Ralliin uutta kalustoa.. Trophy vai V1600??
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 3519
- Liittynyt: 01 Maalis 2002, 02:00
- Paikkakunta: Keskellä Uuttamaata
Ralliin uutta kalustoa.. Trophy vai V1600??
Merkin vaihto on edelleenkin mielessä.. Vaihtoehtoina voisi olla tehdä 205 Rallyestä a-ryhmäläinen torppiauto tai sitten vaihtaa kokonaan luokkaakin ja pärtsäillä jollain kauppakassilla vakio1600-luokassa..
Vakio olisi paljon huoltovapaampi mutta tylsempi. Ja lukoton. Ja kalliimmat peltiosat.
Pöpö varmaan hauskempi viedä ja halvemmat osat, mutta osien tarve varmaan isompi kuin vakiossa...
Mielipiteitä muilla harrastajilla??
Vakio olisi paljon huoltovapaampi mutta tylsempi. Ja lukoton. Ja kalliimmat peltiosat.
Pöpö varmaan hauskempi viedä ja halvemmat osat, mutta osien tarve varmaan isompi kuin vakiossa...
Mielipiteitä muilla harrastajilla??
ruma ascona | mätä volvo | luotettava susuki
00:43 < ShaquaR_> CIH nostaa aina kankea
19:42 <@Keme> nähdä CIH ja kuolla
00:43 < ShaquaR_> CIH nostaa aina kankea
19:42 <@Keme> nähdä CIH ja kuolla
Pösö kuullostaa järkevämmältä (mielekkäämmältä) vaihtoehdolta, ns. enempi ralliauto fiilis. Vaikkei kumpaakaan luokkaan ole juurikaan tullut tutustuttua edes sääntö tasolta.kumimuumi kirjoitti:Pitäkää sit tunkkinne....
Tuollainen Pösö on ihan kivan vireinen vakiona, tosin virittäjälle se anna samaa osaamisen iloa kuin vanha Kupla (Kuplassa teet mitä tahansa, niin aina tehoa tulee lisää).
j.h
ESP, EBD, VAN-, CAN-väylä, sähköinen kaasuläppä, ajonesto jne... luovat nykyralliauton rakennukseen aikamoisia hidastuksia ellei jopa esteitä.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 3519
- Liittynyt: 01 Maalis 2002, 02:00
- Paikkakunta: Keskellä Uuttamaata
j.h:n mielipidettä mä lähinnä odottelinkin
Kyllähän se Böshöö tuntuisi fiksummalta kuin joku pari vuotias kauppakassi. Ja onhan siinä vakiona 105hv, mm. tuplat vakiona. Tossa vakiossa "mun sponsoria" vaan houkuttelee se oletettava huoltovapaus..
Mä uusin rataleiman pari vuotta sitten tollasella Rallyellä. Wanhat slicksit alla sillä piti kaiken maailman 325:sia ja 200sx:siä ihan pilkkanaan
Kyllähän se Böshöö tuntuisi fiksummalta kuin joku pari vuotias kauppakassi. Ja onhan siinä vakiona 105hv, mm. tuplat vakiona. Tossa vakiossa "mun sponsoria" vaan houkuttelee se oletettava huoltovapaus..
