AUTTAKAA!!Vectra a:n taka akseli??ISO ONGELMA!
-
- 'Agila'
- Viestit: 3
- Liittynyt: 05 Joulu 2002, 02:00
Mun vectra on 1.6 a-malli vm.90.
Tekniikka pitäisi vaihtaa 2000:n tekniikaksi, eli 150 hv ja 16 v.
Ainut ongelma on taka akseli!!
Omassani on yhdystukiakselisto ja 2000:ssa on vinoheiluriakselisto!Niitä ei yllättäen voi vaihtaa keskenään.Ei vaan voi!On ne niin erilaiset.2000:sen pohjakin on akselin kohdalta matalampi kun mun autossa vaikka sama korimalli?Sit kiinnitykset ym...AUTTAKAA jos osaatte??Minkä pirun akselin mä sinne laitan että se menisi läpi.
Ei kuulemma riitä että vaihtaa pelkät jarrut päittäin.Eivät osanneet neuvoa metro autossa, eivät katsastuskonttorissa eivätkä edes opel oy:ssä?Oletteko tehneet vastaavia tekniikan vaihtoja?mikä neuvoksi?Hyvät neuvot ovat kultaa kalliimpia!KIITOS kaikille vastaajille!!!!!!!!!
Tekniikka pitäisi vaihtaa 2000:n tekniikaksi, eli 150 hv ja 16 v.
Ainut ongelma on taka akseli!!
Omassani on yhdystukiakselisto ja 2000:ssa on vinoheiluriakselisto!Niitä ei yllättäen voi vaihtaa keskenään.Ei vaan voi!On ne niin erilaiset.2000:sen pohjakin on akselin kohdalta matalampi kun mun autossa vaikka sama korimalli?Sit kiinnitykset ym...AUTTAKAA jos osaatte??Minkä pirun akselin mä sinne laitan että se menisi läpi.
Ei kuulemma riitä että vaihtaa pelkät jarrut päittäin.Eivät osanneet neuvoa metro autossa, eivät katsastuskonttorissa eivätkä edes opel oy:ssä?Oletteko tehneet vastaavia tekniikan vaihtoja?mikä neuvoksi?Hyvät neuvot ovat kultaa kalliimpia!KIITOS kaikille vastaajille!!!!!!!!!
Ei se GT 16V:n akseli ole jäykkä, vaan yhdysheiluriakseli.
C20XE:tä varten ei tarvitse kaksitonnisen erillistä taka-akselia, sillä C20XE:tä on tehtaalta saanut myös tuohon GT 16V:n yhdysheiluriakselilla varustettuun koriin. Tehokkain yhdysheiluriakselimalli on V6, jossa on 170 hv.
C20XE:tä varten ei tarvitse kaksitonnisen erillistä taka-akselia, sillä C20XE:tä on tehtaalta saanut myös tuohon GT 16V:n yhdysheiluriakselilla varustettuun koriin. Tehokkain yhdysheiluriakselimalli on V6, jossa on 170 hv.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
-
- 'Agila'
- Viestit: 3
- Liittynyt: 05 Joulu 2002, 02:00
Tiikeri taitaa kuitenkin olla oikeassa!!Ainakin opel oy:ssä sanottiin että 16 v gt vectran taka akseli on jäykkä yhdystukiakseli..samoin 2.5 v6:ssa on jäykkä tuo akseli!Eli juuri päinvastoin kuin tuomas kertoi??Kuulemma ainoastaan nelivetomalleissa ja 2000:ssa on tuo heiluriakselisto!Muissa se on jäykkä!
Laittakaa nyt vielä jotkut asiasta tietävät lisää infoa noista akseli mahdollisuuksista!
Vaihtoehtojahan alkaa löytyä! =) kai?
Laittakaa nyt vielä jotkut asiasta tietävät lisää infoa noista akseli mahdollisuuksista!
Vaihtoehtojahan alkaa löytyä! =) kai?
Yhdessäkään etuveto-opelissa ei ole jäykkää taka-akselia, äkkiseltään jäykkäakselisista etuvedoista tulee mieleen vanha Saab 900 ja jotkut ensimmäiset etuveto-VolvotOn 2002-12-05 19:13, vecctra aaa wrote:
Eli juuri päinvastoin kuin tuomas kertoi??Kuulemma ainoastaan nelivetomalleissa ja 2000:ssa on tuo heiluriakselisto!Muissa se on jäykkä!
Tuo Vectran perusmallin taka-akseli on yhdysheiluriakseli, mikä on eri asia kuin jäykkä.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Auton alusta pitää muuttaa 2.0-mallia vastaavaksi (koska GT 16V:ssä on samat alustan rakenteet kuin muissakin 2.0-malleissa, ainoastaan matalammat ja jäykemmät jouset ja iskunvaimennus kuten kaikissa GT-malleissa) ja sitten vain C20XE-moottori ja F20-vaihteisto niin homma olisi siinä. Noita muutoksia on tehty lukuisia, ja virallinen vertailumalli on tuo GT 16V, osien ei silti tarvitse olla GT 16V:stä, vaan mistä tahansa Vectra A 2.0:sta. Jousiksi ja iskareiksi joku hyvä 16V:lle tarkoitettu alustasarja, tai GT:n jouset ja hyvät iskarit, tavallisilla jousilla (varsinkaan 1.6-mallin jousilla) ei tee mitään.
Ainakin esimerkiksi 1.8i CDX ja 2.0i GT 16V ovat tehtaan jäljiltä jo niin erilaisella alustalla ettei uskoisi samanmallisiksi autoiksi.
Ainakin esimerkiksi 1.8i CDX ja 2.0i GT 16V ovat tehtaan jäljiltä jo niin erilaisella alustalla ettei uskoisi samanmallisiksi autoiksi.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Mulla on toi 1.8i CDX ja ihan mielenkiinnosta kysynkin että JOS vaihtaa 2-litraisen, vaikka ihan 8v koneen niin onko tämä joka paikassa puhuttu taka-akseli vaihdettavissa ihan 'vanha pois ja uusi tilalle' -tyyliin vai onko isokin urakka?
Toiseksi, saako autoon laittaa GT:n 8v koneen (seh mikälie) vai tuleeko joku vähäpäästöisyysasia tms. vastaan?
Toiseksi, saako autoon laittaa GT:n 8v koneen (seh mikälie) vai tuleeko joku vähäpäästöisyysasia tms. vastaan?
-
- 'Senator'
- Viestit: 544
- Liittynyt: 30 Elo 2002, 03:00
- Paikkakunta: Etelä-Savo
Ei se ole puolijäykkä, vaan puolierillinen. Ei ole mitään sukua jäykälle akselille joten "puolijäykkä" on harhaanjohtava nimitys.On 2003-04-03 20:36, kkillstr wrote:
Tosiaankin tuo kyseinen akseli on tyypiltään puolijäykkä
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B