Sivu 24/27

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Lähetetty: 17 Heinä 2012, 18:52
Kirjoittaja Colabi
_Jape_ kirjoitti:
Colabi kirjoitti: Veikkauksia palonko tehoa löytyy nuin suurinpiirtein?
Tuohon ei varmaa osaa kukaan vastata. Vastaavista 170-190hp




Minkä kokoset venttiilit siinä on?


Juu juu. Venttiilikokoa ei ole muutettu, mutta eikös tuossa recordin kannessa oo vähän isommat ku 2.0litrasessa?

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Lähetetty: 17 Heinä 2012, 21:46
Kirjoittaja _Jape_
On kyllä.

2,2 ja 2,4 40/45mm ja 20S ja 20E on 37/42 mm joten kyllä noilla sun venttiileillä pärjää :P

Kyllähän toi sun kansi virtaa jo vakiokunnossa jonku 170hp paikkeilla.

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Lähetetty: 19 Heinä 2012, 00:40
Kirjoittaja Colabi
Juu. Pitää vaikka laittaa tänne penkkitulos jahka pääsee päräyttään. Onko kenelläkään ollu ongelmia muutoskatsastuksessa 2,4:lla?

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Lähetetty: 19 Heinä 2012, 19:00
Kirjoittaja Beeascona
Aja alle 132hp lappu niin pääset vähimmällä inttämisellä,tuolta löytyy muut laput mitä tarvit mukaan. http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 32&start=0

Onhan palotila ja puristussuhde mietitty sopivaksi tuolle nokalle? Hankala sanoa mikä olisi sopiva kun nokasta ei ole tuon enempää speksejä.
Omassa on cat camssin -105 loppuisella 11 pintaan.

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Lähetetty: 02 Elo 2012, 14:32
Kirjoittaja Carbin
Vähän öljypaine asiaa:

Ongelmana paineen pienoinen heikentyminen alakierroksilla kun öljyn lämmöt nousee yli 70 asteen. Epäilys ois että rattaiden kolo ketjukotelossa olis sen verran kulunu että aiheuttaa tämän. Rattaat on hyväkuntoiset ja koppa dieselin teräksinen. Kasatessa kun mittaili niin pientä naarmuuntumista oli havaittavissa rataskotelon reunoilla.

Risselle laittelinkin jo sähköposti kyselyä uudesta jakopäänkopasta. Mutta tuleeko muille mitään mieleen. Laakerit ja kaikki kuitenkin talvella vaihdettu eli en sieltäkään osaa epäillä tuota paineen laskua.

Ja tarkempi selvennys: Lämmöt 80-90 vedellä ja 70-> öljyllä. Tyhjäkäynnillä paine 1-0,9 baria, alle 2000rpm kierroksilla 3 baria ja siitä ylös päin 6-7baria.

Eli kun oikeesti ajaa niin ei mitään ongelmaa, mutta valoissa seistessä tai jonossa madellessa alkaa aiheuttaa kylmää hikeä pitemmän päälle. :D

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Lähetetty: 02 Elo 2012, 15:21
Kirjoittaja Simo
Pelaakohan mittari ihan niinkuin pitää? Jos pelaa niin sitten ei taida dieselin pumpunpohja pelata oikein. 6-7 baria lämpimillä öljyillä on senverta paljon että sillä vaan epäilyttää. Selittäisi myös tuon alhaisen paineen tyhjäkäynnillä..

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Lähetetty: 02 Elo 2012, 17:39
Kirjoittaja Carbin
mittari on tokmannilta ja maksoi 14,9€ :roll: kaikki rakennus rahat kun meni koneen mekaanisiin osiin niin joutuu budjetoimaan.

Koetetaas hommata siis parempi mittari myös.

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Lähetetty: 02 Elo 2012, 22:36
Kirjoittaja Mentzel
Ei se siun mittaris voi oikein näyttää... mulla oli mantassa sillä teräs pohjalla ja kohtalaisen hyvillä rattailla tyhjäkäyntipaineet lämpösellä koneella 2,5-3bar ja 6 bar kierroksilla. Auto gaugen mittari oli kyseessä.

