Omega.......ja kadett......

Keskustelua Opeleista
Jani Mukkala
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 1077
Liittynyt: 23 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja Jani Mukkala »

Tuli tässä yksi ilta mieleen että onkohan täällä suomen maassa kukaan tehnyt tai laittanut a-omegaan c20let konetta,vai pystyykö ylipäänsä tuota let konetta laittaan takaveto autoon? Ja sitten että onko kukaan laittanut e-kadettiin 2.5 v-6 konetta? Kummatkin koneet menevät kyseisiin autoihin prosentti sääntöjen sisään.Itsellä on ollut joskus mielessä laittaa gsi e-kadettiin tuo 2.5 v-6.
JS
'Senator'
'Senator'
Viestit: 779
Liittynyt: 08 Elo 2002, 03:00

Viesti Kirjoittaja JS »

Itelläkin ollut mielessä v6-kadetti.
gte
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 49
Liittynyt: 01 Loka 2002, 03:00

Viesti Kirjoittaja gte »

joo on ollu mielessä vaan eikö siihen astraan joka oli gti lehdessä nii pitänyt tehä kaikki koneenkorvakotkin. mitehän lie tuon leiman kans? tuosta omegasta laittohan se yks 20xe koneen omegaan..
Kulmala
'Senator'
'Senator'
Viestit: 311
Liittynyt: 28 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Rovaniemi, Finland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kulmala »

Aikasemmin oli tuossa kuva kadetista missä oli kutoskone. Topicissa käsiteltiin astran kojetaulun asentamistä e-kadettiin ja siinä yhteysessä oli se kuva.

Mikko K.
................................
BMW E46 -02
Avatar
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 15937
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ata »

Tuolla Blitz Hits-kuvissa on monta E-Kadettia C25XE 2.5 V6-koneella varustettuna. Myös Cabrio V6. Oli niitä Corsissakin.
AJ
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 198
Liittynyt: 20 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Seinäjoki/Ylistaro

Viesti Kirjoittaja AJ »

Hyviä nämä Opelin moottorit kun ne saa asennettua lähes mallista riippumatta mihin vain samaisen firman koriin.
JS
'Senator'
'Senator'
Viestit: 779
Liittynyt: 08 Elo 2002, 03:00

Viesti Kirjoittaja JS »

onko muuten tietoa kutosen ja 16venasen (c20xe) painoeroista?
-Aattelinpa vaa että nouseeko perä ilmaan jossain corsassa..
Jani Mukkala
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 1077
Liittynyt: 23 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja Jani Mukkala »

Nyt tarvitsisi saada vain 16v suomi gsi-kadetti ja vaikka vectran v6,ja sitten yhdistää ne.
janhe
OCF Member 2016
Viestit: 490
Liittynyt: 21 Maalis 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja janhe »

Aikoinaan tiedustelin Opel Oy:ltä moottoreiden painoja, mutta nyt oon hukannu lapun missä ne luki. Eli nää painot on suuntaa antavia eikä kg tarkkuudella
C20XE 128kg, painavin F astran dieselkone (1,7l) n. 160kg, X25XE n. 180kg ja X30XE n. 190kg. Joka tapauksessa laskeskelin silloin aikoinaan, että F astraan sais painon puolesta laittaa vaikka X30XE:n.
Stimmung
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 46
Liittynyt: 17 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Stimmung »

moii! Kyl se onnistuu. omegaa pysty hyvin pistää 16v (156hv) koneen, pystyy myös pistää, periaattees c20let koneen koska. korkein verlailu malli on 24v 3l ´kone, eli 204 heppaa ja c20let koneessa on saman verran, eikun 24v omegan jarrut ja lemmalle.
gremlin
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 442
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja gremlin »

On 2002-10-11 22:44, Stimmung wrote:
moii! Kyl se onnistuu. omegaa pysty hyvin pistää 16v (156hv) koneen, pystyy myös pistää, periaattees c20let koneen koska. korkein verlailu malli on 24v 3l ´kone, eli 204 heppaa ja c20let koneessa on saman verran, eikun 24v omegan jarrut ja lemmalle.
eikös se omegan tehokkain vertailukohde ole 4.0 24v kone :wink:
Jani Mukkala
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 1077
Liittynyt: 23 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja Jani Mukkala »

Kyllä mä sen tiedän että se prosenttien puolesta se letti koneen asennus omegaan onnistuu mutta kuinka se kone menee sinne konehuoneeseen kun on se turbo siinä kyljessä.Mutta eniten mua kiinnostaisi tuo v6 kadettiin,onkohan kukaan tehnyt sellaista aikaisemmin suomessa?
JS
'Senator'
'Senator'
Viestit: 779
Liittynyt: 08 Elo 2002, 03:00

Viesti Kirjoittaja JS »

Ootko kattonu sitä gti:n juttua V6-astrasta?
Ei itellä oo kyseistä numeroa..
Pitää hommata se ja vähä silmäillä,eihän se kadetti nyt niin hirveästi poikkea astrasta.
Juu saksassahan noita liikkuu,pitäs vaa lähtä iltakursseille että ymmärtäis jutut niistä... :wink:
Katoitko muuten ton?
http://www.blue-lcd.de/bluelcd/kadett_v ... ctures.htm

<font size=-1>[ This Message was edited by: JS on 2002-10-12 18:41 ]</font>
gremlin
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 442
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja gremlin »

On 2002-10-12 18:22, Jani Mukkala wrote:
Kyllä mä sen tiedän että se prosenttien puolesta se letti koneen asennus omegaan onnistuu mutta kuinka se kone menee sinne konehuoneeseen kun on se turbo siinä kyljessä.Mutta eniten mua kiinnostaisi tuo v6 kadettiin,onkohan kukaan tehnyt sellaista aikaisemmin suomessa?
Eihän tuo omegan konehuone mikään pieni ole ja lotus omegassa on 2 turboa sielä, vielä 6 koneessa, niin _luulisi_ että se menee. Muitakin ongelmia tulee matkaan joita voi katsoa vaikka seuraavasta linkistä. Omegaan laitettu 16v kone, eikä sekään oo läpihuutojuttu.
http://www.fincars.com/projekti/omega/
Jani Mukkala
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 1077
Liittynyt: 23 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja Jani Mukkala »

joo katsoin mä sen jutun.Ja sitten vielä laittaisi siihen tuon 3litrasen alakerran.
Vastaa Viestiin