Paljonko kannattaa maksaa käsijarrun korjaamisesta ?
-
- 'Agila'
- Viestit: 2
- Liittynyt: 13 Maalis 2006, 21:47
- Paikkakunta: Espoo
Paljonko kannattaa maksaa käsijarrun korjaamisesta ?
Moi, Astrassani (1.6 16v CDX vm-1999) on semmoinen ongelma, että käsijarru jumittaa talvella eli jää päälle kun lämpötila on alle 0C. Kauppakeskuksen parkkihalliin ajon jälkeen käsijarru toimii moitteitta (kun jarrut lämpenevät riittävästi).
Missä mahtaa olla vika ja onko tuo yleisesti tiedossa oleva ongelma ? Kysäisin Ooppelin huollosta ja sanoivat seuraavaa :
Kyseessä saattaa olla likaa ja kosteutta jarruissa ja saattaa riittää jarrujen puhdistus.
Saattaa kuulemma myös olla käsijarruvaijerin jäätyminen, syystä että jarruvaijerin suoja on rikki ja siellä on kosteutta joka jäätyy pallasella.
Sanoivat myös, että saattaa olla isompikin remontti tiedossa ja listasivat seuraavia osia vaihdettavaksi ( vaijerin + kenkien ja sylintereiden vaihdot , kengät ,sylinterit(2 kpl) ,Ilmausruuvit (2kpl), seisontajarruvaijeri ja jarrurummut (2kpl) ) Remontti siis kummallekin takarumpujarrulle.
Paljonko kannattaa maksaa ko. töistä + osista ? :o Kauanko lälläisiin töihin voisi olettaa aikaa vierähtävän ?
Missä mahtaa olla vika ja onko tuo yleisesti tiedossa oleva ongelma ? Kysäisin Ooppelin huollosta ja sanoivat seuraavaa :
Kyseessä saattaa olla likaa ja kosteutta jarruissa ja saattaa riittää jarrujen puhdistus.
Saattaa kuulemma myös olla käsijarruvaijerin jäätyminen, syystä että jarruvaijerin suoja on rikki ja siellä on kosteutta joka jäätyy pallasella.
Sanoivat myös, että saattaa olla isompikin remontti tiedossa ja listasivat seuraavia osia vaihdettavaksi ( vaijerin + kenkien ja sylintereiden vaihdot , kengät ,sylinterit(2 kpl) ,Ilmausruuvit (2kpl), seisontajarruvaijeri ja jarrurummut (2kpl) ) Remontti siis kummallekin takarumpujarrulle.
Paljonko kannattaa maksaa ko. töistä + osista ? :o Kauanko lälläisiin töihin voisi olettaa aikaa vierähtävän ?
Re: Paljonko kannattaa maksaa käsijarrun korjaamisesta ?
Ei tarvitse maksaa euroakaan, kun talvella et vedä sitä käsijarrua päälle yön ajaksi vaan käytät sitä ainoastaan esim. siellä parkkihallissa.jomppa2222 kirjoitti:Moi, Astrassani (1.6 16v CDX vm-1999) on semmoinen ongelma, että käsijarru jumittaa talvella eli jää päälle kun lämpötila on alle 0C. Paljonko kannattaa maksaa ko. töistä + osista
Täytyykin muistaa sitten ku vaihtaa omegan johkin toiseen ooppeliin että testaa ekas sen käppärin jos on talvi. Mites sitten ku parkkeeraat autosi mäkeen ja laitatkin vahingossa 3 vaihteen pesään ja auto valuu mäessä toisen auton päälle, tuleekin kalliimmaks sen toisen auton korjaus kuin joku 15 euron vaijerin vaihto. No jokainen säästää missä haluaa
Käykääs allekirjoittamasssa ---> https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/970
Heh, no ei se nyt ihan noinkaan mene...työkaveri vetäsee kässärin AINA päälle parkkeeratessa oli tilanne tai keli mikä hyvänsä ja ei mitään ongelmaa...toisinaan taas käsijarrun käyttämättömyyskin aiheuttaa jumiutuista, mutta se ei taas johdu jäätymisestä.NoFear kirjoitti:Ykkösen vaan jätät pakkasilla päälle kun parkkeeraat auton niin eipä tule ongelmia. Mitä turhaan sitä käsijarrua vetelet talvella kun totta helvetissä se jumittuu pakkasessa. Eikä kannata maksaa senttiäkään, koska käsijarrussa tuskin on mitää vikaa vaan vika on kuskissa
Eli ko. tapauksessa uskoisin että vaijerin vaihdolla selvinnee.
