Lähetetty: 16 Kesä 2005, 15:15
Mites x30xe:ssä on pienemmät läpät kuin x25xe:ssä?
Opel-keskustelufoorumi
https://www.opelclubfinland.fi/keskustelu/
https://www.opelclubfinland.fi/keskustelu/viewtopic.php?t=73176
kyse etuveto ja takaveto autoista =>etuvetosessa 1 läppä, takapotkussa 2 läppää.jariz kirjoitti:Mites x30xe:ssä on pienemmät läpät kuin x25xe:ssä?
Eipä kestä. Oma peli seisoo telakalla. Nokkapyörien välissä oleva välirulla päätti antautua huiman 1000km:n jälkeen ja oli vielä orkkis tavaraa. Onneksi katselin ajoissa, mikä siellä mekkaloi... Eli nyt on uusi rulla paikoillaan (ihan vinkiksi, että niitä välirullia ei saa irtokappaleina vaan täytyy ostaa koko jakopään sarja kerralla, itsellä tosin kävi mäihä ja löytyi).kiitokset vielä Jopelle
Ei. Laita rahat johonkin muuhun. Isonna sitä putrarikotelosta lähtevää putkea.miller kirjoitti: onko vapaavirtaussuodattimesta mitään apua ? (epäilen)
3 litraisen (x30xe) imunokissa 1mm enemmän nostoa. Pidä tosiaan se alkuperäinen ilmanputsarikotelo, koska lämpöä riittää konehuoneessa. Putkisto jo olikin. Kaasuläppäkotelo isommaksi. Sumujen saarella suosivat bensanpaineen nostoa (4bar) mutta kyllä sitä soppaa tuntuu muutenkin tulevan. Vauhtipyörän kevennys on ehdoton, vakiolimppu painaa yli 15kg ja jos otat siitä 10kg pois (en tiedä kärsiikö kestävyys), niin et usko autoa samaksi.miller kirjoitti:onko mitään "helppoa" tapaa saada tähän (2.5 v6) lisää potkua
selvä kai sitä pitää alkaa laittaa jos vaikka purkais vauhtipyörän irti kesälomalla ja keventäis sitä vähänJope kirjoitti:3 litraisen (x30xe) imunokissa 1mm enemmän nostoa. Pidä tosiaan se alkuperäinen ilmanputsarikotelo, koska lämpöä riittää konehuoneessa. Putkisto jo olikin. Kaasuläppäkotelo isommaksi. Sumujen saarella suosivat bensanpaineen nostoa (4bar) mutta kyllä sitä soppaa tuntuu muutenkin tulevan. Vauhtipyörän kevennys on ehdoton, vakiolimppu painaa yli 15kg ja jos otat siitä 10kg pois (en tiedä kärsiikö kestävyys), niin et usko autoa samaksi.miller kirjoitti:onko mitään "helppoa" tapaa saada tähän (2.5 v6) lisää potkua
On 2-massainen. Läppäkotelo auttoi 80-120 kiihdytyksessä n. 0,5 sekunttia (kasipelillä mitattu) ja kone on hiukan kierrosherkempi. Tyhjäkäynti nousi n. 150 kierrosta ylöspäin, kun läpät eivät ole ihan tiiviit, mutta muuten pelitti ihan ok. Kuvia laitan vanhasta kotelosta, kun ehdin. Koneen päällä oleva litteä imusarja on kyllä melkoinen kötöstys ja se oli täynnä mustaa paskaa. Sille täytyy seuraavaksi tehdä jotain ja isompaa pakettia löytyy mm. täältä -> http://www.regal-shop.co.uk/asps/ShowDe ... sp?id=1885Jope kirjoitti:Ensimmäisellä sivulla löpistyä ja uusia mietteitä:
Onko muuten takavetoisissa 2-massainen vp?
Oliskos tosta jotain hyötyäkin laittaa X25XE koneeseen X30XE imusarjan alaosa?? Ja tarviiko niitä ruveta sovitteleen jotenkin vai vaan pulttaa kiinni tyylillä? Joudun meinaan "uuden" imusarjan hommaan niin..Jope kirjoitti: 2.5:iin on saatavilla viriosana alinta imusarjan osaa, joka on sama kuin 3.0:ssa vakiona
Tarviit alumiinihitsausta (tai riippuu siitä kuinka paljon meinaat ottaa siivua pois) ja sorvausta, joten aloita vaikka näistä:miller kirjoitti:onkos täällä lahdessa päin ketään kuka auttais ton läppäkotelon kanssa ? :O
Taitaa olla ihan bolt-on homma, hyödystä vaikea sanoa mitään. Onhan se ainakin avarampi kuin alkuperäinen c25xe koneessa oleva vastaava osa.Lallevihtinen kirjoitti:Oliskos tosta jotain hyötyäkin laittaa X25XE koneeseen X30XE imusarjan alaosa?? Ja tarviiko niitä ruveta sovitteleen jotenkin vai vaan pulttaa kiinni tyylillä? Joudun meinaan "uuden" imusarjan hommaan niin..