Opel veccu 1.6 16v b1 miten tehoa`????

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
lesmik
'Agila'
Viestit: 6
Liittynyt: 24 Kesä 2005, 12:52
Paikkakunta: Kajaani

Opel veccu 1.6 16v b1 miten tehoa`????

Viesti Kirjoittaja lesmik »

Opel veccu 1.6 16v b1 miten tehoa`???? Halvalla mielellään pikku määrät 10-100hv=) peikkopentti@hotmail.com
peikot rulaa!!
Avatar
djtonzah
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1866
Liittynyt: 05 Touko 2004, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja djtonzah »

Olettaisin että halvimmaksi tulee uusi auto. Tohon koneeseen heppojen lisääminen tulee kalliiksi.
Corsa OPC -09
Avatar
sjs
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 137
Liittynyt: 08 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sjs »

Eikös kyseessä ole X16XEL moottori, vai olenko ihan mettässä? Tuohon moottoriinhan saa käsittääkseni pikkumuutoksilla muutaman lisähepan. Ensimmäisenä mieleen tulee kaasuläpän pieni porttaus tai vaihto, on meinaan aika ahdas ja huonosti muotoiltu tuo vakio. Tuo konehan on hyvinkin pitkälti samaa maata kuin tuo GSI sorsan C16XE, josta on saatu kuulemma yli 150hv konetta avaamatta.
Avatar
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12704
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

djtonzah kirjoitti:Tohon koneeseen heppojen lisääminen tulee kalliiksi.
Ei tule, tuo on ihan potentiaalinen moottori viritettäväksi.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Avatar
Realsanta
OCF Member 2016
Viestit: 10874
Liittynyt: 29 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Realsanta »

halvalla hevosia lisää semmoista ei ole, ei edes näihin vanhoihin kiuluihin

halpoja heppoja on TDi siihen lastu tai joku muu valmisturboauto+lastu
still nun, Engländer Kriegsschiff es ist oben
-VMK-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1498
Liittynyt: 27 Huhti 2003, 03:00

Viesti Kirjoittaja -VMK- »

Niin ja aihehan oli se että miten saada kyseiseen mottiin lisää tehoa eikä se että hommaa toinen auto missä sitä on jo valmiiksi.
Astra GTC Turbo
BMW 530 XD
Avatar
smppa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 2432
Liittynyt: 04 Heinä 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja smppa »

Dbilasin imusarja taitaa olla niitä harvoja laillisia (ja hyödyllisiä) virityskeinoja. Ja ainahan kantta voi vähän parantaa. Noi vaan ei ole sieltä halvimmasta päästä. :wink:
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Avatar
A1
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 211
Liittynyt: 08 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja A1 »

Vecstra kirjoitti:Dbilasin imusarja taitaa olla niitä harvoja laillisia (ja hyödyllisiä) virityskeinoja. Ja ainahan kantta voi vähän parantaa. Noi vaan ei ole sieltä halvimmasta päästä. :wink:
Mantzel Powerboxilla pääsee vähän halvemmalla. 759e Rissellä, ja tulee postiennakolla suht nopeasti Suomeen. TÜV-paperit tulee mukana päästöistä. Heppoja luvataan pikkuisen vähemmän kuin Dbilaksella, mutta suurta eroa ei ole.

Joka tapauksessa kannattaa keskittyä siihen imupuolen parantamiseen, mitä sille sitten tekeekin.
Avatar
djtonzah
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1866
Liittynyt: 05 Touko 2004, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja djtonzah »

Tuomas kirjoitti:Ei tule, tuo on ihan potentiaalinen moottori viritettäväksi.
Niin no kaikki on suhteellista, topicin aloittaja halusi halvalla "pienen" määrän eli 10-100hv. Jos puhutaan tonneista niin se ei ole mielestäni halpa, jos taas satasista niin ei tohon muutamalla satasella saa ku karanneet hepat takaisin. Eli voisi tarkentaa sanaa halpa ja tota heppamäärää.
Corsa OPC -09
Avatar
A1
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 211
Liittynyt: 08 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja A1 »

Halvan käsite on kyllä aika liukuva, mutta mielestäni kuitenkin noilla imusarjoilla teho/euro suhde on ihan hyvä, vaikka pääomaa pitääkin lyödä tiskiin kerralla isompi summa. Jos siihen koneeseen alkaa nysväämään kaikkea pientä sieltä täältä, niin lopulta huomaa, että se imusarja olisi kuitenkin antanut samat tehot halvemmalla, ja vielä laillisesti.

Aika harvassa taitavat yleensäkin olla ne moottorit joihin saisi parilla satkulla muuta kuin ne karanneet hepat takaisin, että sikäli tuo on mielestäni hyvä kone virittämiseen siinä missä moni muukin.

Tietysti ensimmäisenä kannattaa vaihtaa se putki ja vaikka vielä ilmansuodatinkin, ellei niitä ole jo tehty. Jos ei muuta niin tulee niistä ainakin hyvä mieli 8)
Avatar
smppa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 2432
Liittynyt: 04 Heinä 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja smppa »

A1 kirjoitti:Aika harvassa taitavat yleensäkin olla ne moottorit joihin saisi parilla satkulla muuta kuin ne karanneet hepat takaisin, että sikäli tuo on mielestäni hyvä kone virittämiseen siinä missä moni muukin.
Tohon mun C20NE:hen olis nyt projektina muokata vähän kantta ja laittaa siihen 18E:n nokka, säädettävä nokkapyörä ja ehkä 18E:n imusarja. Niihin ei ole vielä ihan paria sataa mennyt rahaa, mutta kyllähän siihen vielä uppoaa tiivisteisiin sun muihin... Tehoa pitäis noilla tulla vähäsen lisää :)
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Vastaa Viestiin