.3s nokalla ja kaasarilla tulee nii mitenkä sopan laita tuleeko vakio 1.2n kaasarilla miten soppaa vai pitäisikö aavistuksen isompi kaasutin esim weberin 32/34 korvaus kaasutin vai onko mitään merkittävää hyötyä tällä putkisto tulee hieman isompi 2"-2.5" läpi viraavilla simonsin pöntöillä ja 4-2-1 sarjalla.
ja en hae taloudellista autoa vaan piristystä autooni. kiitän jo etukäteen vastauksista.

Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys

Lähetetty: 08 Syys 2017, 11:24
Kirjoittaja Juho M-P
Vähintään 1.3 kaasari. Ei ykskurkkusta 1.2 kaasaria.

Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys

Lähetetty: 08 Syys 2017, 18:00
Kirjoittaja 1,2sorsa
Eikös 1,3 ole kahta eri kaasaria 70 ja 75hv
Ja menisikö tuphon esim 16sv imusarja kanteen ja siihen 1,6sv (82hv) kaasari? Toki 1,3 lienee lähempänä oikeaa iskutilavuutta mutta 16sv kaasaria voisi löytyä helpommalla.

Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys

Lähetetty: 08 Syys 2017, 19:32
Kirjoittaja Juho M-P
75hv malleissa on GM Varajett2. 70hv Pierpurg.

16SV kaasari olis varmasti paras vaihtoehto.

Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys

Lähetetty: 10 Syys 2017, 00:00
Kirjoittaja Kettunen
Onkos kukaan jo testannut? Nyt ei ole enää pussista kiinni.
Täytyy varmaan hitsata nostimet kiinteäksi ja kokeilla.

https://www.aliexpress.com/item/299-292 ... 4891fafc60

Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys

Lähetetty: 05 Joulu 2017, 19:08
Kirjoittaja opel-kardaani
1,2sorsa kirjoitti:Eikös 1,3 ole kahta eri kaasaria 70 ja 75hv
Ja menisikö tuphon esim 16sv imusarja kanteen ja siihen 1,6sv (82hv) kaasari? Toki 1,3 lienee lähempänä oikeaa iskutilavuutta mutta 16sv kaasaria voisi löytyä helpommalla.

Juuri selviteltyäni asiaa nii ei kyllä mene 16sv imusarja 1.2s kanteen taino meneehän se mutta onko siinä enää mitään järkeä kanavat aivan eri kohassa ja pienemmät 16sv imusarjassa kuin 1.2s kannessa joten joutuisi suuria konestuksia tekemään näiden naittamiseksi yhteen :) :)
Mites on tämän 1.3s laita onko siinä kanavat lähempänä 1.2s kantta tai helpommin tehtävissä kuin 16sv
tietäisi alkaa etsimään 1.3s imusarjaa/kaasutin pakettia netin syövereistä. -(z)- :wink:
ja tosiaan tulossa edellä mainitsemaani c14nz kellari päälle 1.2s kansi kanavat siistittynä kaasari vain puuttuu käsiryyppy olisi enemmän kuin tarpeellinen :lol: :worship: :worship:

Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys

Lähetetty: 05 Joulu 2017, 19:51
Kirjoittaja 1,2sorsa
16sv pakosarja on ollut mulla 12st kannessa paikoilaan.
Miten jos käytät 1,2s imusarjan mutta 16sv kaasuttimen?

Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys

Lähetetty: 05 Joulu 2017, 20:17
Kirjoittaja Juho M-P
1.2 ja 1.3 on ihan samalaisilla kansilla. Ainoa ero palotilassa ja sekin johtuu männän koosta.

Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys

Lähetetty: 15 Joulu 2017, 10:28
Kirjoittaja JNN
En lukenut koko ketjua lävitte, mutta jos joku osaisi suoraan valaista onko mahdollista saada viä helpolla päästöihin em. setupilla; c14nz alakerta, 1.3 kansi, imusarja ja nokka, pakosarja joko tästä kannesta myös tai sitten joku budjetti peltisatsi. c18nz kaasuläppäkotelo+suutin. Tähän päälle toki viä avarampi ilmanotto ja suodatin. Puristuksia tulis kuulemma 11,5

Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys

Lähetetty: 15 Joulu 2017, 14:05
Kirjoittaja hukkis
Menee päästöistä läpi, on leimattu monta kertaa. Ja sillä miun tekemällä corsalla kummityttö päästeli varmaan 50000km tuolla tekniikalla. Välillä vaan piti kiristellä imusarjan ja läppärungon välisiä pultteja kun tahto löystyä ne ite väsätyt systeemit. Muistaakseni oli astran katti,on jonkun verran corsan vastaavaa avarampi. Peltisarjasta tuskin on mitään hyötyä tuolla viritysasteella.

Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys

Lähetetty: 15 Joulu 2017, 14:15
Kirjoittaja hukkis
Tuo löytyi tuolta vanhoista viesteistä:

Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys
ViestiKirjoittaja hukkis » 14 Kesä 2012 20:15

Ajettiin tuossa äsken "c14nz" corsaa penkissä.Koneessa on vakio alakerta,siistitty 1,3 kansi r-seeteillä ja muotoilluilla venttiileillä,1,3 nokka ja imusarja,1,8nz läppärunko,1,6sv pakosarja ja avarampi putki,moottorin ohjaus on vakio.Puristukset mittasin 11 pintaan ja nokka säädetty karvan verran aikaiselle.Sytkä on pari astetta ohjearvoa aikasemmalla,oktaanipistoke 95 ja pensana 98.Normiajossa pa-painetta laskettu jonkun verran,toimii hyvin ja seokset pysyy suht hyvin alueella.Täyskaasulla seokset on välialueella tosi rikkaalla ja loppupäässä taas laihalla,muilla kaasunasennoilla pelaa hyvin.
Penkissä tuli "suoraan ajosta" reilu 80 heppaa ja ilmanputsari irti,lukkopihdit paluuletkussa (pa-paine 1bar) 90 heppaa.Penkissä vetää välikierroksilla tosi paksulle (10-11) ja lopussa laihalle (15-16).Tuosta ois varmaan 100 hummaa otettavissa,jos viittis ruveta säätelemään.

Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys

Lähetetty: 12 Maalis 2018, 17:14
Kirjoittaja opeliss
Onko kukaan laittanut tai osaako neuvoa onnistuisko x16szr koneen ahtaminen?

Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys

Lähetetty: 12 Maalis 2018, 17:22
Kirjoittaja 1,2sorsa
Sanoisin että joo mutta ei vakiolla moottorin ohjauksella kannata/onnistu/sovellu/säätö?/

Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys

Lähetetty: 12 Maalis 2018, 19:01
Kirjoittaja opeliss
Okei. Minkäslainen moottorinohjaus siinä pitäis ?
Mites muut osat turbo ? Pakosarja yms voiko käyttää jonkun muun auton ahdinta ?

Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys

Lähetetty: 12 Maalis 2018, 19:03
Kirjoittaja Juho M-P
Tuolla tietotaidolla kannattaa unohtaa koko juttu. Ei pahalla.