Millainen tekniikka Vectra A:ssa?

Opel-aiheiset gallupit

Mikä Tekniikka Vectra A:ssa

14NV 75hp vm.88-92
1
0%
16SV 82hp vm.88-92
18
5%
C16NZ 75hp vm.88-95
25
6%
C16NZ2 75hp vm.83-95
0
Ei ääniä
E16NZ 75hp vm.88-92
1
0%
X16SZ 71hp vm.93-95
1
0%
17D 57hp vm.89-92
0
Ei ääniä
17DR 60hp vm.93-95
0
Ei ääniä
17DT 82hp vm.92-95
2
1%
X17DT 82hp vm.94-95
0
Ei ääniä
18SV 90hp 82hp vm.89-92
5
1%
C18NZ 90hp 82hp vm.89-95
43
11%
E18NVR 88hp vm.88-90
0
Ei ääniä
18SV (4x4) 90hp vm.89-92
0
Ei ääniä
E18NVR (4x4) 88hp 82hp vm.88-90
0
Ei ääniä
20NE 115hp vm.88-93
42
11%
20SEH 130hp vm.88-93
19
5%
C20NE 115hp vm.88-95
85
21%
C20NEF 100hp vm.88-89
0
Ei ääniä
20XEJ 150hp vm.90-95
3
1%
C20XE Motronic M2.5 150hp vm.90-94
38
10%
C20XE Motronic M2.8 150hp vm.93-95
16
4%
X20XEV 136hp vm.93-95
32
8%
20XEJ (4X4) 150hp vm.90-95
0
Ei ääniä
C20XE Motronic M2.5 (4X4) 150hp vm.90-94
2
1%
C20XE Motronic M2.8 (4X4) 150hp vm.93-95
1
0%
20NE (4X4) 115hp vm.88-93
3
1%
20SEH (4X4) 130hp vm.88-93
8
2%
C20NE (4X4) 115hp vm.88-95
3
1%
C20NEF (4X4) 100hp vm.88-89
0
Ei ääniä
C20LET 204hp vm.93-95
23
6%
C25XE 170hp vm.93-95
20
5%
Muu: Mikä?
5
1%
 
Ääniä yhteensä: 396

Avatar
Juheksi
in memoriam
in memoriam
Viestit: 4422
Liittynyt: 01 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juheksi »

patrick kirjoitti:
Nikson kirjoitti:On asiasta ollu varmaankin jo puhetta foorumilla mutta kysyn nyt vielä kerran... Jos vaihtaa C20XE:n C20LET:iin niin mitä kaikkia muutoksia rakenteellisesti autoon täytyy tehdä laillisuuden puitteissa? Riittääkö alkuperäiset jarrut ja alusta noin muuten?
Turbo Vectran jarrut ja pyörännavat, A-X alusta (täyserillisjousitettu takapää)

Sitten tietenkin olis suotavaa että on turbon/2000:n korisarja, ilmastointi ja nahkasisustus :lol:
enpäs ota tähän enää kantaa... tätä on vatvottu niin SAATANAN monta kertaa täällä. Search on ihan jees....
Nikson
'Senator'
'Senator'
Viestit: 369
Liittynyt: 31 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja Nikson »

Juheksi kirjoitti: enpäs ota tähän enää kantaa... tätä on vatvottu niin SAATANAN monta kertaa täällä. Search on ihan jees....
No ei tarvii suuttua... :lol: Juu, täytyy katsella söörtsillä. Onkos se sun Tbo aito suomiauto? Sellanen olis kyllä aika mahtava laite. Yks oli myynnissä foorumilla.. http://customers.creamarketing.com/tmi- ... &carID=285
Vectra A GT C20XE -94
Nikson
'Senator'
'Senator'
Viestit: 369
Liittynyt: 31 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja Nikson »

patrick kirjoitti:
Turbo Vectran jarrut ja pyörännavat, A-X alusta (täyserillisjousitettu takapää)

