enpäs ota tähän enää kantaa... tätä on vatvottu niin SAATANAN monta kertaa täällä. Search on ihan jees....patrick kirjoitti:Turbo Vectran jarrut ja pyörännavat, A-X alusta (täyserillisjousitettu takapää)Nikson kirjoitti:On asiasta ollu varmaankin jo puhetta foorumilla mutta kysyn nyt vielä kerran... Jos vaihtaa C20XE:n C20LET:iin niin mitä kaikkia muutoksia rakenteellisesti autoon täytyy tehdä laillisuuden puitteissa? Riittääkö alkuperäiset jarrut ja alusta noin muuten?
Sitten tietenkin olis suotavaa että on turbon/2000:n korisarja, ilmastointi ja nahkasisustus
Millainen tekniikka Vectra A:ssa?
No ei tarvii suuttua... Juu, täytyy katsella söörtsillä. Onkos se sun Tbo aito suomiauto? Sellanen olis kyllä aika mahtava laite. Yks oli myynnissä foorumilla.. http://customers.creamarketing.com/tmi- ... &carID=285Juheksi kirjoitti: enpäs ota tähän enää kantaa... tätä on vatvottu niin SAATANAN monta kertaa täällä. Search on ihan jees....
Vectra A GT C20XE -94
patrick kirjoitti:
Turbo Vectran jarrut ja pyörännavat, A-X alusta (täyserillisjousitettu takapää)
Sitten tietenkin olis suotavaa että on turbon/2000:n korisarja, ilmastointi ja nahkasisustus
GT:n helmat ja 2000:sen puskurit löytyy 4x4:sen taka roiskeläpillä varustettuna! Ei puuttuis enää paljon!!
Vectra A GT C20XE -94
No enhän mää suuttunukkaan... tavan nelikkoon pitäis LETin saada laittaa kun vaihtaa pyörännavat, jarrut, pystytuet ja vaihdelaatikon. Ja taasen paskakärryakseli Vectraan pitäisi teoriassa onnistua muutoskatsastamaan LETin, kunhan siitä tekee V6 mallia vastaavan.
Ja miksi? Neliveto Vectran tyyppimerkintä on Vectra A-X ja tavan paskakärryakseli Vectran on Vectra A. Ja nämä eivät ole vertailukelpoisia keskenään erilaisen pohjalevy- ja akselirakenteen ja tietty tyypin takia.
Ja jos etuveto Vectra A-X(2000 malli):ään laitettaisiin LETiä, niin siihen pitäisi lain mukaan asentaa neliveto ja tehdä samat muutokset kuin tavan nelikkoon.
Se mitenkä porukka on saanut mitäkin leimattua ei tarkoita, että ne olisivat täysin laillisia.
Ja miksi? Neliveto Vectran tyyppimerkintä on Vectra A-X ja tavan paskakärryakseli Vectran on Vectra A. Ja nämä eivät ole vertailukelpoisia keskenään erilaisen pohjalevy- ja akselirakenteen ja tietty tyypin takia.
Ja jos etuveto Vectra A-X(2000 malli):ään laitettaisiin LETiä, niin siihen pitäisi lain mukaan asentaa neliveto ja tehdä samat muutokset kuin tavan nelikkoon.
Se mitenkä porukka on saanut mitäkin leimattua ei tarkoita, että ne olisivat täysin laillisia.
En viitsisi tässä ottaa herneitä nenään, mutta A ja A-CC Vectrassa on yhdystukiakseli, joka ei ole mikään "paskakärryakseli" eikä jäykkä akseli ja se toimii sangen hyvin. Itselläni kun sattuu löytymään omista autoista nuo molemmat akselistoratkaisut ja ei niillä suurta eroa kyllä ole edes radalla, ainakaan tuon nelivedon akselin hyväksi... Provosoiva kielenkäyttö turhaan on tässä tarpeetonta.Juheksi kirjoitti:...paskakärryakseli Vectraan...
