C20XE virittäminen

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
calibra-92
'Senator'
'Senator'
Viestit: 392
Liittynyt: 22 Tammi 2004, 02:00

Viesti Kirjoittaja calibra-92 »

noin 200+-10hv
X20XER
'Senator'
'Senator'
Viestit: 703
Liittynyt: 23 Loka 2005, 20:55
Paikkakunta: Lohja/Kerava

Viesti Kirjoittaja X20XER »

taitaa loppua kannen hengitys aikaisemmin?

miten muuten tua dbilas läppärunkopaketin kanssa, käytetäänkö vakio ilmamäärämittaria?

onko jollain kuvia läppärunkopaketista asennettuna?
Avatar
VEN
'Senator'
'Senator'
Viestit: 574
Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Jyväskylä,Finland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VEN »

Mitä mieltä ootte tällaisesta paketista?

Lexmaul Imusarja
2,5" putkisto
Cat Cams 268/10,95mm nokat
SMT6 tai vakio boxi uudelleen ohjelmoitu
Cat Cams sääd. alum. nokkap.
Bensanpaineensäädin

Tuollaista yhdistelmää ajattelin ens kesäks... varmaan joku 170-180hv tulis?
mahdollista vielä päästä päästöistä läpi???

Kun ahtamaan en vielä rupea ja läppärunkosarjaa en viitsi ostaa niin siitä se ajatus sitten lähti..
Opel Calibra 2.0i 16v -91
Hopea on nopea
calibra-92
'Senator'
'Senator'
Viestit: 392
Liittynyt: 22 Tammi 2004, 02:00

Viesti Kirjoittaja calibra-92 »

melkein laittaisin imusarjan hinnan kannen tekoon mutta se on vaan mun mielipide
koska kunnon kansityöllä,vakio nokat uudelleen ajoitettuna,putkistolla
päästään jo yli 170hv/240nm vääntöä
mikä on mielestäni todella hyvin ja jos sulla vielä nokat niin ???
Avatar
VEN
'Senator'
'Senator'
Viestit: 574
Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Jyväskylä,Finland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VEN »

Niin ei vaan tiedä mitä tuolle kannelle kannattaa tehdä? ja ajattelin että jos kannelle jotain tehtäis niin pitäis löytää jostain cossun kansi aihioksi aluks.

saako kansi minkälaisen käsittelyn 700-800eurolla?
Opel Calibra 2.0i 16v -91
Hopea on nopea
kosunen
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 570
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kosunen »

Ei ole mikään pakko olla Cossun kansi, Colbenin kansi käy erittäin hyvin. Edellyttäen, että kansi ei ole halki jne jne. T: Kansiviritys J:Kosunen
Evotec
OCF Member 2020
Viestit: 171
Liittynyt: 10 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Evotec »

Keme kirjoitti:Yks pitkätukka puhu, että sen c20xe oli naukassu ~170hv dynossa. Siis vakiokoneesta imunokan uudelleen ajotuksella ja TI-powerikupilla. Sitte se vielä täräytti dunopaperin nenän etee.
Kävin muutama viikko sitten penkittämässä omaa n. 330tkm ajettu C20XE-Vectraa ja tulos oli kyllä yllättävän hyvä! 169hv ja 221nm ilman ilmanputsaria (siis ei koteloakaan). Putki kiinni koteloon ja ei ollut enää kuin 160hv/209nm. Auto on periaatteessa vakio, Supersprintin takapönttö ja vv-suodatin vakiokotelossa siinä on. Tuntuu siltä että suodatinkotelo / imuilmasysteemit ahdistaa "jonkun verran"...
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

osaakos kukaan sanoa paljonko tuossa xe koneessa voi olla venttiilin nostoa syventämättä venttiili koloja?vain fakta tieto olis tarpeen...
sen tiedän että 268/10,90 nokilla ei tarvii mutta entäpä 290/11,95,onkos kukaan tehnyt tuollaisilla arvoilla konetta?
Todennäköisesti väärässä.
Avatar
Aztaroth
'Senator'
'Senator'
Viestit: 570
Liittynyt: 02 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aztaroth »

VEN kirjoitti:Mitä mieltä ootte tällaisesta paketista?