Mä uusin rataleiman pari vuotta sitten tollasella Rallyellä. Wanhat slicksit alla sillä piti kaiken maailman 325:sia ja 200sx:siä ihan pilkkanaan
Ensi alkuun tuntuikin aikas huvittavalta, kun yhdessä kilpurin myynti-ilmotuksessa hehkutettiin LUOKITELTUA MEKAANISTA KAASULÄPPÄÄjpisteh kirjoitti:sähköinen kaasuläppä
-
- OCF Member 2016
- Viestit: 3569
- Liittynyt: 19 Kesä 2002, 03:00
- Paikkakunta: Seinäjoki
- Viesti:
Toi vakio 1600 vois olla siinä mieles mun mielestä parempi, et samalle autolle löytyis hetkenpäästä luokka niin rallista, sprintistä kun ennen kaikkea radalta. Eikä tarvis sekaantua ranskalaisiin vaan voisit lähtee vaikka jollain Corsalla päästeleen kisaa
Mut täähän on mun oma mielipide ja itte oon aika pahasti rata-autoilu kannalla
Mut täähän on mun oma mielipide ja itte oon aika pahasti rata-autoilu kannalla
Sorry, et saanut tunkkia, etkä mitään fiksua mielipidettäkään, joten jatketaan samaa linjaa.kumimuumi kirjoitti:j.h:n mielipidettä mä lähinnä odottelinkin
Kyllähän se Böshöö tuntuisi fiksummalta kuin joku pari vuotias kauppakassi. Ja onhan siinä vakiona 105hv, mm. tuplat vakiona. Tossa vakiossa "mun sponsoria" vaan houkuttelee se oletettava huoltovapaus..
Sponsorin kannalta UUSI auto on yleensä houkuttelevampi. Uusi luokka on hetken aikaa esillä hyvin tiedotusvälineissä, joten helpompi päästä näkyviin ja siitä sponsorit tykkää. Uuteen autoon saattaa apuja paikallinen piiirimyyjä tai jopa maahantuoja, jos varaosat saa ostettua svh -X% hinnalla, vetää hymyn huuleen (mikäli X on iso).
Uudessa autossa ja varsinkin juuri lanseeratussa mallissa on haittana, ettei tarvi purkuosia tai muita hakea alustaan, koriin tai moottoriin. Eli osat suurelta osin tiskiltä merkkiliikkeen tiskiltä.
Uudella autolla on elinkaarta kilpapirssinä pitkään (uudesta teet pienemmällä työllä kilpapelin kuin vanhasta).
Tuo oli hyvä huomio, että mitä sillä pääsee harrastamaan nyt ja tulevaisuudessa (AKK Motorsport meinaa olla aika huonosti ennustettava organisaatio .
Mitä yleisölle tuovat hiven alle/yli 100 kW moottorit, jotka tulevat katsomaan usein +150 kW nelivedolla rallia, no ainakin HYMYILYÄ.
Osaavankin kuskin meno 1600 kuutioisella on aika pliisun näköistä (mielipiteeni), vaikka kyllä silläkin kuskit erottuu hyvin. Todennäköisesti erittäin hyvin koska autojen tasoero pitäisi olla erittäin pieni, siis sekuntikamppailuja tiedossa.
j.h
Kun BMW M3 tai M-B 190 2.5 pyyhkäisee ohi, niin harva alkaa selittää, kyl mä omalle pistäisin...
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 3519
- Liittynyt: 01 Maalis 2002, 02:00
- Paikkakunta: Keskellä Uuttamaata
"Sponsorilla" mä meinasin tuota isäntää. Kun 21v opiskelijan kukkarolla ei ajeta edes torppia. Isi-leasing racing..
Vakiolla pääsisi radallekin, mutta pöpöllä saattaisi päästä HRF:n kisoihin. Ja sprintissäkin alle 1300cc luokkaan (torpit alle 1400cc). Siellä mä olen suhmurallakin ajanut. Kerran jopa pokannutkin
Vakiossa vaan pelottaa se kaluston hankintahinta. Mikä olisi sitten järkevä aihio? C-Corsa 1,6? Ja mitähän semmoseenkin maksaa pelti- ja alustan osat... Polot taitaa olla vielä arvokkaampia?
Katsotaan nyt.. Joku hurja osoitti pientä mielenkiintoa meidän nykyistä kalustoa kohtaan.. Vaihdetaanko merkkiä vai tehdäänkö uusi suhmura tehdasuuteen hylsyyn joka lojuu tallilla grillissä.. Vai jatketaanko niinkuin ennenkin..
