AUTTAKAA!!Vectra a:n taka akseli??ISO ONGELMA!

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
vecctra aaa
'Agila'
Viestit: 3
Liittynyt: 05 Joulu 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja vecctra aaa »

Mun vectra on 1.6 a-malli vm.90.
Tekniikka pitäisi vaihtaa 2000:n tekniikaksi, eli 150 hv ja 16 v.
Ainut ongelma on taka akseli!!
Omassani on yhdystukiakselisto ja 2000:ssa on vinoheiluriakselisto!Niitä ei yllättäen voi vaihtaa keskenään.Ei vaan voi!On ne niin erilaiset.2000:sen pohjakin on akselin kohdalta matalampi kun mun autossa vaikka sama korimalli?Sit kiinnitykset ym...AUTTAKAA jos osaatte??Minkä pirun akselin mä sinne laitan että se menisi läpi.
Ei kuulemma riitä että vaihtaa pelkät jarrut päittäin.Eivät osanneet neuvoa metro autossa, eivät katsastuskonttorissa eivätkä edes opel oy:ssä?Oletteko tehneet vastaavia tekniikan vaihtoja?mikä neuvoksi?Hyvät neuvot ovat kultaa kalliimpia!KIITOS kaikille vastaajille!!!!!!!!!
tiiikeri
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1103
Liittynyt: 10 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja tiiikeri »

Heitä sinne taka-akselisto 16v GT-Vectrasta, siinä oli C20XE -kone vakiona ja "jäykkä" perä ilman heiluri-akselistoa.Pitäs kelvata katsastukseenkin...
Avatar
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12704
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Ei se GT 16V:n akseli ole jäykkä, vaan yhdysheiluriakseli.

C20XE:tä varten ei tarvitse kaksitonnisen erillistä taka-akselia, sillä C20XE:tä on tehtaalta saanut myös tuohon GT 16V:n yhdysheiluriakselilla varustettuun koriin. Tehokkain yhdysheiluriakselimalli on V6, jossa on 170 hv.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
vecctra aaa
'Agila'
Viestit: 3
Liittynyt: 05 Joulu 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja vecctra aaa »

Tiikeri taitaa kuitenkin olla oikeassa!!Ainakin opel oy:ssä sanottiin että 16 v gt vectran taka akseli on jäykkä yhdystukiakseli..samoin 2.5 v6:ssa on jäykkä tuo akseli!Eli juuri päinvastoin kuin tuomas kertoi??Kuulemma ainoastaan nelivetomalleissa ja 2000:ssa on tuo heiluriakselisto!Muissa se on jäykkä!
Laittakaa nyt vielä jotkut asiasta tietävät lisää infoa noista akseli mahdollisuuksista!
Vaihtoehtojahan alkaa löytyä! =) kai?
JS
'Senator'
'Senator'
Viestit: 779
Liittynyt: 08 Elo 2002, 03:00

Viesti Kirjoittaja JS »

Avatar
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12704
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

On 2002-12-05 19:13, vecctra aaa wrote:
Eli juuri päinvastoin kuin tuomas kertoi??Kuulemma ainoastaan nelivetomalleissa ja 2000:ssa on tuo heiluriakselisto!Muissa se on jäykkä!
Yhdessäkään etuveto-opelissa ei ole jäykkää taka-akselia, äkkiseltään jäykkäakselisista etuvedoista tulee mieleen vanha Saab 900 ja jotkut ensimmäiset etuveto-Volvot :smile:

Tuo Vectran perusmallin taka-akseli on yhdysheiluriakseli, mikä on eri asia kuin jäykkä.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
ixu
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 130
Liittynyt: 28 Syys 2002, 03:00

Viesti Kirjoittaja ixu »

Kyllä sen pitäis mennä läpi tuollaisella
tavallisen 2.0 8v vectran taka-akselilla,
jossa on ne alkuperäiset levyjarrut. Tiän
ainaki yhden 1.6 vectran jossa on tuo akseli
ja c20xe kone.
maanlu
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 83
Liittynyt: 29 Huhti 2002, 03:00

Viesti Kirjoittaja maanlu »

täytyyhän sen mennä läpi 2.0i 8v vectran jarruilla katastuksesta kun satulat ja laikat on samat,tehostimesta en sitten tiedä.
ixu
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 130
Liittynyt: 28 Syys 2002, 03:00

Viesti Kirjoittaja ixu »

Niin justiin, jottei sinne tartte tuosta GT 16v:stä kattella taka-akselia.
Avatar
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 15937
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ata »

Auton alusta pitää muuttaa 2.0-mallia vastaavaksi (koska GT 16V:ssä on samat alustan rakenteet kuin muissakin 2.0-malleissa, ainoastaan matalammat ja jäykemmät jouset ja iskunvaimennus kuten kaikissa GT-malleissa) ja sitten vain C20XE-moottori ja F20-vaihteisto niin homma olisi siinä. Noita muutoksia on tehty lukuisia, ja virallinen vertailumalli on tuo GT 16V, osien ei silti tarvitse olla GT 16V:stä, vaan mistä tahansa Vectra A 2.0:sta. Jousiksi ja iskareiksi joku hyvä 16V:lle tarkoitettu alustasarja, tai GT:n jouset ja hyvät iskarit, tavallisilla jousilla (varsinkaan 1.6-mallin jousilla) ei tee mitään.

Ainakin esimerkiksi 1.8i CDX ja 2.0i GT 16V ovat tehtaan jäljiltä jo niin erilaisella alustalla ettei uskoisi samanmallisiksi autoiksi.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Avatar
Timotee
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1233
Liittynyt: 18 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Timotee »

Mulla on toi 1.8i CDX ja ihan mielenkiinnosta kysynkin että JOS vaihtaa 2-litraisen, vaikka ihan 8v koneen niin onko tämä joka paikassa puhuttu taka-akseli vaihdettavissa ihan 'vanha pois ja uusi tilalle' -tyyliin vai onko isokin urakka?
Toiseksi, saako autoon laittaa GT:n 8v koneen (seh mikälie) vai tuleeko joku vähäpäästöisyysasia tms. vastaan?
cruz
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 36
Liittynyt: 29 Tammi 2003, 02:00

Viesti Kirjoittaja cruz »

AKE.lla on jotain tekstiä taka-akselin vaihtoa koskien.lähinnä silloin kun akselistorakenne pitäs muuttaa.jos voi soveltaa? AKE.fi
kkillstr
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 25 Marras 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja kkillstr »

Tosiaankin tuo kyseinen akseli on tyypiltään puolijäykkä ja tuenta on mallia yhdysheilurituenta.
puuhapete81
'Senator'
'Senator'
Viestit: 544
Liittynyt: 30 Elo 2002, 03:00
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja puuhapete81 »

Mulla on tehtynä koneen vaihto omaan A-veccuun. Siinä oli ennen 1,6SV. Nyt keulalla hönkii 20XE. Taka-akselia EI tarvitse vaihtaa (ainakaan mun ei tarvinu), ainoastaan takanavat, eli levyt taakse. Mulla on edelleen vanha taka-akseli, johon on laitettu GSI Astran takanavat (ABSilliset).
Avatar
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12704
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

On 2003-04-03 20:36, kkillstr wrote:
Tosiaankin tuo kyseinen akseli on tyypiltään puolijäykkä
Ei se ole puolijäykkä, vaan puolierillinen. Ei ole mitään sukua jäykälle akselille joten "puolijäykkä" on harhaanjohtava nimitys.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Vastaa Viestiin