Ralliin uutta kalustoa.. Trophy vai V1600??

Keskustelua kaikenlaisesta moottoriurheilusta.
kumimuumi
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 3519
Liittynyt: 01 Maalis 2002, 02:00
Paikkakunta: Keskellä Uuttamaata

Ralliin uutta kalustoa.. Trophy vai V1600??

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Merkin vaihto on edelleenkin mielessä.. Vaihtoehtoina voisi olla tehdä 205 Rallyestä a-ryhmäläinen torppiauto tai sitten vaihtaa kokonaan luokkaakin ja pärtsäillä jollain kauppakassilla vakio1600-luokassa..

Vakio olisi paljon huoltovapaampi mutta tylsempi. Ja lukoton. Ja kalliimmat peltiosat.

Pöpö varmaan hauskempi viedä ja halvemmat osat, mutta osien tarve varmaan isompi kuin vakiossa...

Mielipiteitä muilla harrastajilla??
ruma ascona | mätä volvo | luotettava susuki
00:43 < ShaquaR_> CIH nostaa aina kankea
19:42 <@Keme> nähdä CIH ja kuolla
kumimuumi
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 3519
Liittynyt: 01 Maalis 2002, 02:00
Paikkakunta: Keskellä Uuttamaata

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Pitäkää sit tunkkinne....

Missäs kaikki harrastajat on vai ajaako kaikki äffäläisillä eikä muut kiinnosta :)
Avatar
unique
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 6619
Liittynyt: 22 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja unique »

kumimuumi kirjoitti:Pitäkää sit tunkkinne....

Missäs kaikki harrastajat on vai ajaako kaikki äffäläisillä eikä muut kiinnosta :)
anteeks mutta.. :roll:

-Joo, varastetaanko me sen auto?

-No ei, ku me katotaan oisko sillä parempi tunkki!

:lol:
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4258
Liittynyt: 17 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

kumimuumi kirjoitti:Pitäkää sit tunkkinne....
Pösö kuullostaa järkevämmältä (mielekkäämmältä) vaihtoehdolta, ns. enempi ralliauto fiilis. Vaikkei kumpaakaan luokkaan ole juurikaan tullut tutustuttua edes sääntö tasolta.

Tuollainen Pösö on ihan kivan vireinen vakiona, tosin virittäjälle se anna samaa osaamisen iloa kuin vanha Kupla (Kuplassa teet mitä tahansa, niin aina tehoa tulee lisää).

j.h

ESP, EBD, VAN-, CAN-väylä, sähköinen kaasuläppä, ajonesto jne... luovat nykyralliauton rakennukseen aikamoisia hidastuksia ellei jopa esteitä.
kumimuumi
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 3519
Liittynyt: 01 Maalis 2002, 02:00
Paikkakunta: Keskellä Uuttamaata

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

j.h:n mielipidettä mä lähinnä odottelinkin :)

Kyllähän se Böshöö tuntuisi fiksummalta kuin joku pari vuotias kauppakassi. Ja onhan siinä vakiona 105hv, mm. tuplat vakiona. Tossa vakiossa "mun sponsoria" vaan houkuttelee se oletettava huoltovapaus..

Mä uusin rataleiman pari vuotta sitten tollasella Rallyellä. Wanhat slicksit alla sillä piti kaiken maailman 325:sia ja 200sx:siä ihan pilkkanaan :lol:
jpisteh kirjoitti:sähköinen kaasuläppä
Ensi alkuun tuntuikin aikas huvittavalta, kun yhdessä kilpurin myynti-ilmotuksessa hehkutettiin LUOKITELTUA MEKAANISTA KAASULÄPPÄÄ :P
-Petsku-
OCF Member 2016
Viestit: 3569
Liittynyt: 19 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Petsku- »

