C20NE Ahtaminen!
C20NE Ahtaminen!
Joo elikäs tarkoituksena olisi ahtaa kyseinen tekniikka omegan korissa.
(Nettiauto ID: www.nettiauto.com/226014 )
Kyseisen tekniikan heikkouksista ei ole vielä ihmeemmin tietoja joten kaikki mahdollinen informaatio olisi tarpeen!
Neuvoja, tipsejä yms. saa tarjota.
Minkä kokoista ahdinta?
Mitäs männille?
Puristukset?
Kiertokanget?
Kampiakseli?
Kansi?
Suuttimet?
Lupien saaminen? (Auto vähäpäästöinen)
Vaihteiston kestävyys?
Perä?
Kardaanin tukikumi, kuminivelet ja tukilaakeri uusittu.
Kaikesta mahdollisesta kiitokset!!
Sekä tarvittavia osiakin saa tarjota kohtuu hintaan.
Eihän sitä ole pakko turbottaa jos jollain muullakin tavalla saisi "helposti" tehoja pihalle, koulussa vaan päättötyönä tulisi tehdä jotakin..
Projektista tulee löytymään kuvia kunhan saa homman alulle.
(Nettiauto ID: www.nettiauto.com/226014 )
Kyseisen tekniikan heikkouksista ei ole vielä ihmeemmin tietoja joten kaikki mahdollinen informaatio olisi tarpeen!
Neuvoja, tipsejä yms. saa tarjota.
Minkä kokoista ahdinta?
Mitäs männille?
Puristukset?
Kiertokanget?
Kampiakseli?
Kansi?
Suuttimet?
Lupien saaminen? (Auto vähäpäästöinen)
Vaihteiston kestävyys?
Perä?
Kardaanin tukikumi, kuminivelet ja tukilaakeri uusittu.
Kaikesta mahdollisesta kiitokset!!
Sekä tarvittavia osiakin saa tarjota kohtuu hintaan.
Eihän sitä ole pakko turbottaa jos jollain muullakin tavalla saisi "helposti" tehoja pihalle, koulussa vaan päättötyönä tulisi tehdä jotakin..
Projektista tulee löytymään kuvia kunhan saa homman alulle.
Helppoo tuosta ei oikein tule ku on tuo "kirous" siellä lapussa, eli vähäpäästöinen. Päästöt on pahin ongelma jos meinaa virittämään tuota pannua, mutta onnee projektille jos meinasit turbottaa. Suosittelen samalla kysymään joltain neuvoa (kansiviritys kosunen) hän tietää paljon opeleista ja turbottamisesta..
Bmw 535 Turbo
Jos haluat Omegaa ja ahdinta niin etsi sellainen yksilö joka ei ole vähäpäästöinen ja unohda tuo. Jos haluat vain ripeämpää Omegaa eikä se ruuvaaminen ole itsetarkoitus niin kannattaa etsiä kutoskoneella oleva yksilö. Tuo vähäpäästöisyys estää sen vaparinkin virittämisen luvallisesti, ja vaikka niitä käytännössä viritelläänkin, niin todellista kulkua et siitä kovin helpolla saati halvalla tule saamaan.
Lupia turbotukseen ei ole tarvittu vuoden 1998 jälkeen, tervetuloa tälle vuosituhannelle.
Lupia turbotukseen ei ole tarvittu vuoden 1998 jälkeen, tervetuloa tälle vuosituhannelle.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Siis mihin tahansa autoon voi heittää ahtimen kiinni ja käy vaa katastamassa nii se on siinä, vai? Meneekö päästöt sitte nii vituilleen että virittäminen on käytännössä mahotonta? Olisi vaan noita katalysaattoreita enemmänkin nii vois niitä laittaa hirveen kasan tonne auton alle, jos niistä nyt mitää hyötyä olisi....
Voikos tuohon sit lykätä isolohkon tuosta vaan, jos sekin mylly on "vähäpäästöinen" ?
Voikos tuohon sit lykätä isolohkon tuosta vaan, jos sekin mylly on "vähäpäästöinen" ?
Hiukan yksinkertaistaen, kyllä. Muutoskatsastus ja todistus tehoista ja vertailumalleista tarvitaan.Virimies kirjoitti:Siis mihin tahansa autoon voi heittää ahtimen kiinni ja käy vaa katastamassa nii se on siinä, vai?
Ongelma ei ole siinä että päästöt karkaisi taivaisiin, vaan siinä, että joudut todistamaan että ne päästöt ovat normin mukaiset. Mittaus maksaa toista tuhatta euroa / kerta. Harvalla pajalla Suomessa on välineitä ja kokemusta vähäpäästöisen turbokoneen säätämisestä, eli voi olla muutama mittaus ennen kuin ruvetaan olemaan laillisissa arvoissa.Meneekö päästöt sitte nii vituilleen että virittäminen on käytännössä mahotonta?
Voi, jos kone/vaihteistoyhdistelmä on päästötyypitetty oikean normin mukaan. Tässä tapauksessa esimerkiksi C26NE, C30LE, C30NE ja C30SE vastaavan Omegan vaihteistolla ovat mahdollisia vaihtoehtoja. On niitä muitakin, mutta hinta voi äkkiä pompsahtaa.Voikos tuohon sit lykätä isolohkon tuosta vaan, jos sekin mylly on "vähäpäästöinen" ?
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Mikset vaihtaisi tuota 20SE koneella olevaan omegaan? Siihen ei tarvinne teettää tuota VTT:n testiä, riittää kun nakkaa autoon katalysaattorin (ainakin katsastuksen ajaksi ). Niin ja tietenkin muut alustan yms. muutokset päälle, mutta nehän tulisivat joka tapauksessa eteen.
EDIT: [muistelua] olikohan vielä niin, että jos auto on -87 niin ei tarvitse edes kattia. [/muistelua] Korjatkaa joku jos meni metsään.
EDIT: [muistelua] olikohan vielä niin, että jos auto on -87 niin ei tarvitse edes kattia. [/muistelua] Korjatkaa joku jos meni metsään.
Rouheaa, jämerää, talonpoikais- ja viikinkityyppistä huonekalua ynnä muuta puusepäntuotetta:
www.puustikki.fi
www.puustikki.fi