Dbilas Flowtec imusarja +muuta virittelyä

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
Avatar
Vesku78
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 27
Liittynyt: 30 Marras 2005, 12:19
Paikkakunta: Vantaa

Dbilas Flowtec imusarja +muuta virittelyä

Viesti Kirjoittaja Vesku78 »

Foorumissa on kirjoiteltu paljon suosituksia flowtecin puolesta näihin 16V ecotec koneisiin. En kuitenkaan löytänyt kenenkään kokemuksia näistä paketeista. Onko kukaan pultannut tuollaista kiinni? Millaisia kokemuksia? Pitääkö satsi lupauksensa?

Omassa astmassa on X18XE1 kone, johon valmistaja lupaa tehoa lisää 23/32 kW/hp. Hintahan on suolainen, mutta elämä on! :wink:

Onkos kokemuksia paremmin virtaavien kattien vaikutukesta? Onko niistä mitään hyötyä? :roll:

Tekeekö muut kuin lexmaul peltipakosarjoja tuohon koneeseen?

Missä PK seudulla on dynopenkkejä? Suosituksia tai hintoja? Talven aikana olisi tarkoitus kutitella koneesta lisää potkua, joten kaikenlaiset kokemukset kyseisen koneen virittämisestä olisivat erittäin tervetulleita!

Tässä vuodatusta kerrakseen, toivottavasti joku jaksaa vastata edes johonkin... :D
______________________________________
-(z)- Astra G caravan 1.8 16V -98
jaakkoaj
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 229
Liittynyt: 14 Tammi 2005, 02:00
Paikkakunta: Keuruu/Kajaani

Viesti Kirjoittaja jaakkoaj »

Itteenikin on kiinnostanu et onko kellään moista kiinni omassa autossa.
Itsekkin suunnittelin dbilaksen virityspaketin ostoa. Mantaan tulisi muistaakseni 19Kw/25hv.. Rahaahan se maksaa...
Opel Astra F 1.8 16v sport
ex.Opel Manta B 2.0 Gsi
MarkoP
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 123
Liittynyt: 05 Joulu 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja MarkoP »

minä porttailin edesmenneestä X16XEL koneesta läppärungon ja otin kuristimet pois imupuolelta.
G-techillä mitattuna kulki viritysten jälkeen 10.3sekuttia 0-96km/h.

eli nopeasti laskettuna ~20hp olis tullut lisää vakioon.

veikkaan että säädettävillä nokkapyörillä olis tullut toinen mokoma ja sit olis joutunut jo alkaa isompiin hommiin (suurempaa läppistä, peltisarjaa, tiukemmat nokat jne..)

lähtökohtana oli 100hp.

kaveri osti 1.8 pallosalama vectran viikolla ja viikonloppuna olis tarkoitus käydä imupuoli läpi.. harmi vaan että on tollanen keli niin ei voi mittailal g-techillä eroja =(
Avatar
Vesku78
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 27
Liittynyt: 30 Marras 2005, 12:19
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesku78 »

MarkoP kirjoitti:minä porttailin edesmenneestä X16XEL koneesta läppärungon ja otin kuristimet pois imupuolelta.
Missä nuo kuristimet olivat tuossa koneessa? Imusarjassa vai imuputkessa? Kuulostaa kerrankin halvoilta hevosilta! :D
MarkoP
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 123
Liittynyt: 05 Joulu 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja MarkoP »

etummainen imuputki eli se joka menee putsarilta syylärin päälle.. en tosin koskaan mittaillut alipaineita, mutta se näytti selkeästi pieneltä ja vaihdoin siihen paksumman putken jonka vein syylärin sivusta suoraan maskin taakse.

Lisäksi ilmanputsarin kotelon katossa oli äänenvaimennin tötterö / kartioputki venturilla jonka sai pois ihan ottamalla.. se antoi selkeästi imuääniä lisää.
putsari alkoi paskoittumaan tasaisemmin kun viistotin sisääntulo reijän. Aiemmin putsari paskottui pelkästään pieneltä alueelta.. ei vaikuta tehoihin.

Suurin muutos tuli läppiksen porttauksella (läpän muotoilu + läppäakselin kavennus + venturin jouhennus / poistin venturista sen kuristuksen pikkuavauksilla)
Läppis rempan jälkeen sain oikein muijalta kiitosta kun autosta tuli paljon terhakkaampi.

niitä tyhjäkäynnin reikiä kannattaa pyöristellä, mulle tuli sellanen pikkulintu ilmiö konehuoneeseen kun ilma pyörteili reikien suulla tietyssä kaasun asennossa =)

yllä olevilla hommilla kulutuskin tippui muutaman desin.
Avatar
Vesku78
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 27
Liittynyt: 30 Marras 2005, 12:19
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesku78 »

Kiitoksia tiedoista! Olen heittänyt omastani vakioputsarilla vesilintua ja ruuvasin kartiofiltterin tilalle. Täytyypä ottaa tuo läppis tarkemman syynin alle ja katsoa mitä sille osaisi tehdä. :)
MarkoP
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 123
Liittynyt: 05 Joulu 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja MarkoP »

pistä privalla maili osoite, niin voin laittaa muutaman foton omasta porttaus operaatiosta..
Miksaus
'Senator'
'Senator'
Viestit: 506
Liittynyt: 10 Touko 2005, 22:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Miksaus »

Laitatko mullekin kuvia ja tietoja miksaus3@suomi24.fi
Avatar
Astrax Sport
'Senator'
'Senator'
Viestit: 400
Liittynyt: 09 Joulu 2003, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Astrax Sport »

Jos viitsit laita mulle kanssa kuvia mailiin... aki.ainetdin@saunalahti.fi
*Astra H Sedan -08*
-jupe-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2547
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Päijät-Häme
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jupe- »

Laitapa mullekin kuvia porttaus operatiosta

jupe66@hotmail.com
Nismo, millo lie taas ajos
TeBa
'Senator'
'Senator'
Viestit: 985
Liittynyt: 14 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeBa »

Mäkin voisin ottaa infoo, jos heruu :lol: :roll: :)

teemu.korhonen@elisanet.fi
MB W201 190D OM605 powered with Holset
jaakkoaj
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 229
Liittynyt: 14 Tammi 2005, 02:00
Paikkakunta: Keuruu/Kajaani

Viesti Kirjoittaja jaakkoaj »

Ja tänne myös
jaakko.jamsa@kolumbus.fi
kiitos
Opel Astra F 1.8 16v sport
ex.Opel Manta B 2.0 Gsi
wiquel
'Senator'
'Senator'
Viestit: 486
Liittynyt: 28 Huhti 2003, 03:00

Viesti Kirjoittaja wiquel »

ja jos jaksaisit niin wiquel@luukku.com
PJR
OCF Member 2015
Viestit: 1279
Liittynyt: 10 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PJR »

pistätkö mullekkin ni voin jakaa ne tänne kansan nähtäväks jos luvan annat. pete8r4[at]ydin.reaktio.net
Avatar
R.Lehtinen
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2368
Liittynyt: 21 Syys 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti Finland

Viesti Kirjoittaja R.Lehtinen »

tänne kanssa...heruux? 8) :lol: maili alla..
Audi A4 TDi S-Line
KTM SX 250 -08
Vastaa Viestiin