Vakiolla pääsisi radallekin, mutta pöpöllä saattaisi päästä HRF:n kisoihin. Ja sprintissäkin alle 1300cc luokkaan (torpit alle 1400cc). Siellä mä olen suhmurallakin ajanut. Kerran jopa pokannutkin
Vakiossa vaan pelottaa se kaluston hankintahinta. Mikä olisi sitten järkevä aihio? C-Corsa 1,6? Ja mitähän semmoseenkin maksaa pelti- ja alustan osat... Polot taitaa olla vielä arvokkaampia?
Katsotaan nyt.. Joku hurja osoitti pientä mielenkiintoa meidän nykyistä kalustoa kohtaan.. Vaihdetaanko merkkiä vai tehdäänkö uusi suhmura tehdasuuteen hylsyyn joka lojuu tallilla grillissä.. Vai jatketaanko niinkuin ennenkin..
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 81
- Liittynyt: 21 Marras 2002, 02:00
- Paikkakunta: Kouvola
V1600 kävi mullakin alkuun mielessä ja kattelin jo muutamaa vaihtoehtoa aihioksi, mutta FIA:n kaavailut (VM13/2005 artikkelissa) jossa tulevaisuuden vakiot on 1400:ia ja 1600:ssa sallitaan kilpavaihteistot ym. niin pisti lopullisesti kääntymään takas sprintin SS luokkaan... ja rakentamaan uudempaa OPELia.
Tosin etuvetoista ajaneena ilman ja lukolla niin ei enää kyllä huvittais paljon ilman lukkoa kurvailla, joten olihan sekin osasyynä.
Kovaahan ne rattimiehet ajavat noilla vakioilla ilman lukkoakin mm. Hakulisen Janne ajaa Micralla tosi kovaa.
Edelliseen aihioon joutui tekemään ruostehommia niin että oli usko mennä. "Uusiin" koreihin on mukava pistää vahvistushitsauksia ja kaaren kiinnikettä ym. kun on puhdasta peltiä mihin vetää saumaa.
Pitkällä tähtäimellä toi V1600 luokka on varmasti halvempi käyttökuluiltaan kuin a-ryhmäläinen. Rikkoutuneet osat kuitenkin korvataan alkuperäisillä, joten niiden hinta on usein pieni osa kilpaosien hinnasta.
Tosin etuvetoista ajaneena ilman ja lukolla niin ei enää kyllä huvittais paljon ilman lukkoa kurvailla, joten olihan sekin osasyynä.
Kovaahan ne rattimiehet ajavat noilla vakioilla ilman lukkoakin mm. Hakulisen Janne ajaa Micralla tosi kovaa.
Edelliseen aihioon joutui tekemään ruostehommia niin että oli usko mennä. "Uusiin" koreihin on mukava pistää vahvistushitsauksia ja kaaren kiinnikettä ym. kun on puhdasta peltiä mihin vetää saumaa.
Pitkällä tähtäimellä toi V1600 luokka on varmasti halvempi käyttökuluiltaan kuin a-ryhmäläinen. Rikkoutuneet osat kuitenkin korvataan alkuperäisillä, joten niiden hinta on usein pieni osa kilpaosien hinnasta.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 3519
- Liittynyt: 01 Maalis 2002, 02:00
- Paikkakunta: Keskellä Uuttamaata
Nykypuheitten mukaan taas V1600:ssa ei tulla sallimaan edes lukkoja.. Mutta VM:n huhujen mukaan FIA:n uudet R-ryhmät pudottaisivat uuden V1600-luokan taas virallisista luokista. Saas nähdä onko V1600 kuolleena syntynyt idea. Jos R:t tulee ja A ja N poistuu..Saku_Tiainen kirjoitti:1600:ssa sallitaan kilpavaihteistot
Mua kyllä puhuttelee se Pöpön rakentaminen eniten. Kun kuitenkin pysytään pikkuautoissa.