Sitten tietenkin olis suotavaa että on turbon/2000:n korisarja, ilmastointi ja nahkasisustus :lol:

GT:n helmat ja 2000:sen puskurit löytyy 4x4:sen taka roiskeläpillä varustettuna! Ei puuttuis enää paljon!! :lol:
Vectra A GT C20XE -94
Avatar
Juheksi
in memoriam
in memoriam
Viestit: 4422
Liittynyt: 01 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juheksi »

No enhän mää suuttunukkaan... tavan nelikkoon pitäis LETin saada laittaa kun vaihtaa pyörännavat, jarrut, pystytuet ja vaihdelaatikon. Ja taasen paskakärryakseli Vectraan pitäisi teoriassa onnistua muutoskatsastamaan LETin, kunhan siitä tekee V6 mallia vastaavan.
Ja miksi? Neliveto Vectran tyyppimerkintä on Vectra A-X ja tavan paskakärryakseli Vectran on Vectra A. Ja nämä eivät ole vertailukelpoisia keskenään erilaisen pohjalevy- ja akselirakenteen ja tietty tyypin takia.
Ja jos etuveto Vectra A-X(2000 malli):ään laitettaisiin LETiä, niin siihen pitäisi lain mukaan asentaa neliveto ja tehdä samat muutokset kuin tavan nelikkoon.
Se mitenkä porukka on saanut mitäkin leimattua ei tarkoita, että ne olisivat täysin laillisia.
Avatar
patrick
'Senator'
'Senator'
Viestit: 757
Liittynyt: 26 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja patrick »

Etuveto riittää jos on A-X pohja
Kuva
Vectra 2000
Avatar
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 15937
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ata »

Juheksi kirjoitti:...paskakärryakseli Vectraan...
En viitsisi tässä ottaa herneitä nenään, mutta A ja A-CC Vectrassa on yhdystukiakseli, joka ei ole mikään "paskakärryakseli" eikä jäykkä akseli ja se toimii sangen hyvin. Itselläni kun sattuu löytymään omista autoista nuo molemmat akselistoratkaisut ja ei niillä suurta eroa kyllä ole edes radalla, ainakaan tuon nelivedon akselin hyväksi... Provosoiva kielenkäyttö turhaan on tässä tarpeetonta.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
puuhapete81
'Senator'
'Senator'
Viestit: 544
Liittynyt: 30 Elo 2002, 03:00
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja puuhapete81 »

jäykkä kottikärryakseli....
Avatar
Juheksi
in memoriam
in memoriam
Viestit: 4422
Liittynyt: 01 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juheksi »

patrick kirjoitti:Etuveto riittää jos on A-X pohja
Ookko ihan AKElta tarkistanut.... ja mitä sanontaan paskakärryakseli tulee... niin ehkä paskakärry akseli olisi jo hiukan parempi, ettei tuota paska sanaa sekoiteta tuohon akseliin. Ja toki olisi koko paska sanan voinut jättää pois, koska se ei liene asiallista... Ja se on myös totta, että sehän ei siis ole kiinteä "peräkärryakseli" vaan juuri tuo yhdystukiakseli. Sanonta vain on jäänyt pyörimään siitä, että napojen välillä on kiinteä yhtenäinen palikka.
Ja sitten vielä käytin tuota peräkärryakseli nimitystä........ hmmm... onhan joissain kärryissäkin yhdystukiakseleita.... joten se siitä.
Jotenkin vain on "hauskempaa" käytää jopa humoristista kansansanastoa kuin teknillistä, vaikkakin ns. "slangi" sanastosta voi joskus saada vääriä käsityksiä.
Okei, I rest my case.... ei ollu taas muutakaan tekemistä.
Nikson
'Senator'
'Senator'
Viestit: 369
Liittynyt: 31 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja Nikson »