Toi vakio 1600 vois olla siinä mieles mun mielestä parempi, et samalle autolle löytyis hetkenpäästä luokka niin rallista, sprintistä kun ennen kaikkea radalta. Eikä tarvis sekaantua ranskalaisiin vaan voisit lähtee vaikka jollain Corsalla päästeleen kisaa ;)

Mut täähän on mun oma mielipide ja itte oon aika pahasti rata-autoilu kannalla :)
Kuva
Vectra C -06 (Käyttis)
Kadett C Coupé -75 (Kesäauto)
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4258
Liittynyt: 17 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

kumimuumi kirjoitti:j.h:n mielipidettä mä lähinnä odottelinkin :)

Kyllähän se Böshöö tuntuisi fiksummalta kuin joku pari vuotias kauppakassi. Ja onhan siinä vakiona 105hv, mm. tuplat vakiona. Tossa vakiossa "mun sponsoria" vaan houkuttelee se oletettava huoltovapaus..
Sorry, et saanut tunkkia, etkä mitään fiksua mielipidettäkään, joten jatketaan samaa linjaa.

Sponsorin kannalta UUSI auto on yleensä houkuttelevampi. Uusi luokka on hetken aikaa esillä hyvin tiedotusvälineissä, joten helpompi päästä näkyviin ja siitä sponsorit tykkää. Uuteen autoon saattaa apuja paikallinen piiirimyyjä tai jopa maahantuoja, jos varaosat saa ostettua svh -X% hinnalla, vetää hymyn huuleen (mikäli X on iso).

Uudessa autossa ja varsinkin juuri lanseeratussa mallissa on haittana, ettei tarvi purkuosia tai muita hakea alustaan, koriin tai moottoriin. Eli osat suurelta osin tiskiltä merkkiliikkeen tiskiltä.

Uudella autolla on elinkaarta kilpapirssinä pitkään (uudesta teet pienemmällä työllä kilpapelin kuin vanhasta).

Tuo oli hyvä huomio, että mitä sillä pääsee harrastamaan nyt ja tulevaisuudessa (AKK Motorsport meinaa olla aika huonosti ennustettava organisaatio :-).

Mitä yleisölle tuovat hiven alle/yli 100 kW moottorit, jotka tulevat katsomaan usein +150 kW nelivedolla rallia, no ainakin HYMYILYÄ.

Osaavankin kuskin meno 1600 kuutioisella on aika pliisun näköistä (mielipiteeni), vaikka kyllä silläkin kuskit erottuu hyvin. Todennäköisesti erittäin hyvin koska autojen tasoero pitäisi olla erittäin pieni, siis sekuntikamppailuja tiedossa.

j.h

Kun BMW M3 tai M-B 190 2.5 pyyhkäisee ohi, niin harva alkaa selittää, kyl mä omalle pistäisin...
kumimuumi
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 3519
Liittynyt: 01 Maalis 2002, 02:00
Paikkakunta: Keskellä Uuttamaata

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

"Sponsorilla" mä meinasin tuota isäntää. Kun 21v opiskelijan kukkarolla ei ajeta edes torppia. Isi-leasing racing..

Vakiolla pääsisi radallekin, mutta pöpöllä saattaisi päästä HRF:n kisoihin. Ja sprintissäkin alle 1300cc luokkaan (torpit alle 1400cc). Siellä mä olen suhmurallakin ajanut. Kerran jopa pokannutkin 8)

Vakiossa vaan pelottaa se kaluston hankintahinta. Mikä olisi sitten järkevä aihio? C-Corsa 1,6? Ja mitähän semmoseenkin maksaa pelti- ja alustan osat... Polot taitaa olla vielä arvokkaampia?

