Opel veccu 1.6 16v b1 miten tehoa`????
Opel veccu 1.6 16v b1 miten tehoa`????
Opel veccu 1.6 16v b1 miten tehoa`???? Halvalla mielellään pikku määrät 10-100hv=) peikkopentti@hotmail.com
peikot rulaa!!
Eikös kyseessä ole X16XEL moottori, vai olenko ihan mettässä? Tuohon moottoriinhan saa käsittääkseni pikkumuutoksilla muutaman lisähepan. Ensimmäisenä mieleen tulee kaasuläpän pieni porttaus tai vaihto, on meinaan aika ahdas ja huonosti muotoiltu tuo vakio. Tuo konehan on hyvinkin pitkälti samaa maata kuin tuo GSI sorsan C16XE, josta on saatu kuulemma yli 150hv konetta avaamatta.
Mantzel Powerboxilla pääsee vähän halvemmalla. 759e Rissellä, ja tulee postiennakolla suht nopeasti Suomeen. TÜV-paperit tulee mukana päästöistä. Heppoja luvataan pikkuisen vähemmän kuin Dbilaksella, mutta suurta eroa ei ole.Vecstra kirjoitti:Dbilasin imusarja taitaa olla niitä harvoja laillisia (ja hyödyllisiä) virityskeinoja. Ja ainahan kantta voi vähän parantaa. Noi vaan ei ole sieltä halvimmasta päästä.
Joka tapauksessa kannattaa keskittyä siihen imupuolen parantamiseen, mitä sille sitten tekeekin.
Niin no kaikki on suhteellista, topicin aloittaja halusi halvalla "pienen" määrän eli 10-100hv. Jos puhutaan tonneista niin se ei ole mielestäni halpa, jos taas satasista niin ei tohon muutamalla satasella saa ku karanneet hepat takaisin. Eli voisi tarkentaa sanaa halpa ja tota heppamäärää.Tuomas kirjoitti:Ei tule, tuo on ihan potentiaalinen moottori viritettäväksi.
Corsa OPC -09
Halvan käsite on kyllä aika liukuva, mutta mielestäni kuitenkin noilla imusarjoilla teho/euro suhde on ihan hyvä, vaikka pääomaa pitääkin lyödä tiskiin kerralla isompi summa. Jos siihen koneeseen alkaa nysväämään kaikkea pientä sieltä täältä, niin lopulta huomaa, että se imusarja olisi kuitenkin antanut samat tehot halvemmalla, ja vielä laillisesti.
Aika harvassa taitavat yleensäkin olla ne moottorit joihin saisi parilla satkulla muuta kuin ne karanneet hepat takaisin, että sikäli tuo on mielestäni hyvä kone virittämiseen siinä missä moni muukin.
Tietysti ensimmäisenä kannattaa vaihtaa se putki ja vaikka vielä ilmansuodatinkin, ellei niitä ole jo tehty. Jos ei muuta niin tulee niistä ainakin hyvä mieli
Aika harvassa taitavat yleensäkin olla ne moottorit joihin saisi parilla satkulla muuta kuin ne karanneet hepat takaisin, että sikäli tuo on mielestäni hyvä kone virittämiseen siinä missä moni muukin.
Tietysti ensimmäisenä kannattaa vaihtaa se putki ja vaikka vielä ilmansuodatinkin, ellei niitä ole jo tehty. Jos ei muuta niin tulee niistä ainakin hyvä mieli
Tohon mun C20NE:hen olis nyt projektina muokata vähän kantta ja laittaa siihen 18E:n nokka, säädettävä nokkapyörä ja ehkä 18E:n imusarja. Niihin ei ole vielä ihan paria sataa mennyt rahaa, mutta kyllähän siihen vielä uppoaa tiivisteisiin sun muihin... Tehoa pitäis noilla tulla vähäsen lisääA1 kirjoitti:Aika harvassa taitavat yleensäkin olla ne moottorit joihin saisi parilla satkulla muuta kuin ne karanneet hepat takaisin, että sikäli tuo on mielestäni hyvä kone virittämiseen siinä missä moni muukin.
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT