A-Omega lakkasi käymästä :(

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Avatar
Megaman
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3829
Liittynyt: 07 Tammi 2003, 02:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Megaman »

Moi!

Aamusta oli sitten vanha Boschin akku finaalissa,eikä jaksanut -32 pakkasilla pyöräyttää konetta käyntiin. Hain uuden Bannerin tilalle ja sain auton ihmeen vaivalloisesti käyntiin ja se sammuili oudosti,kuin veitsellä leikaten ja samalla moottorinohjausvalo paloi,kun noita katkoksia esiintyi. Nyt auto ei enää käynnisty hörähtelee vain.Tähän päivään mennessä auto on käynnistynyt aina hienosti.

Ilmamääränmittarin avasin,oli puhtaan ja ehjän näköinen eletkto-sprayta hiukan sumutin ja ne kärjet vedin hienolla santiksella ja pistin boxin kiinni...

Mitäköhän kannattais ihmetellä seuraavaksi?
Niin auto oli -90 Omega Caravan 2.0i Kat

Jotenkin tuntuis bensan saannista olevan kiinni,mutta toisaalta miksi se moottorinohjausvalo paloi myös?

Autossa pitäis kaikki perusasiat olla ok!Letkut,suodattimet,uusi tankki,sytkäjohdot + tulpat.

Pitää vissiin huomenna rassata sitä tyhjäkäyntimoottoria...ja virtalukonpohja tuli kanssa mieleen?


<font size=-1>[ This Message was edited by: Megaman on 2003-01-07 23:59 ]</font>
Eeroplane
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 221
Liittynyt: 04 Maalis 2002, 02:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eeroplane »

Kaverin Jetta teki juuri samanlaista. Siinä oli bensatankista joku painetta poistava letku jäätynyt tukkoon, jolloin bensatankkissa on siis suuri paine. Pumppu ei silloin saa pumpattua bensaa letkuihin tarpeeksi, jolloin kone vaan hörähtelee eikä jaksa startata. Kaveri avas bensatankin korkin ja paine pääsi pois, jolloin Jetta taas käynnistyi. Jäänestoa tankkiin niin ei pitäis tulla tuota ongelmaa. En tiedä sitten onko tuo Omegasi ongelma, mutta näin kertoi kaveri Jetan kanssa käyneen. Jäänestoa kannattaa varmaan alkuun kokeilla.
Avatar
opelmeister
'Senator'
'Senator'
Viestit: 861
Liittynyt: 13 Elo 2002, 03:00
Paikkakunta: Vihtavuori

Viesti Kirjoittaja opelmeister »

Puhdista ensimmäisenä ilmamäärämittarin liitin. Videonpuhdistussprayta ja heiluttelet sitä liitintä. Tämän jälkeen, jos ei auttanut, irroita tyhjäkäynti motti ja vie se sisään lämpimään. Kun se on varmasti sulanut, ota elektrospray ja sumuta putkesta sisään. Kokeile päädyssä olevasta putkesta jollain tikulla tai meisselillä että sisäosa pyörii (ymmärrät kun kokeilet). Puhdistus ainetta kannattaa käyttää runsaasti. Viimeistele puhdistus CRC:llä, estää kosteuden kertymisen heti juuri puhdistetuille pinnoille. Puhdista vielä tyhjiksen liittimet ja asenna takaisin autoon.
"Ei se tehon tuotto, vaan sen kesto.." -X10XE-
turbobliz
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1044
Liittynyt: 07 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja turbobliz »

Bensalinjoissa tai pumpussa jäätä / tukoksia tai jumittamista. Ei auta kuin lämmin talli :sad:
Avatar
mikkis
OCF Member 2016
Viestit: 1438
Liittynyt: 04 Maalis 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja mikkis »

Ei kun lämpimään talliin ja jäänestoa tankiin. Samat oireet oli omassani A-Ompussa. Ongelmat poistui em. mainitulla tavalla.
Avatar
Megaman
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3829
Liittynyt: 07 Tammi 2003, 02:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Megaman »

Jep, ilmamäärän mittari ja tyhjäkäyntimoottori saivat eilen hoivaa,kun irrotin ne ja vein sisälle ja putsailin - Ei apuja.

Tänään pukkaan kiessin lämpöseen talliin ja lorautan masinolia tankkiin.Levätköön siellä muutaman päivän :wink:

Tosiaan auto jäi toimivana parkkiin ja sitten tuli varmaan -34 pakkasta,joten tyhjänpuoleinen tankki on varmaan syynä...jos noi ei auta perehdyn sitten virtalukonpohjaan.

- Kiitos kaikille vastanneille!
Avatar
opelmeister
'Senator'
'Senator'
Viestit: 861
Liittynyt: 13 Elo 2002, 03:00
Paikkakunta: Vihtavuori

Viesti Kirjoittaja opelmeister »

Juu, en ookkaan edellisissä autoissa jäänestoo käyttäny, oliskohan nyt alotettava ton Omegan kanssa. Tosin tulee nykyään tanattua aina täyteen asti.
"Ei se tehon tuotto, vaan sen kesto.." -X10XE-
Avatar
tto
'Senator'
'Senator'
Viestit: 383
Liittynyt: 12 Heinä 2002, 03:00

Viesti Kirjoittaja tto »

Itellä kävi sama homma. Ei enää perkele lähteny, vaikka pidin lohkolämmitintä 8 tuntia päällä. Eipä muuta kuin taljalla veti talliin ja kas, kahden tunnin päästä lähti kuin palmun alta !
Avatar
Megaman
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3829
Liittynyt: 07 Tammi 2003, 02:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Megaman »

Hain tänään auton sitten huollosta. Eipä ollutkaan bensapuolen ongelma,vaan kipinässä olikin vikaa...ja silloinhan,jos kipinä ei ole kunnossa,ei bensaakaan tule.

Syksystä vaihtamani ja tarvikeliikkeestä ostamani "Omegan" tulpanjohtosatsi,jonka olin tyytyväisenä vaihtannut oli syynä vaivaan.Enpä osannut itse vikaa hakiessani,edes epäillä moista,kun satsi oli käytännössä vielä uusi,samoin tulpat.
Nyt tuli Opelin oma johtosatsi(50€),kunnon silikoniletkut,ei mitään halpaa hiiliskeidaa... :wink:Eli mitä tästä taas opimme?

Nyt auto käy ja kukkuu,ainoa pulma on vaeltava tyhjäkäynti.Ilmeisesti omat tyhjäkäyntimoottorin puhdistukset teki vaan osalle hallaa,kun kylvetin sitä carburator cleanerilla.Täytyy katella vaan jostain sopiva käytetty,kunhan kerkiää...semmosta :smile:
Vastaa Viestiin