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
-
- 'Senator'
- Viestit: 544
- Liittynyt: 30 Elo 2002, 03:00
- Paikkakunta: Etelä-Savo
Ookko ihan AKElta tarkistanut.... ja mitä sanontaan paskakärryakseli tulee... niin ehkä paskakärry akseli olisi jo hiukan parempi, ettei tuota paska sanaa sekoiteta tuohon akseliin. Ja toki olisi koko paska sanan voinut jättää pois, koska se ei liene asiallista... Ja se on myös totta, että sehän ei siis ole kiinteä "peräkärryakseli" vaan juuri tuo yhdystukiakseli. Sanonta vain on jäänyt pyörimään siitä, että napojen välillä on kiinteä yhtenäinen palikka.patrick kirjoitti:Etuveto riittää jos on A-X pohja
Ja sitten vielä käytin tuota peräkärryakseli nimitystä........ hmmm... onhan joissain kärryissäkin yhdystukiakseleita.... joten se siitä.
Jotenkin vain on "hauskempaa" käytää jopa humoristista kansansanastoa kuin teknillistä, vaikkakin ns. "slangi" sanastosta voi joskus saada vääriä käsityksiä.
Okei, I rest my case.... ei ollu taas muutakaan tekemistä.
Tulipa vaan mieleen tuossa kun haaveilin että vois autossa olla enemmän löylyä, niin turbo tuli ensin mieleen...Se varmaan jää haaveeksi kun painelin tyhjällä lompsalla otsaani. Mutta tosiaan tuosta taka-akselista vielä niin onhan tuossa jäykässä akselistossa se hyvä puoli ettei siihen voi tulla väljää niin moneen kohtaan kuin linkkuperässä.. Eikä siten syö renkaitten sisäreunoja niin kuin Bemarit konsanaan.
Vectra A GT C20XE -94
Jep. Parempi se yhdystukiakseli on monessakin mielessä. Se linkkuperä on ihan turhan monimutkainen "norsupyssyllä kärpäsiä"-tyyppinen... Ainoa syy sen käyttöön on se, että nelivetoon oli helpompaa laittaa tuo valmiina ollut Omegan taka-akselisto kuin alkaa kehittää omaa Vectraan ja Calibraan... Etuvedon kanssa B-Vectran taka-akseliston rakenne onkin sitten fiksumpi.Nikson kirjoitti:Tulipa vaan mieleen tuossa kun haaveilin että vois autossa olla enemmän löylyä, niin turbo tuli ensin mieleen...Se varmaan jää haaveeksi kun painelin tyhjällä lompsalla otsaani. Mutta tosiaan tuosta taka-akselista vielä niin onhan tuossa jäykässä akselistossa se hyvä puoli ettei siihen voi tulla väljää niin moneen kohtaan kuin linkkuperässä.. Eikä siten syö renkaitten sisäreunoja niin kuin Bemarit konsanaan.
Kyllähän se erillisjousitettu taka-akseli toimii varmaan hyvin takavetoisissa, mutta etuvetoisessa sillä ei ole ehkä niin merkitystä..Ja reilusti madallettaessa tahtoo sivukallistumaa tulla liikaa vaikka vaihtais mitkä säädettävät puslat. Kaarre ominaisuudet yhdystukiakselisessa autossa on minun mielestä ihan jees. Vaikka onhan erillisjousituksessakin vakaajatanko.
Vectra A GT C20XE -94
Liikaa liikkuvia osia kuten rautakangessa... Vakio 1,8 kuljettaa suht luotettavasti ja edullisesti perille ja takaisin, riippumatta akselistorakenteesta. Ja hyvin ehtii, kun ajoissa lähtee... Sähköpuolella vaan tahtoo olla häikkendaalia, mutta eipä kuskillansakaan kaikki piuhat kohdilla ole
Opel - miehille jotka eivät tarvitse jatketta...
---Viitanen Racing---
---Pussihousu Fan Club---
---Viitanen Racing---
---Pussihousu Fan Club---
-
- 'Agila'
- Viestit: 1
- Liittynyt: 17 Maalis 2005, 19:20
Mulla onkin vecussa pellin alla 2018sehene. Ei taida olla kovin yleinen...
20seh alakerta, kansi ja imusatsi 18e ja venakoppa ja loput roippeet 20ne. Kannesta vielä otettu pikku siivu pois, joten puristuksia ihan tarpeeksi... ysikasilla kun ajelee niin pysyy vielä nipussakin ja vääntöä on ihan hyvin...
20seh alakerta, kansi ja imusatsi 18e ja venakoppa ja loput roippeet 20ne. Kannesta vielä otettu pikku siivu pois, joten puristuksia ihan tarpeeksi... ysikasilla kun ajelee niin pysyy vielä nipussakin ja vääntöä on ihan hyvin...