CIH R4 -koneiden viritys

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
Avatar
_Jape_
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4738
Liittynyt: 10 Touko 2007, 01:17
Paikkakunta: Lahti

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja _Jape_ »

Carbin kirjoitti:Kenelläkään tietoa mistä löytyy 2.4 vakio veiveille pultteja?
Ekegrenillä
Superdiileri.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
Avatar
Jarno
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 8489
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Sipoo

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Avatar
_Jape_
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4738
Liittynyt: 10 Touko 2007, 01:17
Paikkakunta: Lahti

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja _Jape_ »

Ainiin enhää muistanu ku en ole vuoteen asioinut tuolla :(
Superdiileri.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
Simo
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3996
Liittynyt: 29 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli / Helsinki
Viesti:

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Simo »

No oisko Automuovissa?
B Ascona '80 ja E Rekord '83
Avatar
Ville
OCF Sprinttikunkku 2010
OCF Sprinttikunkku 2010
Viestit: 4371
Liittynyt: 01 Loka 2002, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Ville »

Tänä talvena tulee Mantaan taas pieniä virityksiä jotka on helppo ainakin verrata edellisvuoden penkitykseen. Nyt uusiksi menee vain imusarja, joka tulee jatkossa koostumaan läppärungoista yms, sekä pakosarja ja pakostikin osa ahtoputkistosta. Muuten kaikki osat tulee pysymään samoina ja moottorille ei tehdä muutoksia.

Tietämättömille tiedoksi että vertailulukuina oli kesältä -09 299hv ja 400nm ja kesältä -10 399hv@5300rpm ja 554nm@4012rpm

Saas nähdä minkälaista vaikutusta saadaan aikaiseksi. Sitten kun vertailukelpoiset lukemat on jarrutettu, harkinnassa luonnollisesti kevyt paineiden nosto :roll:
Manta B turbo -76
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
caminhead
'Agila'
Viestit: 2
Liittynyt: 27 Marras 2011, 18:38
Paikkakunta: E-P

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja caminhead »

Kenties oikea topic? Hope so.

Dear gurut:

Potilaana on Kadett C ja konehuoneessa majailee C24NE tuplilla ym perus höysteillä, heposia nyt noin 185 kipaletta.
Käsittääkseni nyt alkaisi olla järkevää katsella tuolle ruiskun pakosarjalle seuraajaa.
Mahottomasta googlailusta huolimatta on jäänyt vähän arvoitukseksi nuo pikku ja iso cih kansien erot kanavien suhteen
ja niitten mahdollisesta vaikutuksesta pakosarjan valinnassa (tuntuu olevan monelle lähinnä mielepideasia että sopiiko vai ei vaikka uskoisi kohtuullisen yksinkertaisen asian olevan kyseessä :o ). Pikku kannen imu/pakopuolta en ole edes nähnyt/mittaillut. :oops:

Eli varsinainen kymysys: Löytyykö Kadett C + C24NE combinaatiolle toimivaa valmista pakosarjaa vai pitääkö suosista ottaa yhteyttä kososeen tai muihin sarjan vääntäjiin?
LUMI
'Senator'
'Senator'
Viestit: 735
Liittynyt: 06 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Haukipudas

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja LUMI »

Martelius tekee valmista Race sarjaa CIHhille C kadettiin ja käy kaikkiin oli mikä CIHhin kansi vain
TOO MUCH POWER, IS ALMOST ENOUGH
caminhead
'Agila'
Viestit: 2
Liittynyt: 27 Marras 2011, 18:38
Paikkakunta: E-P

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja caminhead »

Kiitän erittäin nopeasta vastauksesta!

Melko noloa että olen katellu marteliuksen sivuilta monastikkin mutta aina selaillu vaan tuota pdf tiedostoa tuon hinnastot linkin takaa.
Ei koko listasta löydy kadettia mutta nythän se löytyi web kaupan kautta :oops:
LUMI
'Senator'
'Senator'
Viestit: 735
Liittynyt: 06 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Haukipudas

