LET koneiden viritys
Re: LET koneiden viritys
Y/Z22XE omegan koneissa myös ovaalilla lähdöllä. Lanttolalta purkuosana?
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Re: LET koneiden viritys
Ei tarvis ainakaan paljoa muokata:
https://www.ebay.com/itm/Oil-pump-pick- ... 2r&vxp=mtr
https://www.ebay.com/itm/Oil-pump-pick- ... 2r&vxp=mtr
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Re: LET koneiden viritys
^^Juu ei paha.
Tossa olis valmis putkikin:
https://www.ebay.com/itm/custom-oil-pic ... 3091396771
Ei vaan sovi mulle kun on se korsetti joka laskee loiskelevyn sen 8mm alemmas. Ja on hiukan kallis aihio
Löyty myös yksi firma joka myy orkkis öljypumppua ja modattua putkea joka sopii korsetin kanssa. Hinta oli vaan, hmm. Mielenkiintoinen (+600e ).
Tossa olis valmis putkikin:
https://www.ebay.com/itm/custom-oil-pic ... 3091396771
Ei vaan sovi mulle kun on se korsetti joka laskee loiskelevyn sen 8mm alemmas. Ja on hiukan kallis aihio
Löyty myös yksi firma joka myy orkkis öljypumppua ja modattua putkea joka sopii korsetin kanssa. Hinta oli vaan, hmm. Mielenkiintoinen (+600e ).
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: LET koneiden viritys
Kellään kokemuksia tästä firmasta?
http://www.iconperformance.co.uk/index.php?page=home
Myyvät valmiita öljypumppu/imuputkisettejä. Hyvin toimi yhteydenpito spostilla ainakin siihen saakka kun maksoin osat
http://www.iconperformance.co.uk/index.php?page=home
Myyvät valmiita öljypumppu/imuputkisettejä. Hyvin toimi yhteydenpito spostilla ainakin siihen saakka kun maksoin osat
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: LET koneiden viritys
Mites onko porukka käyttänyt Z20LET pumpun kanssa nylon paineenrajoitinvenaa? Ainakin yksi topicci löyty briteistä jossa oli Z20LET orkkisvena juminut.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: LET koneiden viritys
Mulla on.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Re: LET koneiden viritys
Ok. Lienee sama venttiili mitä C20XE/LET pumppuihin myydään? Mulla on tossa orkkis pumpussa se nylonvena niin siirrän sen tohon Z20LET pumppuun jos sama osa?
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: LET koneiden viritys
Sama on.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Re: LET koneiden viritys
Ok. Kiitos infoista!
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: LET koneiden viritys
Tuo Jarnon laittaama linkki V6 pumpun imuputkesta se ei o sama ku X20XEV/Z20LET
Calibra A 2.0 16v Turbo 4x4 -90
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Re: LET koneiden viritys
Hyvä tietää. Laippa sitten kuitenkin niin erilainen siinäkin?
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Re: LET koneiden viritys
Juu V6 jalassa on pituus vähän eri
Calibra A 2.0 16v Turbo 4x4 -90
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Re: LET koneiden viritys
Mutta onko siis laippa sama vai ei?
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Re: LET koneiden viritys
Missäs kohtaa kannattaa ruveta noita vakio let nokkia vaihtamaan?
Omasta letissä muutoksina:
-Pieni kuulalaakeri korvausahdin ja luonnollisesti pakosarja
-Joku guntterin vakio kuoriin duunaama "säädetty ecu"Holz Racing lukee kyljessä ja painaa ainakin tuplat vakio ecuun verrattuna
-450cc suuttimet
-bilsu "044" b.pumppu uusilla sähköillä.
-Isompi välijäähdytin ja 2.5" pakoputki
Näillä tuli takarenkaalta Lensu Power Shopin penkissä 1.2bar 270hv/377nm eli moottoritehoa +300hv ja ~450nm
Kadulla kokeilin myös 1.4bar ja selkeästi ainakin vääntöä tuli reippaasti lisää.
Kaasuunvastaavus on tuolla setillä kyllä mahtava,ihan kuin iso vapaastihengittävä.
Kannattaiskohan vaihtaa xe nokat tai edes imunokka?
Kokemuksia?
Ens kesän ajattelin ajaa kyseisellä tekniikalla ja sitten varmaankin pitää jo saada enempi voimaa jolloin joutuukin tekemään isompia muutoksia.
Omasta letissä muutoksina:
-Pieni kuulalaakeri korvausahdin ja luonnollisesti pakosarja
-Joku guntterin vakio kuoriin duunaama "säädetty ecu"Holz Racing lukee kyljessä ja painaa ainakin tuplat vakio ecuun verrattuna
-450cc suuttimet
-bilsu "044" b.pumppu uusilla sähköillä.
-Isompi välijäähdytin ja 2.5" pakoputki
Näillä tuli takarenkaalta Lensu Power Shopin penkissä 1.2bar 270hv/377nm eli moottoritehoa +300hv ja ~450nm
Kadulla kokeilin myös 1.4bar ja selkeästi ainakin vääntöä tuli reippaasti lisää.
Kaasuunvastaavus on tuolla setillä kyllä mahtava,ihan kuin iso vapaastihengittävä.
Kannattaiskohan vaihtaa xe nokat tai edes imunokka?
Kokemuksia?
Ens kesän ajattelin ajaa kyseisellä tekniikalla ja sitten varmaankin pitää jo saada enempi voimaa jolloin joutuukin tekemään isompia muutoksia.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: LET koneiden viritys
Kannattaa vaihtaa heti ja ajoittaa niitä vähän enemmän auki ykk:ssa imu 1.2mm ja pako 0.8mm
Tulee varmana huomattavasti hengittävämpi moottori
Sit se boksi vaihtaa bolt-on kdfi siihen
Tulee varmana huomattavasti hengittävämpi moottori
Sit se boksi vaihtaa bolt-on kdfi siihen
Calibra A 2.0 16v Turbo 4x4 -90
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo