LET koneiden viritys
Re: LET koneiden viritys
saako let:istä tehtyä rehellisen omavalmistemoottorin josta ei löydy kuin sen 136 hummaa (c-kadettia ajatellen)?
Kysymys saattaa ehkä olla huvittava mutta onhan turbokoneita nyt tehty ohc:na vaikka kuinka ja paljon niin mikä olisi ongelma tehdä sama 16V.
Todella matala puristussuhde, moottorinohjauksella kikkailla sytytysennakko ja muut säätömahdollisuudet ja hukkis huolehtii ettei paineet kohoa kuin nimeksi. Ollaanko ihan hakoteillä?
Kysymys saattaa ehkä olla huvittava mutta onhan turbokoneita nyt tehty ohc:na vaikka kuinka ja paljon niin mikä olisi ongelma tehdä sama 16V.
Todella matala puristussuhde, moottorinohjauksella kikkailla sytytysennakko ja muut säätömahdollisuudet ja hukkis huolehtii ettei paineet kohoa kuin nimeksi. Ollaanko ihan hakoteillä?
Re: LET koneiden viritys
Eiköhän se onnistu kun moottorinohjauksella kikkailee ja kuristaa ilmankulkua. joissain konttoreilla on kuulemma alettu jo vaatimaan että ahtoja tarvitsisi olla 0,5bar luokkaa
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Re: LET koneiden viritys
idena tietysti olisi että kadulla omat säätönsä ja radalle full boost. Vai eikö ahtimen kanssa saa ajella kadulla "disabled mode päällä"? Tehoistahan pitäisi olla kysymys ja siitä että ne luotettavasti myös pysyy sallituissa rajoissa. Ei oo tarkoitus kikkailla ja kusettaa vaan tehdä oikeasti sellainen laite että pystyy asetuksia vaihtamalla ajamaan tarvittaessa myös tiellä eli kilpipeli tekeillä.
Re: LET koneiden viritys
Kysyin kanssa just viime viikolla konttorilla että saisinko corsaan mikä on jo 2.o 8v tekniikalla leimattu että jos pistäisin let koneen ja kuristaisin sen 120heppaseksi niin menee kuulemma jo liiallisesti kuristetuksi.teukka77 kirjoitti:Eiköhän se onnistu kun moottorinohjauksella kikkailee ja kuristaa ilmankulkua. joissain konttoreilla on kuulemma alettu jo vaatimaan että ahtoja tarvitsisi olla 0,5bar luokkaa
Ehdotti että turbota tolla koneella mikä nyt on ja vaihda sit kone kun on turbolle jo leimattu kun kukaan sitä enään sen jälkeen paremmin ala tutkimaan
Ei kannata opelia, ne ruostuu ja on ihan paskoja muutenkin
Re: LET koneiden viritys
totakin olen funtsinut että tekis perus 8v oharista ekana kuten moni muukin on asian toteuttanut. Mutta ei vaan jaksaisi puljata ekana tota välivaihetta vaan laittaisi saman tien 16V. Omavalmisteena.
- jeffgordon
- 'Senator'
- Viestit: 396
- Liittynyt: 13 Joulu 2004, 02:00
- Paikkakunta: Kannus
Re: LET koneiden viritys
Mulla kokoonpano seuraava; XE lohko + kansi, NE kampiakseli + vp + öp, LET männät ja kanget, LET Ahdin, NE öljypohja jne. Eli rehellisesti omavalmiste sekasikiö, vaikkei toki mikään ratkaiseva oo radikaalisti muuttunutkaan. 136hp ja tais olla 0.4bar
Kadett D Caravan 16v Turbo
Kadett D Caravan 20XE
Kadett D Caravan Berlina Voyage 1.6S
Kadett E Cabrio
Vectra A GT 16V
Kadett D Caravan 20XE
Kadett D Caravan Berlina Voyage 1.6S
Kadett E Cabrio
Vectra A GT 16V
Re: LET koneiden viritys
just tommosen minäkin haluan toteuttaa. Mutta jos putkessa on kiinni hx35 super niin kyllähän sen tajuaa katsuri että potentiaalia on radalle vaikka kuinka paljon. Haittaakse, täh? Pikkupaineet ja sillä sipuli.
Re: LET koneiden viritys
noihan se menee ja voihan sitä aina normaalissa tieliikenteessä ajaa imuilman kuristimella.reiskaar kirjoitti:just tommosen minäkin haluan toteuttaa. Mutta jos putkessa on kiinni hx35 super niin kyllähän sen tajuaa katsuri että potentiaalia on radalle vaikka kuinka paljon. Haittaakse, täh? Pikkupaineet ja sillä sipuli.
Re: LET koneiden viritys
Aivan varmasti joku ajelee kuristimet päällä Eikä sillä katsarilla oo mitään sanomista ku lyöt sille laput kouraan...Spikey kirjoitti:noihan se menee ja voihan sitä aina normaalissa tieliikenteessä ajaa imuilman kuristimella.reiskaar kirjoitti:just tommosen minäkin haluan toteuttaa. Mutta jos putkessa on kiinni hx35 super niin kyllähän sen tajuaa katsuri että potentiaalia on radalle vaikka kuinka paljon. Haittaakse, täh? Pikkupaineet ja sillä sipuli.
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Re: LET koneiden viritys
Mikä on SRE kytkinasetelman kiristysmomentti vauhtipyörään (20XE) ja tarvitaanko vielä astekiristystä?
En tähän hätään löytänyt mistään tuota momenttia ja Tunexin sivuilla ei tuohon ollut vastausta.
En tähän hätään löytänyt mistään tuota momenttia ja Tunexin sivuilla ei tuohon ollut vastausta.
Re: LET koneiden viritys
Olisko ollut joku 15-20nm. uudet pultit kannattaa ostaa ja välttää liika kiristystä koska 7mm pultit ei kauheasti kestä
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Re: LET koneiden viritys
Mitkä tulpat olisi hyvät hieman piristettyyn Lettiin? nyt on ihan vakiotulpat paikoillaan ja uusiksi olen meinannut ngk bcp7evx (platina) tai ngk BKR5EIX (iridium)
Iridiumit saisi ebaysta halvemmalla kuin platiniumit varaosaliikkeestä
Iridiumit saisi ebaysta halvemmalla kuin platiniumit varaosaliikkeestä
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Re: LET koneiden viritys
Yksinpuhelua mutta Nkg bcp7evx tilasin kun hyviä kokemuksia muilla ollut että katsotaan miten pelaa Letissä... Hinta paikallisessa varaosalikkeessä 17,90e/kpl ja netistä löysin 10,90e/kpl
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
- 2slow4motion
- 'Diplomat'
- Viestit: 1389
- Liittynyt: 12 Helmi 2003, 02:00
- Paikkakunta: Pori
- Viesti:
Re: LET koneiden viritys
Koitin joskus jotain irridium tulppaa eikä calu moisesta tykännyt lainkaan perus boshilainen ja taas rokkas.
Opel Calibra 4x4 turbo vm. 95
Opel vectra GT vm.90
2Slow4Motion
Opel vectra GT vm.90
2Slow4Motion
Re: LET koneiden viritys
No on platinum tulpat ja ihan ok toimii 500hv saabis et toivotaan et miedommas letiskin toimii kärkivälin voi kuulemma joutua pienentämään 0,6mm mut koittamalla selviää
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....