LET koneiden viritys

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
reiskaar
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 895
Liittynyt: 12 Touko 2004, 03:00

Re: LET koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja reiskaar »

saako let:istä tehtyä rehellisen omavalmistemoottorin josta ei löydy kuin sen 136 hummaa (c-kadettia ajatellen)?

Kysymys saattaa ehkä olla huvittava mutta onhan turbokoneita nyt tehty ohc:na vaikka kuinka ja paljon niin mikä olisi ongelma tehdä sama 16V.

Todella matala puristussuhde, moottorinohjauksella kikkailla sytytysennakko ja muut säätömahdollisuudet ja hukkis huolehtii ettei paineet kohoa kuin nimeksi. Ollaanko ihan hakoteillä?
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Re: LET koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

Eiköhän se onnistu kun moottorinohjauksella kikkailee ja kuristaa ilmankulkua. joissain konttoreilla on kuulemma alettu jo vaatimaan että ahtoja tarvitsisi olla 0,5bar luokkaa :o
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
reiskaar
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 895
Liittynyt: 12 Touko 2004, 03:00

Re: LET koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja reiskaar »

idena tietysti olisi että kadulla omat säätönsä ja radalle full boost. Vai eikö ahtimen kanssa saa ajella kadulla "disabled mode päällä"? :) Tehoistahan pitäisi olla kysymys ja siitä että ne luotettavasti myös pysyy sallituissa rajoissa. Ei oo tarkoitus kikkailla ja kusettaa vaan tehdä oikeasti sellainen laite että pystyy asetuksia vaihtamalla ajamaan tarvittaessa myös tiellä eli kilpipeli tekeillä.
Avatar
nall3
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 171
Liittynyt: 08 Loka 2006, 08:53
Paikkakunta: uusimaa

Re: LET koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja nall3 »

teukka77 kirjoitti:Eiköhän se onnistu kun moottorinohjauksella kikkailee ja kuristaa ilmankulkua. joissain konttoreilla on kuulemma alettu jo vaatimaan että ahtoja tarvitsisi olla 0,5bar luokkaa :o
Kysyin kanssa just viime viikolla konttorilla että saisinko corsaan mikä on jo 2.o 8v tekniikalla leimattu että jos pistäisin let koneen ja kuristaisin sen 120heppaseksi niin menee kuulemma jo liiallisesti kuristetuksi.
Ehdotti että turbota tolla koneella mikä nyt on ja vaihda sit kone kun on turbolle jo leimattu kun kukaan sitä enään sen jälkeen paremmin ala tutkimaan :peukku:
Ei kannata opelia, ne ruostuu ja on ihan paskoja muutenkin :roll: :yawn:
reiskaar
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 895
Liittynyt: 12 Touko 2004, 03:00

Re: LET koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja reiskaar »

totakin olen funtsinut että tekis perus 8v oharista ekana kuten moni muukin on asian toteuttanut. Mutta ei vaan jaksaisi puljata ekana tota välivaihetta vaan laittaisi saman tien 16V. Omavalmisteena.
Avatar
jeffgordon
'Senator'
'Senator'
Viestit: 396
Liittynyt: 13 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Kannus

Re: LET koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja jeffgordon »

Mulla kokoonpano seuraava; XE lohko + kansi, NE kampiakseli + vp + öp, LET männät ja kanget, LET Ahdin, NE öljypohja jne. Eli rehellisesti omavalmiste sekasikiö, vaikkei toki mikään ratkaiseva oo radikaalisti muuttunutkaan. 136hp ja tais olla 0.4bar
Kadett D Caravan 16v Turbo
Kadett D Caravan 20XE
Kadett D Caravan Berlina Voyage 1.6S
Kadett E Cabrio
Vectra A GT 16V
reiskaar
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 895
Liittynyt: 12 Touko 2004, 03:00

Re: LET koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja reiskaar »

just tommosen minäkin haluan toteuttaa. Mutta jos putkessa on kiinni hx35 super niin kyllähän sen tajuaa katsuri että potentiaalia on radalle vaikka kuinka paljon. Haittaakse, täh? Pikkupaineet ja sillä sipuli.
Avatar
Spikey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1392
Liittynyt: 28 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Tku/Yk/Lieto

Re: LET koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Spikey »

reiskaar kirjoitti:just tommosen minäkin haluan toteuttaa. Mutta jos putkessa on kiinni hx35 super niin kyllähän sen tajuaa katsuri että potentiaalia on radalle vaikka kuinka paljon. Haittaakse, täh? Pikkupaineet ja sillä sipuli.
noihan se menee ja voihan sitä aina normaalissa tieliikenteessä ajaa imuilman kuristimella.
Kuva
Avatar
Sakari
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 319
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 17:51
Paikkakunta: Lahti

Re: LET koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Spikey kirjoitti:
reiskaar kirjoitti:just tommosen minäkin haluan toteuttaa. Mutta jos putkessa on kiinni hx35 super niin kyllähän sen tajuaa katsuri että potentiaalia on radalle vaikka kuinka paljon. Haittaakse, täh? Pikkupaineet ja sillä sipuli.
noihan se menee ja voihan sitä aina normaalissa tieliikenteessä ajaa imuilman kuristimella.
Aivan varmasti joku ajelee kuristimet päällä :D :D Eikä sillä katsarilla oo mitään sanomista ku lyöt sille laput kouraan...
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
kadettgsi
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 628
Liittynyt: 12 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Re: LET koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja kadettgsi »

Mikä on SRE kytkinasetelman kiristysmomentti vauhtipyörään (20XE) ja tarvitaanko vielä astekiristystä?
En tähän hätään löytänyt mistään tuota momenttia ja Tunexin sivuilla ei tuohon ollut vastausta.
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Re: LET koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

Olisko ollut joku 15-20nm. uudet pultit kannattaa ostaa ja välttää liika kiristystä koska 7mm pultit ei kauheasti kestä :)
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Re: LET koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

Mitkä tulpat olisi hyvät hieman piristettyyn Lettiin? nyt on ihan vakiotulpat paikoillaan ja uusiksi olen meinannut ngk bcp7evx (platina) tai ngk BKR5EIX (iridium)
Iridiumit saisi ebaysta halvemmalla kuin platiniumit varaosaliikkeestä :)
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Re: LET koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

Yksinpuhelua mutta Nkg bcp7evx tilasin kun hyviä kokemuksia muilla ollut että katsotaan miten pelaa Letissä... Hinta paikallisessa varaosalikkeessä 17,90e/kpl ja netistä löysin 10,90e/kpl :)
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Avatar
2slow4motion
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1389
Liittynyt: 12 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: LET koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja 2slow4motion »

Koitin joskus jotain irridium tulppaa eikä calu moisesta tykännyt lainkaan perus boshilainen ja taas rokkas.
Opel Calibra 4x4 turbo vm. 95
Opel vectra GT vm.90
2Slow4Motion
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Re: LET koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

No on platinum tulpat ja ihan ok toimii 500hv saabis et toivotaan et miedommas letiskin toimii :) kärkivälin voi kuulemma joutua pienentämään 0,6mm mut koittamalla selviää
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Vastaa Viestiin