Omegan kutos koneiden automaattilaatikoista kymysyksiä
Eli oon tos miettiny hankkia A omenan 2.6/3.0 ja automaattilaatikolla, mutta muistaisin lukeneeni joskus, ettei noi automaattilaatikot kestäisi kummoisesti ???
Oliskos jollakulla jotain kokemusta/tietoa asiasta tarkemmin ???
Pystyykö noissa vaihdelaatikoissa valitsemaan eri toimintoja (sport,eco yms.) ???
Kaikki info olis plussaa...
Kiitän
-make-
Oliskos jollakulla jotain kokemusta/tietoa asiasta tarkemmin ???
Pystyykö noissa vaihdelaatikoissa valitsemaan eri toimintoja (sport,eco yms.) ???
Kaikki info olis plussaa...
Kiitän
-make-
-
- 'Senator'
- Viestit: 798
- Liittynyt: 15 Elo 2002, 03:00
- Paikkakunta: Lahti-city
- Viesti:
Kyllä ne ainakin kavereilla on kestämy hyvin... ja ainakin joissain paremmin varustelluissa 3000 omegoissa ja senatoreissa on automaatti-laatikossa ollut nappulasta valittavissa sport- tai normal-toiminto.
Ex-menOpelit... Kadett GSi 16v -91, irmscher senator -91, vectra a 2.0 -95, vectra b v6 -97, Omega caravan 2,2dti -01 ja -91 calibra...
Tällähetkellä tallissa -98 vectra b v6...
Opeliin osien ostaminen on vähän sama, kun laittaisi rahaa pankkiin...
Tällähetkellä tallissa -98 vectra b v6...
Opeliin osien ostaminen on vähän sama, kun laittaisi rahaa pankkiin...
Nooh... ny sit saa kattoo, miten tollanen 3.0i-24v automaattilaatikko kestää, kun "perheemme" sai tänään uuden jäsenen
Hienosti se ainakin toimi HKI-Pori välin ja toi sporttikytkentä on asiallinen, sääli et oli vaan niin liukasta, ettei ollut asiaa kokeilla kiihtyvyyttä kesäkumeilla...
Mitens onko kokemuksia ilmastoinnin toimivuudesta omegassa, kun tuntuu puhaltavan vain lämmintä vaik laittaa ilmastoinnin kytkimen päälle ja puhalluksen kylmälle?!?!?!?!
-m-
Hienosti se ainakin toimi HKI-Pori välin ja toi sporttikytkentä on asiallinen, sääli et oli vaan niin liukasta, ettei ollut asiaa kokeilla kiihtyvyyttä kesäkumeilla...
Mitens onko kokemuksia ilmastoinnin toimivuudesta omegassa, kun tuntuu puhaltavan vain lämmintä vaik laittaa ilmastoinnin kytkimen päälle ja puhalluksen kylmälle?!?!?!?!
-m-
Joo täytyypi käydä huollossa vaihdattamassa noi laatikon öljy + suodatin, samalla vois laittaa uudet peräöljyt (olen kuulevinani että perä pitäisi pientä jurinaa, eukko ei kuulemma erota ääntä)....
Mitä ideoita kun toi HC-arvo oli päästömittauksessa korkealla 236 (sais olla max 100) joutokäynnillä, vaihdoin ilmanputsarin -> nyt HC 160... tulpat seuraavaksi... Onkos muita ideoita???
Niin ja tolle ilmastointikoneelle on täyttöaika varattu
-m-
Mitä ideoita kun toi HC-arvo oli päästömittauksessa korkealla 236 (sais olla max 100) joutokäynnillä, vaihdoin ilmanputsarin -> nyt HC 160... tulpat seuraavaksi... Onkos muita ideoita???
Niin ja tolle ilmastointikoneelle on täyttöaika varattu
-m-
ATF öljyä vaan.
Taitaa olla luokistus III korkein tällähetkellä. (hienoin)
Enkä usko että merkillä on niin väliä, kunhan ei osta biltemasta.
Joku joka tietää paremmin niin mikäs on paras tapa tyhjentää koko laatikon öljyjärjestelmä? että sais vaihdettua myös ne öljyt sieltä lauhduttimesta ja turbiinista...
Öljyistä puheen ollen, mobililla tuli täksi vuodeksi uutuusöljyjä aikas paljon. Esim supersynt. 5w-50. Tunnistaa uusista pyöreämmistä purkeista.
Taitaa olla luokistus III korkein tällähetkellä. (hienoin)
Enkä usko että merkillä on niin väliä, kunhan ei osta biltemasta.
Joku joka tietää paremmin niin mikäs on paras tapa tyhjentää koko laatikon öljyjärjestelmä? että sais vaihdettua myös ne öljyt sieltä lauhduttimesta ja turbiinista...
Öljyistä puheen ollen, mobililla tuli täksi vuodeksi uutuusöljyjä aikas paljon. Esim supersynt. 5w-50. Tunnistaa uusista pyöreämmistä purkeista.
shelliä tai mobilin ATF:ää laatikkoon.
öljyn ja filtterinvaihto on suht helppoa (mutta yleensä sotkevaa =)), propusta ensin öljyjä pihalle, sitten öljypohja irti, että saa lähes kaikki öljyt vaihdettua.
filtteri on siellä sisällä, eli uutta vaan tilalle. sitten kannattaa putsata se öljypohjan magneetti jos siellä on metallia - ja voi huolestua jos on.
uusi tiiviste paikalle, öljypohja ja proppu kiinni ja sitten vaan täyttelemään sieltä mittatikun reiästä.
öljyn ja filtterinvaihto on suht helppoa (mutta yleensä sotkevaa =)), propusta ensin öljyjä pihalle, sitten öljypohja irti, että saa lähes kaikki öljyt vaihdettua.
filtteri on siellä sisällä, eli uutta vaan tilalle. sitten kannattaa putsata se öljypohjan magneetti jos siellä on metallia - ja voi huolestua jos on.
uusi tiiviste paikalle, öljypohja ja proppu kiinni ja sitten vaan täyttelemään sieltä mittatikun reiästä.