Lexmaul Imusarja
2,5" putkisto
Cat Cams 268/10,95mm nokat
SMT6 tai vakio boxi uudelleen ohjelmoitu
Edelleen kummittelee toi vakio boxi uudelleen ohjelmoitu... eipä sitä kuule paljon koodailla uusiks...
Opel Astra GSI 2.0 -93
Avatar
rkr-
'Senator'
'Senator'
Viestit: 338
Liittynyt: 15 Heinä 2005, 20:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja rkr- »

gurut hoitaa hommat kolvilla :roll:
vaikka kyllähän noita tyhjiä siruja aina elektroniikkaliikkeistä löytyy, eivätkä edes kovin kalliita muistaakseni olleet. vielä kun asiantunteva henkilö pääsee nyhtämään tajutonta tuntipalkkaa hommasta niin avot, meillähän on muunneltu ohjelma alkuperäisessä boksissa.
Avatar
Aztaroth
'Senator'
'Senator'
Viestit: 570
Liittynyt: 02 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aztaroth »

rkr- kirjoitti:gurut hoitaa hommat kolvilla :roll:
vaikka kyllähän noita tyhjiä siruja aina elektroniikkaliikkeistä löytyy, eivätkä edes kovin kalliita muistaakseni olleet. vielä kun asiantunteva henkilö pääsee nyhtämään tajutonta tuntipalkkaa hommasta niin avot, meillähän on muunneltu ohjelma alkuperäisessä boksissa.

Veikkasitko, että tässä oli nimenomaan kyse tuosta golvaus guruilusta.? :D
Opel Astra GSI 2.0 -93
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

kyllä mullakin on muutetulla ohjelmalla oleva boxi...ja vois olla jopa myynnissäkin
Todennäköisesti väärässä.
Oraakkeli
Minut on bannattu!
Viestit: 655
Liittynyt: 24 Touko 2004, 03:00
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Oraakkeli »

Eikösse vakioboxi kuitenkin ole ns. paskalla prossulla johon EI voi ajaa uutta softaa. Levyynhän voi vaihtaa minkä tahansa prossun -> voidaan ajaa mikä tahansa softa.

Tätä tässä kai lähinnä haettiin että sitä vanhaa ei kyllä voida tässä tapauksessa käyttää?
Saab 9000 CSE 2.3T -95
Opel Vectra 2.0 GLS -90 (projekti)
Avatar
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 21201
Liittynyt: 16 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TJT »

Oraakkeli kirjoitti:Eikösse vakioboxi kuitenkin ole ns. paskalla prossulla johon EI voi ajaa uutta softaa. Levyynhän voi vaihtaa minkä tahansa prossun -> voidaan ajaa mikä tahansa softa.

Tätä tässä kai lähinnä haettiin että sitä vanhaa ei kyllä voida tässä tapauksessa käyttää?
Ensinnäkin softa ei ole "prossulla" vaan EPROM-piirille poltettuna.
Riippuen piiristä noita voi myös tyhjentää ja tarvittaessa ohjelmoida uudestaan.

Helpompihan on suoraan vaihtaa toinen piiri tilalle,jossa valmiina muokattu softa.

En tiedä mille piirille C20XE:n softa on poltettu,mutta joissain tapauksissa on mahdollista käyttää myöskin sitä alkuperäistä piiriä.
Avatar
Aztaroth
'Senator'
'Senator'
Viestit: 570
Liittynyt: 02 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aztaroth »

No, noiden säädettävien piirien hinnat on sen verran pienet, että turha alkaa kikkailemaan.. ja saapa sitten hieman sitä valinnanvaraa ja ominaisuuksia enemmän.
Opel Astra GSI 2.0 -93
Vastaa Viestiin