saksan koneet

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
J-P
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 60
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: HKI

Viesti Kirjoittaja J-P »

mitens nyt sitte ku tulee toi "veroale"
niin miten käy rakentaminen kun
saksa ja ruotsikin on täynnä esim V6 ja turbo astroja leimattuna
nii eikö niitä saa silloin leimata täälläkin
kun olen jostain joskus kuullut että jos semmoinen on leimattu eu alueella pitää mennä täälläkin läpi
Avatar
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12704
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Ulkomailla leimatut rakennetut autot eivät kelpaa suomessa. Muutoskatsastus pitäisi suorittaa täällä uusiksi täkäläisten vaatimusten mukaan.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
JS
'Senator'
'Senator'
Viestit: 779
Liittynyt: 08 Elo 2002, 03:00

Viesti Kirjoittaja JS »

Kyllähän Suomessakin liikkuu V6-astra.
Jyrki K
'Senator'
'Senator'
Viestit: 430
Liittynyt: 12 Maalis 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja Jyrki K »

Eiköhän tuokin v6-Astra ole leimattu "vanhojen hyvien lupien" aikaan, niin kuin Firgesin turbo-Astra, kolmilitraiset Mantat ym. muut poikkeusluvilla tehdyt.
Avatar
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12704
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Eipä taitaisi ey-tuomioistuin juuri suomen käytäntöä muuttaa. Kyllä valtioilla edelleen on oikeus kansalliseen lainsäädätöön :smile:

Verotuksen osalta juju oli siinä että verotus oli syrjivä toisesta eu-maasta ostettua autoa kohtaa, eli se oli kaupan este.

Autojen rakentelun rajoittaminen ei ole kaupan este, vaikka se tuninkipalikoiden myyntiä hidastaakin.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
mr
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 255
Liittynyt: 06 Huhti 2002, 03:00

Viesti Kirjoittaja mr »

" Eiköhän tuokin v6-Astra ole leimattu "vanhojen hyvien lupien" aikaan, niin kuin Firgesin turbo-Astra, kolmilitraiset Mantat ym. muut poikkeusluvilla tehdyt. "

Eikös tuo 2.5 kutonen mene niin teho-,paino-,kuin kuutiotilavuusvaatimuksienkin sisään. Joten muutoskatsastus juttu. Vai?
JS
'Senator'
'Senator'
Viestit: 779
Liittynyt: 08 Elo 2002, 03:00

Viesti Kirjoittaja JS »

150hv*1.2=180hv
2,0L*1.25=2,5L
Pitäshän tuo on olla mahdollista..
J-P
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 60
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: HKI

Viesti Kirjoittaja J-P »

joo kutonen käy kyllä
mutta havittelen edelleen sitä turbokonetta
olis vaan niin helppoo lyödä letti konehuoneeseen ilman mitään ylimääräsiä vekslauksia
gremlin
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 442
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja gremlin »

On 2002-09-20 21:36, JS wrote:
150hv*1.2=180hv
2,0L*1.25=2,5L
Pitäshän tuo on olla mahdollista..
Kannattaa muistaa ettei moottorien tilavuus ole tasan 2000 cm3, vaan yleensä karvan verran alle, kuten esim cih 2.0 on 1997 muistaakseni.
turbobliz
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1044
Liittynyt: 07 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja turbobliz »

cih = 1979, anyway...
JS
'Senator'
'Senator'
Viestit: 779
Liittynyt: 08 Elo 2002, 03:00

Viesti Kirjoittaja JS »

Visiona on ollu v6 kadettiin,aika sit näyttää just tuli vasta koko kärry hommattua.
Vastaa Viestiin