1.2-1.6 OHC koneen viritys

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
Avatar
VilleJ
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 138
Liittynyt: 06 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

Mites tuo irmscher ruiskun asennus kaasarimalliin. Onko tankki pakko vaihtaa vai voiko siihen ulkopuolelle vaa heittää jonkun pumpun?
Opel saa muovin ruostumaan. Kadett 16SV -88 Golf LX Diesel -83
mrraven
'Senator'
'Senator'
Viestit: 370
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 15:22
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja mrraven »

VilleJ kirjoitti:Mites tuo irmscher ruiskun asennus kaasarimalliin. Onko tankki pakko vaihtaa vai voiko siihen ulkopuolelle vaa heittää jonkun pumpun?
Toi ruisku paketti mikä mulla on niin siihen kuuluu bensa pumppu tankin viereen. Eli kaasari pois ja ruisku tilalle.
Kaikista autoista tulee joskus ooppeleita. Ooppeleista vaan vähän aikaisemmin.
Avatar
VilleJ
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 138
Liittynyt: 06 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

juu. onko kaikki irmelin ruutat 1.3 sopivia vai onko osa ns. 1.6 mallisella imusarjalla? tarkotus oli olis sovittaa 1.2 kansi 1.4 venoilla ja irmelin ruutalla 16sv koneeseen. 1.3:ssa taitaa kuitenkin olla paras imusarja, joten sen mallinen olis kiva. saa nähä meneekö moisilla muutoksilla mihinkään :P
Opel saa muovin ruostumaan. Kadett 16SV -88 Golf LX Diesel -83
mrraven
'Senator'
'Senator'
Viestit: 370
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 15:22
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja mrraven »

Mun sarjassa on isot kanavat saman kokoiset kun 1.3 s kannessa.
Kaikista autoista tulee joskus ooppeleita. Ooppeleista vaan vähän aikaisemmin.
Avatar
VilleJ
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 138
Liittynyt: 06 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

Ei oo kukaan vieläkään valaissu siitä puristusten laskusta. Täytyy varmaa kokeilla kahta kansipahvia päällekkäin. Levii vielä koko paska :D
Opel saa muovin ruostumaan. Kadett 16SV -88 Golf LX Diesel -83
jlinden
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 273
Liittynyt: 11 Heinä 2005, 16:13
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja jlinden »

VilleJ kirjoitti:Ei oo kukaan vieläkään valaissu siitä puristusten laskusta. Täytyy varmaa kokeilla kahta kansipahvia päällekkäin. Levii vielä koko paska :D
kyllä joillaki on toi kahen pahvin kikka kestäny...ainaki vaparis ja ne pahvit siin vaan luultavasti menee jos joku menee :D

missäs ois sellane jarru et pääsis matalalla autolla?ku ei oo kynätolppia :-?
Zafira b OPC
jlinden
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 273
Liittynyt: 11 Heinä 2005, 16:13
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja jlinden »

C caddy kirjoitti:Tässä oman moottorini kokoonpano.

1,6sv alakerralla + 16se kannella, mitä kansisetin jamppa vähän viilaillut, nokkaan kevyt hionta ja ajoitus, itse tehty peltisarja, motronicin säätö karalalla...
tuloksena 120hp 6050rpm 161Nm 4800rpm.

Tuli oikeen mukava moottori ajella. Vääntöä suht tasasesti 1750rpm jo 130Nm.
kuulostaa hyvältä -(z)- eikös noi 16sv ja 16se kellarit oo ihan samat ainaki sisältä? tosta motronicin säädöstä piti kysyä, että penkissäkö ne sen sääti?vai kuinka ja oliko kallista hupia?
Zafira b OPC
C caddy
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 47
Liittynyt: 01 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Etelä Suomi

Viesti Kirjoittaja C caddy »

jlinden kirjoitti:
C caddy kirjoitti:Tässä oman moottorini kokoonpano.

1,6sv alakerralla + 16se kannella, mitä kansisetin jamppa vähän viilaillut, nokkaan kevyt hionta ja ajoitus, itse tehty peltisarja, motronicin säätö karalalla...
tuloksena 120hp 6050rpm 161Nm 4800rpm.

