:J:J kirjoitti:Täällä etelässähän noita joutuu toljottaa vähän väliä. Tässä muuten chevrolet-facelifti.
Tahallaanko se GM tuhosi Chevroletin merkin?
Corvetteakaan ei ole kehattu myydä chevrolettina enää 2000 luvun alusta.
Kun GM osti tuon Daewoon henkilöautopuolen Koreassa kokonaan itselleen, kauppaan ei kuulunut Daewoo-nimeä, koska Daewoo-konserni tekee paljon muitakin tuotteita kuin henkilöautoja. GM siis tarvitsi niille autoille uuden merkin ja kun GM:llä oli huonoja kokemuksia kokonaan uuden brandin lanseerauksista (kuten Saturn tai
GEO), niin päätettiin käyttää sellaista brandia, johon GM:llä on valmiiksi oikeudet ja tällaiseksi valittiin sitten Chevrolet. Samalla brandillahan on myyty kaikenlaisia GM-autoja ympäri maailmaa, kuten Opeleita Etelä-Amerikassa tai Holdeneita Etelä-Afrikassa jne. niiden alkuperäisten amerikkalaisten Chevroletien lisäksi. Toisaalta noita korealaisia Chevroleteja myydään myös USA:ssa, sielläkin Chevroleteina kuten Chevrolet Aveo esimerkiksi, vaikka esimerkiksi Australiassa nuo täällä Chevrolet-merkkisinä myytävät autot myydään Holden-merkkisinä jossa ne korvasivat Opel-pohjaiset mallit Holdenin mallistossa (valitettavasti, vaikka jotkut Opelit ja Chevroletit jakavatkin platformit keskenään, kuten Astra, Cruze ja Cobalt). Daewoon henkilöautotuotanto lähti kuitenkin alunperin käyntiin lisenssillä valmistettujen Opelien tuotannolla, mallit perustuivat Opel Kadett E:hen ja Ascona C:hen. Opel Kadett E-perustaiset mallit (Daewoo LeMans, Racer, Tracer, Nexia ym.) käyttivät aluksi myös identtistä ulkonäköä ja niitä vietiin myös USA:an Pontiac-merkkisinä (Pontiac LeMans).
Tuo Korean Daewoo on aina ollut yhteydessä GM:ään ja se on ollut sellainen "Opelin pikkuveli" tms. Tuossa välissä tekivät noita "omia" malleja jotka eivät perustuneet tai jakaneet paljoa Opelien kanssa, tämä Tacuma on yksi näistä "välimallin" Daewoo/Chevrolet-malleista.