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Lähetetty: 03 Elo 2012, 17:00
Kirjoittaja Carbin
Annoin mittarille vähän luunappia tänään niin kaskummaa kun alkoi paineet "heittelemään" eli neula kävi miten sattuu. Eli mittari vaihtuu talvella.

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Lähetetty: 08 Elo 2012, 13:51
Kirjoittaja Beeascona
Jollain perus rally formulalla tms tuo on ihan normaalia käytöstä,kokeile toisella öljyllä näin kesäkeleillä,talvikäyttöön nämä "racingit" ei ole ehkä se suositeltavin vaihtoehto.

http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/597006/0

Itse olen tykästynyt kyseiseen asconan koneessa.

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Lähetetty: 08 Elo 2012, 14:34
Kirjoittaja Carbin
Miulla tuota koneessa 20w-50:nä http://www.kendall.fi/tiedostot/tuottee ... itaani.pdf

Vähän aikaa mittailin noita paineita uudestaan ihan sellaisella teollisuuskäytön pintapaine mittarilla ja kyllä se antoi yläkerrasta venttiili koneiston öljyputkesta loppu paineen noin 1bar eli tässä vaiheessa kun öljy on käynyt koko koneen läpi. Eli ei hätää.

Joutaa kokeilla pesäpallossa pallon virassa tuota mittaria, jos se siihen kykenisi paremmin kuin omaan tehtäväänsä.

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Lähetetty: 09 Elo 2012, 12:08
Kirjoittaja Simo
Beeascona kirjoitti:Jollain perus rally formulalla tms tuo on ihan normaalia käytöstä,
Ei oo kyllä lähelläkään normaalia millään öljyllä.
Mulla on Castrol TXT 5W-40:llä kuumana tyhjäkäynnillä 2bar pintaan ja kierroksilla noin 4. Kylmänä sitten tyhjäkäynnillä 3-4bar ja kierroksilla 5.

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Lähetetty: 26 Marras 2012, 10:38
Kirjoittaja Carbin
Herätellääs pinnalle.

Rullakeinuista. Saako valmiina vai sovellettava jostain toisen koneen sarjasta, esim. GM kasien sarjoista?

Ja mites noitten kanssa on järkevin toimia. Eli säilytetään omat kovat nostajat ja vaihdetaan vain keinut?

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Lähetetty: 26 Marras 2012, 14:01
Kirjoittaja kosunen
Niillä Letukan vivuilla ei tule hyvä lopputulos, geometria ei vain täsmää. Jossain vaiheessa nimimerkki Motorsport, sai kotimaista valmistetta olevia vipuja, mutta saako niitä, en osaa sanoa. Ehkä jos sarjoja/ halukkaita on riittävästi alkaa valmistamaan niitä. Mun kautta saa rullanokka kannen täydellisenä, jos on valmis laittamaan useemman tonnin kanteensa.

Laittoipa sitten pelti, tai rullavipoilla, niin geometrian pitää olla oikea. Nokan perusympyrän halkaisijakin vaikuttaa, kuin venttiilin pituus.

Väittäisin, että järkevimmin toteutettu kokonaisuus ( rullakansi), mitä cihhiin on tehty koskaan.

Jos haluat jotain lisätietoa cih moottorin viritykseen liittyvissä asioissa niin pirauta 0400-510138

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Lähetetty: 31 Joulu 2012, 11:01
Kirjoittaja nisa
Riittääköhän noi cih:in vakio nostajat 314 asteiselle nokalle vai jääköhän ne lyhyeks? ja mikä ois paras keino saada kampiakselin kauloist pintaruoste pois, Uskaltaakohan niist kevyest vesihioma paperil pyyhkästä?

Kumpi on sitten parempi virityskäytössä 1.9L Cihin kansi vai 2.0cihin kansi?