Tulipa vaan mieleen tuossa kun haaveilin että vois autossa olla enemmän löylyä, niin turbo tuli ensin mieleen...Se varmaan jää haaveeksi kun painelin tyhjällä lompsalla otsaani. :lol: Mutta tosiaan tuosta taka-akselista vielä niin onhan tuossa jäykässä akselistossa se hyvä puoli ettei siihen voi tulla väljää niin moneen kohtaan kuin linkkuperässä.. Eikä siten syö renkaitten sisäreunoja niin kuin Bemarit konsanaan.
Vectra A GT C20XE -94
Avatar
THP
'Senator'
'Senator'
Viestit: 510
Liittynyt: 14 Marras 2003, 02:00
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja THP »

minulla vectra "2000" vm90 eli c20xe + f20
Avatar
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 15937
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ata »

Nikson kirjoitti:Tulipa vaan mieleen tuossa kun haaveilin että vois autossa olla enemmän löylyä, niin turbo tuli ensin mieleen...Se varmaan jää haaveeksi kun painelin tyhjällä lompsalla otsaani. :lol: Mutta tosiaan tuosta taka-akselista vielä niin onhan tuossa jäykässä akselistossa se hyvä puoli ettei siihen voi tulla väljää niin moneen kohtaan kuin linkkuperässä.. Eikä siten syö renkaitten sisäreunoja niin kuin Bemarit konsanaan.
Jep. Parempi se yhdystukiakseli on monessakin mielessä. Se linkkuperä on ihan turhan monimutkainen "norsupyssyllä kärpäsiä"-tyyppinen... Ainoa syy sen käyttöön on se, että nelivetoon oli helpompaa laittaa tuo valmiina ollut Omegan taka-akselisto kuin alkaa kehittää omaa Vectraan ja Calibraan... Etuvedon kanssa B-Vectran taka-akseliston rakenne onkin sitten fiksumpi.
Nikson
'Senator'
'Senator'
Viestit: 369
Liittynyt: 31 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja Nikson »

Kyllähän se erillisjousitettu taka-akseli toimii varmaan hyvin takavetoisissa, mutta etuvetoisessa sillä ei ole ehkä niin merkitystä..Ja reilusti madallettaessa tahtoo sivukallistumaa tulla liikaa vaikka vaihtais mitkä säädettävät puslat. Kaarre ominaisuudet yhdystukiakselisessa autossa on minun mielestä ihan jees. Vaikka onhan erillisjousituksessakin vakaajatanko.
Vectra A GT C20XE -94
Avatar
barbou
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 3482
Liittynyt: 05 Marras 2004, 02:00
Paikkakunta: Savikoski City

Viesti Kirjoittaja barbou »

Liikaa liikkuvia osia kuten rautakangessa... :P Vakio 1,8 kuljettaa suht luotettavasti ja edullisesti perille ja takaisin, riippumatta akselistorakenteesta. Ja hyvin ehtii, kun ajoissa lähtee... Sähköpuolella vaan tahtoo olla häikkendaalia, mutta eipä kuskillansakaan kaikki piuhat kohdilla ole :roll:
Opel - miehille jotka eivät tarvitse jatketta...
---Viitanen Racing---
---Pussihousu Fan Club---
vecculi4X4
'Agila'
Viestit: 1
Liittynyt: 17 Maalis 2005, 19:20

Viesti Kirjoittaja vecculi4X4 »

mulla on nelikossa toi 20seh 130hp
Blitz
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 24
Liittynyt: 10 Joulu 2003, 02:00
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Blitz »

Mulla onkin vecussa pellin alla 2018sehene. Ei taida olla kovin yleinen...
20seh alakerta, kansi ja imusatsi 18e ja venakoppa ja loput roippeet 20ne. Kannesta vielä otettu pikku siivu pois, joten puristuksia ihan tarpeeksi... ysikasilla kun ajelee niin pysyy vielä nipussakin ja vääntöä on ihan hyvin... -(z)-
Vastaa Viestiin