melkein laittaisin imusarjan hinnan kannen tekoon mutta se on vaan mun mielipide
koska kunnon kansityöllä,vakio nokat uudelleen ajoitettuna,putkistolla
päästään jo yli 170hv/240nm vääntöä
mikä on mielestäni todella hyvin ja jos sulla vielä nokat niin ???
Niin ei vaan tiedä mitä tuolle kannelle kannattaa tehdä? ja ajattelin että jos kannelle jotain tehtäis niin pitäis löytää jostain cossun kansi aihioksi aluks.
Keme kirjoitti:Yks pitkätukka puhu, että sen c20xe oli naukassu ~170hv dynossa. Siis vakiokoneesta imunokan uudelleen ajotuksella ja TI-powerikupilla. Sitte se vielä täräytti dunopaperin nenän etee.
Kävin muutama viikko sitten penkittämässä omaa n. 330tkm ajettu C20XE-Vectraa ja tulos oli kyllä yllättävän hyvä! 169hv ja 221nm ilman ilmanputsaria (siis ei koteloakaan). Putki kiinni koteloon ja ei ollut enää kuin 160hv/209nm. Auto on periaatteessa vakio, Supersprintin takapönttö ja vv-suodatin vakiokotelossa siinä on. Tuntuu siltä että suodatinkotelo / imuilmasysteemit ahdistaa "jonkun verran"...
osaakos kukaan sanoa paljonko tuossa xe koneessa voi olla venttiilin nostoa syventämättä venttiili koloja?vain fakta tieto olis tarpeen...
sen tiedän että 268/10,90 nokilla ei tarvii mutta entäpä 290/11,95,onkos kukaan tehnyt tuollaisilla arvoilla konetta?
gurut hoitaa hommat kolvilla
vaikka kyllähän noita tyhjiä siruja aina elektroniikkaliikkeistä löytyy, eivätkä edes kovin kalliita muistaakseni olleet. vielä kun asiantunteva henkilö pääsee nyhtämään tajutonta tuntipalkkaa hommasta niin avot, meillähän on muunneltu ohjelma alkuperäisessä boksissa.
rkr- kirjoitti:gurut hoitaa hommat kolvilla
vaikka kyllähän noita tyhjiä siruja aina elektroniikkaliikkeistä löytyy, eivätkä edes kovin kalliita muistaakseni olleet. vielä kun asiantunteva henkilö pääsee nyhtämään tajutonta tuntipalkkaa hommasta niin avot, meillähän on muunneltu ohjelma alkuperäisessä boksissa.
Veikkasitko, että tässä oli nimenomaan kyse tuosta golvaus guruilusta.?
Eikösse vakioboxi kuitenkin ole ns. paskalla prossulla johon EI voi ajaa uutta softaa. Levyynhän voi vaihtaa minkä tahansa prossun -> voidaan ajaa mikä tahansa softa.
Tätä tässä kai lähinnä haettiin että sitä vanhaa ei kyllä voida tässä tapauksessa käyttää?
Saab 9000 CSE 2.3T -95
Opel Vectra 2.0 GLS -90 (projekti)
Oraakkeli kirjoitti:Eikösse vakioboxi kuitenkin ole ns. paskalla prossulla johon EI voi ajaa uutta softaa. Levyynhän voi vaihtaa minkä tahansa prossun -> voidaan ajaa mikä tahansa softa.
Tätä tässä kai lähinnä haettiin että sitä vanhaa ei kyllä voida tässä tapauksessa käyttää?
Ensinnäkin softa ei ole "prossulla" vaan EPROM-piirille poltettuna.
Riippuen piiristä noita voi myös tyhjentää ja tarvittaessa ohjelmoida uudestaan.
Helpompihan on suoraan vaihtaa toinen piiri tilalle,jossa valmiina muokattu softa.
En tiedä mille piirille C20XE:n softa on poltettu,mutta joissain tapauksissa on mahdollista käyttää myöskin sitä alkuperäistä piiriä.
No, noiden säädettävien piirien hinnat on sen verran pienet, että turha alkaa kikkailemaan.. ja saapa sitten hieman sitä valinnanvaraa ja ominaisuuksia enemmän.