Motronic ml 4.1 boksin modifoiminen

Moottorinohjaimiin, lastuihin ja ohjelmointiin liittyvää keskustelua
lepO
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 123
Liittynyt: 02 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja lepO »

Täähän nyt vaikeeks meni, eikö kukaan (suomalainen) muka ole tehnyt vastaavaa operaatiota?
lepO
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 123
Liittynyt: 02 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja lepO »

Meneekö 1.8 GSI kadetin jakaja esim. 20ne?, Eikös 1.8gsi ole joku l-jetronic, joka ei ohjaa sytytystä? Sitten homma tuohon 1.8gsi jakajaan niitä alipaine säätimiä jne... Miten tuollainen onnistuisi?
Avatar
levanen
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1298
Liittynyt: 04 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja levanen »

On 2002-02-08 21:13, turbobliz wrote:

Ei kannata unelmoida kräkkäävänsä Boschin insinöörien sullomaa datakönttää jostain chipin uumenista ilman tarvittavaa elektroniikan koulutusta, paljon aikaa, tupakkia ja kärsivällisyyttä.
Mahdotontahan se on binäärimuotoista. Muistaakseni jossain .ru sivulla oli joskus chippien sorsia, vaan eipä löydy enää :/ Siitähän olisi voinut lastun ohjelmoida.
Avatar
levanen
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1298
Liittynyt: 04 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja levanen »

On 2002-02-09 13:50, samppa wrote:
Täähän nyt vaikeeks meni, eikö kukaan (suomalainen) muka ole tehnyt vastaavaa operaatiota?
Ainakaan mun internetsku ei parin tunnin sessiolla löytäny ei niin suomalaista kuin muunkaan maan kansalaista joka olisi toteuttanut just opeliin tuon.
lepO
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 123
Liittynyt: 02 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja lepO »

Ai ette löytäny vai... (käyttäkää GOOGLEA sillä löytää.)

Miten on muuten nää mestat mis ohjelmoidaan näitä EPROM piirei?


<font size=-1>[ This Message was edited by: samppa on 2002-02-09 18:56 ]</font>
turbobliz
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1044
Liittynyt: 07 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja turbobliz »

satuitko lukemaan yhtään vastauksia, joita sinulle on lähetetty ?
lepO
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 123
Liittynyt: 02 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja lepO »

Tottakai olen lukenut. :grin: :grin: :grin: :grin:
ccc
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 124
Liittynyt: 11 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja ccc »

Jos haluut muuttaa perusajoitusta niin halvintahan on muuttaa anturin sijaintia hammaskehän suhteen. Toinenjuttuhan olisi tietenkin laittaa 1.8 gsin jetronic niin saat säädettyä sytkää jakajasta. Eikä niitä map-antureita välttämättä tarvitse, jos ei mitään salonkilaitetta ole tekemässä. Periaatteessa map korvaa kaasuläppäanturin kokonaan kun se asennetaan ja ecu ohjaa sytkää ja bensaa painetiedolla.
ProStreet
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2165
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ProStreet »

kyllä turbossa MAP on tarpeen
turbobliz
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1044
Liittynyt: 07 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja turbobliz »

No kyllä ilmamäärämittari riittäisi, jos sen kapasiteetti riittäisi mittaamaan koko kuormitusalueen. tämä vain teoreettisena höpinänä, kaipa ne ovat nuo chippipuljut huomanneet käytännön etuja mappia käytettäessä.
lepO
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 123
Liittynyt: 02 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja lepO »

http://www.opeltuners.com/ascona2.html
(on muuten julman hyvä sivu)

Tuolla sivulla on suht. hyvin saatu vakio LE-jetillä turbo pelittämään. Tuossa viritelmässä ei vissiin ole MAP-antureita tai muuta ihmeellistä?

Eli jos laitais turbo saabin LH-jetin, 1.8 GSi:stä jakaja ja siihen toi turbo saabin sytkä-zydeemi (v*ttu mikä viritys :grin: )
luulis nyt toimivan jos turbo-autosta osat otetaan?

<font size=-1>[ This Message was edited by: samppa on 2002-02-12 21:04 ]</font>

<font size=-1>[ This Message was edited by: samppa on 2002-02-12 21:16 ]</font>
ccc
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 124
Liittynyt: 11 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja ccc »

Joo, noihin cih-moottoreihin on turbosaabin ruiskustydeemeitä laitettu, ja toimii. Kattele keltaisestapörssistä.
ProStreet
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2165
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ProStreet »

jos uusi projekti:
saabin osat toiminee kohtuullisesti
mutta eikö ole vaivalloista ja kallista tehdä noin jos auto on jo Motronicilla valmiiksi
oma boxi säädätetään turbolle esim http://www.turbotec.com (KS-autosäätö Jkylä) h n 400-500 eur + MAP jos KS sen haluaa (kysy kombinaatioosi)
ja suuttimet + turbo bensanpaineensäädin vaikka romikselta SAAB 9000 T-16 jos halvalla pitää päästä
turbokin (T03) siitä niin on integroitu hukkaportti jota voi säätää
osat riittää 230hv tehoihin hyvin
Pete

_________________
Vectra A, Manta B, Corsa A, Calibra

<font size=-1>[ This Message was edited by: ProStreet on 2002-02-13 10:31 ]</font>
Vastaa Viestiin