Tuli oikeen mukava moottori ajella. Vääntöä suht tasasesti 1750rpm jo 130Nm.
kuulostaa hyvältä -(z)- eikös noi 16sv ja 16se kellarit oo ihan samat ainaki sisältä? tosta motronicin säädöstä piti kysyä, että penkissäkö ne sen sääti?vai kuinka ja oliko kallista hupia?
Juu, on niissä samat romut kellareissa = identtiset. Penkissä sääteli turbotecin Mika Karala. Siinä se ajeli autoa jarrulla nelisen tuntia läppäri sylissä ja peltorit päässä. 300€ maksoi ja sai vielä vanhan "vakion" eProm piirin mukaan. En tiedä varmaksi, mutta en ole kuullut muiden säätävän noita motronicin ruiskuja... eikö sitten ole prommi ohjelmointi vehkeitä vai mikä on. Tota motronicia saa karalan mukaan aika tarkasti säädettyäkin. Käytännössä sillä pystyisi ohjaamaan moottoria läppärungoillakin. Ilmamäärämittarihan jäisi silloin pois. Ei ehkä olisi paras mahdollinen toimivuus osakaasulla, mutta kaasu pohjassa toimisi hyvin. Tiedä sitten kannattaako...
MSA
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 129
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: RMK

Viesti Kirjoittaja MSA »

Oliko siinä 1,2 kannessa hieman isompi palotila kun 1.3:n? Onko joku mitannut?
Kad D 2.0T, Corsa A 2.0T, Ascona C Luxus, Omega B V6, Chevy R10
MSA
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 129
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: RMK

Viesti Kirjoittaja MSA »

Mittaan itse sitten :evil: ...ilmoittelen palotilojen tilavuudet tänne kun ehdin mittaamaan, siis 12ST, 13S ja 16SV.
Kad D 2.0T, Corsa A 2.0T, Ascona C Luxus, Omega B V6, Chevy R10
Avatar
VilleJ
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 138
Liittynyt: 06 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

hyvä homma. :)
Opel saa muovin ruostumaan. Kadett 16SV -88 Golf LX Diesel -83
Avatar
VilleJ
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 138
Liittynyt: 06 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

Purkasin tuossa 12ST kannen ja nyt lojuu tuossa pöydällä. Kai se on siitä lähettävä rakentaa jotain. Onko säädettävästä nokkapyörästä mitään hyötyä? Tohon olis varmaa helppo tehä itekki sellanen. C14SE venat taitaa olla käypäset tohon kanteen, onko niissä sen verta kokoeroa että kannattaa laittaa ja tietääkö kukaan mitä suurinpiirtein maksais seetien duunaus?
Opel saa muovin ruostumaan. Kadett 16SV -88 Golf LX Diesel -83
Mikaki
OCF Member 2015
Viestit: 59
Liittynyt: 25 Marras 2002, 02:00
Paikkakunta: Nousiainen

Viesti Kirjoittaja Mikaki »

Minkä kokoiset venat siinä 12ST kannessa oli?
14SE:n imuventtiili on halkaisijaltaan 38 mm eli siitä vertaamaan onko isommat.
Opel Insignia -10, 2.0 CDTI
Opel Vectra -06, 1.9 CDTI
Opel Corsa -01, 1.2
MSA
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 129
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: RMK

Viesti Kirjoittaja MSA »

12ST:ssä imu 33, pako 29.
Kad D 2.0T, Corsa A 2.0T, Ascona C Luxus, Omega B V6, Chevy R10
Vilderi
OCF Member 2017
Viestit: 1629
Liittynyt: 28 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Siikainen city
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vilderi »

Kasasin tuossa viime viikonloppuna moisen moottorin:

1.6 sv höystettynä näillä:
1.4 1-piste ruisku,välikansi, jakopää,ö-pohja ja pumppu.

Näyttää melkoisesti 1.4 moottorilta, muutamia 1.6 merkintöjä huomioimatta... :wink:

Kulkee b corsan keulilla 4v laatikolla n.175 mittariin. Wääntää ihan eri tavalla..

hintaa projektille: moottori 50€, tiivistesarja n. 50€, menetetty vapaa-aika 720€ (kolme päivää)

vituiksi meni seuraavat asiat:

-kampiakselin pyörä erilainen (1.4=ei kiilaa, 1.6=kiila)
-Alkuperäinen vaihdelaatikko liian pieni.

koko homman idea: 1.4 moottorista kiertokanki paskaksi..[/url]
Vastaa Viestiin