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja LUMI »

henkilökohtaisesti sarjan nähneenä ja verranneen A Mantan Race sarjaan (joka mulla on itellä A:ssa) niin tuo näyttää paremmalta 8)
TOO MUCH POWER, IS ALMOST ENOUGH
J.Koivumäki
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 44
Liittynyt: 12 Syys 2011, 20:36
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja J.Koivumäki »

elikkä oon täs miettiny et kannattaako omaa b ascoonaa lähteä virittämään siis ihan normaalilla 2l cih lohkolla mutta sinne sitte 2.4 sisuskalut, tuon lukeneena http://www.opel6070club.com/Mantan%20ku ... leisth.htm sain sellaisen käsityksen että eikö ole vähän turhaa lähteä virittämään jos siihen parhaimmilla saa sen 40hp lisää tehoja...
Simo
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3996
Liittynyt: 29 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli / Helsinki
Viesti:

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Simo »

Kuinka niin saisi vain 40 hepoa lisää? Ei tuolla linkissä ainakaan niin sanota.
B Ascona '80 ja E Rekord '83
J.Koivumäki
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 44
Liittynyt: 12 Syys 2011, 20:36
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja J.Koivumäki »

Simo kirjoitti:Kuinka niin saisi vain 40 hepoa lisää? Ei tuolla linkissä ainakaan niin sanota.
Karu totuus :

1. Älä odota liikoja, tehoa ei tule niin paljon kuin ajattelet.

2. Kaksilitraisesta vakiomoottorille (hyvä ruiskukone)tehdystä virityksestä yleensä tehoa ei irtoa yli 130 hp

3. Kakskakkosesta saa tehoa saman verran, vääntö tosin on parempi.

4. 2,4-litrainen antaa huikean tasaisen väännön, tehot asettuvat 130-150 tuntumaan.

5. Kierrosmoottoriin kyllästyy äkkiä.

6. Nokka tuo tehoa 1-10 hp.

7. pakoputkisto saattaa tuoda 1-10 hp

8. Loput tehot maksaa...Paljon. Kannella + oikealla nokalla haetaan paljon, (30-50) hv lisää. alakerralla (puristus.tilavuus vst.+oikea kansi ja nokka=avotŽ) loput.

9. Osta autoosi uudet iskunvaimentajat ja Jouset. Panosta kiihtyvyyttä halutessasi välityssuhteisiin ja alustaan.

10. Paras kaasutin ei ole se suurin. Ruiskut ovat hyvä ratkaisu käyttöautoon.

11. Saatuasi tuntumaa, tuhlattuasi euroja ja todettuasi ettei onnistuneenkaan virityksen tehot riitä siirry ohjelmoitaviin pa-laitteisiin. Linkkisivulla muutamia linkkejä aiheeseen liittyen.

toi luki ainaki paljon alempana
Simo
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3996
Liittynyt: 29 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli / Helsinki
Viesti:

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Simo »

OK, no niinpä lukee. Mutta lukee myös "Kannella + oikealla nokalla haetaan paljon, (30-50) hv lisää. alakerralla (puristus.tilavuus vst.+oikea kansi ja nokka=avot) loput." :)

Jos kanneksi jätät vakion 2-litraisen kannen niin ehkä se 40 heppaa lisääkin on toiveajattelua, mutta jos kannelle tehdään jotain järkevää tai käytetään 2.2 tai 2.4:n kantta niin ei ole mikään temppu saada enemmän kuin 40 hevosta lisää.
B Ascona '80 ja E Rekord '83
Avatar
Carbin
OCF Member 2020
Viestit: 318
Liittynyt: 19 Elo 2008, 08:27
Paikkakunta: Savonlinna

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Carbin »

itelläni meneillään juurikin tuo 2-litran lohkoon 2.4 sisuskalut projekti. Ja tehotavoite ihan suoraan +200hp. Järkevääkö? No jaa, palanu vitusti tonneja. Mutta pitkällä aika välillä tehtynä ja kaikki asiat tarkkaan mietittyny ei ole tosiaankaan +40hv lisäys. Vakio ruisku unohda vaan sitten ihan suoraan. Tuplat tai läppärungot niin pääsee jo 150hv paremmalle puolelle.
"Jokainen tekee röntälleen mitä haluaa"

-Audi S4 -98
-Opel manta b 204 -77
Avatar
motorsport
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1527
Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja motorsport »

2.4 kellari + 22/24 kansi + Kutosen katkaistu imusarja + LE-Jetronic isolla mittarilla ja n 240cc suuttimilla + Enem Y12 = 170hv erittäin käyttöystävällistä voimaa. Säädettävällä ruiskulla vähän tarkempi säädettävyys, jos budjetti riittää.

Mielestäni tuommoinen paketti on paras kombinaatio, mitä voi nelisylinterisestä CIHstä saada suunnilleen päivittäiseen ajoon.
Vastaa Viestiin