Sytkä karttaa ahdettu 20NE + Megasquirt
Sytkä karttaa ahdettu 20NE + Megasquirt
Jeps eli jos joltain löytyisi sytkäkarttaa kyseiseen kombinaatioon ja kehtaisi lähetellä sellaista tulemaan niin olisin todella kiitollinen! Omassa vehkeessä nyt molemmat kartat työn alla...
Varmaan puristuksia laskettu kun on turbokone? Vapaastihengittävissä ennakot on omien tietojen mukaan jotakin tähän suuntaan: Tyhjäkäynnillä kaasupoissa(kova alipaine) n.15 astetta, tyhjäkäynnillä kaasu pohjassa(ei alipainetta) n.12 astetta. ennakot nousee jyrkästi n. 4tuhannen kierroksen kohdille josta eteenpäin enää lievää nousua. Maksimi ennakko ei saa kaasupohjassa n.6-7tuhatta kierrosta ylittää 35astetta ja sekin on jo aikas kova ennakko. Ralliautossa, johon kasasin ruiskun, oli 36astetta maksimiennakko ja kierroksia jo 8tuhatta. Kaasu täysin pois ja kierrokset tuolla 6-7tuhatta, ennakko on noin 40-50astetta. Turbopeleissä ennakkoa saa olla enemmän, ennenkuin mennään ahdon puolelle, koska puristussuhde on pienempi ja seoksella enemmän aikaa laajeta ennen ykk. Mutta siis... Kaikki on tapauskohtaista ja kannattaa aloittaa lievemmillä ennakoilla ja vasta kun kaikki muu on säädetty, niin otat sit ne maksimit pihalle jos haluat. Mitä paremmin sekoittuneena seos tulee sylinteriin, sitä vähemmän ennakkoa periaattessa tarvii.
Kiitos, tuo auttoi jo kovasti!
Joo puristukset tosiaan laskettu tuonne 8.5 paikkeille. Viikonloppuna olisi tarkoitus mennä penkkiin säätelemään ja sitten katsastukselle. Todennäköisesti ahtoja ei tulla tuosta enää hirveästi nostamaan, max. 0.7bar, on sisäänajot vielä edessä niin ei ainakaan ahdoista tykkää sitten huonoa.
Joo puristukset tosiaan laskettu tuonne 8.5 paikkeille. Viikonloppuna olisi tarkoitus mennä penkkiin säätelemään ja sitten katsastukselle. Todennäköisesti ahtoja ei tulla tuosta enää hirveästi nostamaan, max. 0.7bar, on sisäänajot vielä edessä niin ei ainakaan ahdoista tykkää sitten huonoa.