Inkku A tiisseli
Itelläni on kohta ollu Omppu 2 vuotta ja aina parkkiin ajaessa vedän käppärin päällä ja ei ole mitään ongelmia ollut sen kanssa, viime viikolla käytin auton tehopesussa johon kuului alustapesu, yöllä oli 20 astetta pakkasta ja aamulla 17 astetta, käppäri toimi ihan normaalisti, ovet vaan ei auvennut ekalla yrityksellä, että näin. Vaihda vaan se vaijeri mahollisimman nopeasti uuteen ennen kuin joudut tekemään isomman jarru remontinHeh, no ei se nyt ihan noinkaan mene...työkaveri vetäsee kässärin AINA päälle parkkeeratessa oli tilanne tai keli mikä hyvänsä ja ei mitään ongelmaa...toisinaan taas käsijarrun käyttämättömyyskin aiheuttaa jumiutuista, mutta se ei taas johdu jäätymisestä.
Käykääs allekirjoittamasssa ---> https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/970
Nojoo itellä jäi joskus muinoin pari kertaa vahingossa pakkasyöksi käsijarru päälle ja olihan se jumissa aamusella. Kait sen sais pakkasillakin toimimaan kun kävis koko käsijarrusysteemin läpi, mutta mitä turhia kun vaihteenkin voi jättää päälle. Oikeestaan aikalailla turha koko käsijarru. Ei oo tullu käytettyä varmaan vuoteen edes kesällä kun aina vaan vaistomaisesti laittaa vaihteen päälle kun jättää parkkiin Mäkilähdöissä tietysti joskus...
Oon huomannu että aikamonissa b-vectroissa näkyy se käysä vaijeri siinä vasemman rattaan edessä kun se vähän roikkuu ja oon kuullu että se kannattas nostaa ylemmäs suojaan siitä roikkumasta niin ei pitäs enää jäätyä.
Edellyttää tietenki sitä että se vaijeri on kuiva sillon ku sen nostaa sinne piiloon siitä.
Ja sitte vielä että omassa A-vectrassa ei oo tänätalvena jäätyny käysä vasta ku 2 kertaa mutta on aika helpolla irronnu.
Edellyttää tietenki sitä että se vaijeri on kuiva sillon ku sen nostaa sinne piiloon siitä.
Ja sitte vielä että omassa A-vectrassa ei oo tänätalvena jäätyny käysä vasta ku 2 kertaa mutta on aika helpolla irronnu.
Vahvistan asian.ile:_ kirjoitti:Oon huomannu että aikamonissa b-vectroissa näkyy se käysä vaijeri siinä vasemman rattaan edessä kun se vähän roikkuu ja oon kuullu että se kannattas nostaa ylemmäs suojaan siitä roikkumasta niin ei pitäs enää jäätyä.
Edellyttää tietenki sitä että se vaijeri on kuiva sillon ku sen nostaa sinne piiloon siitä.
Itse köytin kummatkin käsijarruvaijerit nippusiteillä ylös, niin ei pääse vesi kuoren ja vaijerin väliin jäädyttämään paikkoja. Temppu onnistui, eikä käsijarrun kanssa ole ollut talvisin mitään jäätymisongelmia.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..