Omegan kutos koneiden automaattilaatikoista kymysyksiä

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
marcopel
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 116
Liittynyt: 01 Elo 2002, 03:00
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja marcopel »

Eli oon tos miettiny hankkia A omenan 2.6/3.0 ja automaattilaatikolla, mutta muistaisin lukeneeni joskus, ettei noi automaattilaatikot kestäisi kummoisesti ???
Oliskos jollakulla jotain kokemusta/tietoa asiasta tarkemmin ???
Pystyykö noissa vaihdelaatikoissa valitsemaan eri toimintoja (sport,eco yms.) ???
Kaikki info olis plussaa...

Kiitän
-make-
omega 2.0turbo
'Senator'
'Senator'
Viestit: 798
Liittynyt: 15 Elo 2002, 03:00
Paikkakunta: Lahti-city
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega 2.0turbo »

Kyllä ne ainakin kavereilla on kestämy hyvin... ja ainakin joissain paremmin varustelluissa 3000 omegoissa ja senatoreissa on automaatti-laatikossa ollut nappulasta valittavissa sport- tai normal-toiminto.
Ex-menOpelit... Kadett GSi 16v -91, irmscher senator -91, vectra a 2.0 -95, vectra b v6 -97, Omega caravan 2,2dti -01 ja -91 calibra...
Tällähetkellä tallissa -98 vectra b v6...
Opeliin osien ostaminen on vähän sama, kun laittaisi rahaa pankkiin...
marcopel
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 116
Liittynyt: 01 Elo 2002, 03:00
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja marcopel »

Nooh... ny sit saa kattoo, miten tollanen 3.0i-24v automaattilaatikko kestää, kun "perheemme" sai tänään uuden jäsenen :wink:
Hienosti se ainakin toimi HKI-Pori välin ja toi sporttikytkentä on asiallinen, sääli et oli vaan niin liukasta, ettei ollut asiaa kokeilla kiihtyvyyttä kesäkumeilla...

Mitens onko kokemuksia ilmastoinnin toimivuudesta omegassa, kun tuntuu puhaltavan vain lämmintä vaik laittaa ilmastoinnin kytkimen päälle ja puhalluksen kylmälle?!?!?!?!

-m-
skk
'Senator'
'Senator'
Viestit: 664
Liittynyt: 30 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja skk »

ompun automaagit ovat hemmetin hyviä kestämään, ja myös hyviä maineeltaan. ajaa 400-500tkm ihan keveesti, jos vaan öljyjä (ja filtteriä) vaihtelee.
moni laatikko pilataan huoltamattomuudella, ts. ei vaihdeta koskaan öljyjä
JS
'Senator'
'Senator'
Viestit: 779
Liittynyt: 08 Elo 2002, 03:00

Viesti Kirjoittaja JS »

On 2002-12-09 21:15, marcopel wrote:


Mitens onko kokemuksia ilmastoinnin toimivuudesta omegassa, kun tuntuu puhaltavan vain lämmintä vaik laittaa ilmastoinnin kytkimen päälle ja puhalluksen kylmälle?!?!?!?!

-m-
Nesteet vaihtoon
marcopel
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 116
Liittynyt: 01 Elo 2002, 03:00
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja marcopel »

Joo täytyypi käydä huollossa vaihdattamassa noi laatikon öljy + suodatin, samalla vois laittaa uudet peräöljyt (olen kuulevinani että perä pitäisi pientä jurinaa, eukko ei kuulemma erota ääntä)....
Mitä ideoita kun toi HC-arvo oli päästömittauksessa korkealla 236 (sais olla max 100) joutokäynnillä, vaihdoin ilmanputsarin -> nyt HC 160... tulpat seuraavaksi... Onkos muita ideoita???

Niin ja tolle ilmastointikoneelle on täyttöaika varattu :wink:

-m-
kapiteeli
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1799
Liittynyt: 07 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja kapiteeli »

Jep, mutta tuo hinta...pelkkä org. suodatin laatikkoon maksaa 100€ plus vaihtotyöt päälle eli kokohintaa tulee helposti 150-200 €...
skk
'Senator'
'Senator'
Viestit: 664
Liittynyt: 30 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja skk »

joo, kannattaa se suodatin+tiiviste hommata vaikka motonetistä, taisi olla paketissa alle 40eur.

opelilla tiiviste n. 120 vanhaa rahaa ja suodatin 750 vanhaa rahaa... :wink:
mutta lukee siinä made in USA =p
marcopel
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 116
Liittynyt: 01 Elo 2002, 03:00
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja marcopel »

Tuli ostettua Motonetista suodin ja tiiviste, mutta onkos jollain tietoa mikä oljy olis parahinta tolle automaattilaatikolle???

Onko muuten paha/vaikea vaihtaa noi öljyt/suodin (mistä kohtaa suodin löytyy?) ???

-make-
ossi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 412
Liittynyt: 31 Touko 2002, 03:00

Viesti Kirjoittaja ossi »

ATF öljyä vaan.

Taitaa olla luokistus III korkein tällähetkellä. (hienoin)
Enkä usko että merkillä on niin väliä, kunhan ei osta biltemasta.

Joku joka tietää paremmin niin mikäs on paras tapa tyhjentää koko laatikon öljyjärjestelmä? että sais vaihdettua myös ne öljyt sieltä lauhduttimesta ja turbiinista...

Öljyistä puheen ollen, mobililla tuli täksi vuodeksi uutuusöljyjä aikas paljon. Esim supersynt. 5w-50. Tunnistaa uusista pyöreämmistä purkeista.
Irmscher
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 294
Liittynyt: 11 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Irmscher »

Tuossa Irmscher Senator 4.0 24V on lootassa asennot: Economy-sport-winter.

...Getriebe-Steuerung mit Z|ndungseingriff - drei Fahrprogramme: ECONOMY-SPORT-WINTER.
skk
'Senator'
'Senator'
Viestit: 664
Liittynyt: 30 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja skk »

shelliä tai mobilin ATF:ää laatikkoon.
öljyn ja filtterinvaihto on suht helppoa (mutta yleensä sotkevaa =)), propusta ensin öljyjä pihalle, sitten öljypohja irti, että saa lähes kaikki öljyt vaihdettua.

filtteri on siellä sisällä, eli uutta vaan tilalle. sitten kannattaa putsata se öljypohjan magneetti jos siellä on metallia - ja voi huolestua jos on.

uusi tiiviste paikalle, öljypohja ja proppu kiinni ja sitten vaan täyttelemään sieltä mittatikun reiästä.
Vastaa Viestiin