Katsotaan nyt.. Joku hurja osoitti pientä mielenkiintoa meidän nykyistä kalustoa kohtaan.. Vaihdetaanko merkkiä vai tehdäänkö uusi suhmura tehdasuuteen hylsyyn joka lojuu tallilla grillissä.. Vai jatketaanko niinkuin ennenkin..
B-Na
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4691
Liittynyt: 05 Syys 2002, 03:00

Viesti Kirjoittaja B-Na »

en tiedä onko tää taas minkälainen aivopieru kun näistä hommista en mitn tiedä, mutta eikös toi uus Fiestasarja vaikuta melko mielenkiintoiselta?
"Haista hurri vittu" - Lurttinen
kumimuumi
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 3519
Liittynyt: 01 Maalis 2002, 02:00
Paikkakunta: Keskellä Uuttamaata

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Vaikuttaahan sekin, vielä V1600:kin kalliimmalta ajaa... Köyhät ajaa pikkuautoilla mitkä ei kuluta renkaita eikä paljoa mitään muutakaan. Mitä nyt vähän bensaa ja vaihdelaatikon osia :wink:
B-Na
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4691
Liittynyt: 05 Syys 2002, 03:00

Viesti Kirjoittaja B-Na »

no eihän se oo ku pelkkä sponssiasia, pikkuseikka.
"Haista hurri vittu" - Lurttinen
Saku_Tiainen
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 81
Liittynyt: 21 Marras 2002, 02:00
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Saku_Tiainen »

V1600 kävi mullakin alkuun mielessä ja kattelin jo muutamaa vaihtoehtoa aihioksi, mutta FIA:n kaavailut (VM13/2005 artikkelissa) jossa tulevaisuuden vakiot on 1400:ia ja 1600:ssa sallitaan kilpavaihteistot ym. niin pisti lopullisesti kääntymään takas sprintin SS luokkaan... ja rakentamaan uudempaa OPELia.

Tosin etuvetoista ajaneena ilman ja lukolla niin ei enää kyllä huvittais paljon ilman lukkoa kurvailla, joten olihan sekin osasyynä.

Kovaahan ne rattimiehet ajavat noilla vakioilla ilman lukkoakin mm. Hakulisen Janne ajaa Micralla tosi kovaa.

Edelliseen aihioon joutui tekemään ruostehommia niin että oli usko mennä. "Uusiin" koreihin on mukava pistää vahvistushitsauksia ja kaaren kiinnikettä ym. kun on puhdasta peltiä mihin vetää saumaa.

Pitkällä tähtäimellä toi V1600 luokka on varmasti halvempi käyttökuluiltaan kuin a-ryhmäläinen. Rikkoutuneet osat kuitenkin korvataan alkuperäisillä, joten niiden hinta on usein pieni osa kilpaosien hinnasta.
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4258
Liittynyt: 17 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

kumimuumi kirjoitti:"Sponsorilla" mä meinasin tuota isäntää. Kun 21v opiskelijan kukkarolla ei ajeta edes torppia. Isi-leasing racing..
Sponsori kun sponsori, niin senkin ääntä on hyvä kuunnella.

j.h
kumimuumi
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 3519
Liittynyt: 01 Maalis 2002, 02:00
Paikkakunta: Keskellä Uuttamaata

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Saku_Tiainen kirjoitti:1600:ssa sallitaan kilpavaihteistot
Nykypuheitten mukaan taas V1600:ssa ei tulla sallimaan edes lukkoja.. Mutta VM:n huhujen mukaan FIA:n uudet R-ryhmät pudottaisivat uuden V1600-luokan taas virallisista luokista. Saas nähdä onko V1600 kuolleena syntynyt idea. Jos R:t tulee ja A ja N poistuu..

Mua kyllä puhuttelee se Pöpön rakentaminen eniten. Kun kuitenkin pysytään pikkuautoissa.
Avatar
Joo
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 145
Liittynyt: 27 Maalis 2005, 21:19
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Joo »

Kaveri ajaa Fiesta luokkaa ja luokassa on pirun hyvät palkinnot.Ja mikä parasta niin on mahdollisuus lähteä ajamaan ulkomaille mm ralleihin.Myöskään varaosat ei ole mitään hirveän hintaisia....
Vastaa Viestiin