Kadett c coupé -79 2.4 24v V6
-
- OCF Member 2017
- Viestit: 1629
- Liittynyt: 28 Tammi 2003, 02:00
- Paikkakunta: Siikainen city
- Viesti:
Kampi/nokka pultit tulivat kera nokkain paikotussokkien.
Moottorit pitäis piilottaa tallilta, että voi olla keskittymättä niihin...
Taka-akseli ja sen tukivarren kiinnikkeet tarvis saada valmiiks. Suunnittelu ontuu, ei ole kivaa kun suunnitelmat on ainoastaan päässä....
http://www.elisanet.fi/~z625913/jakop%E4%E4.jpg Tollanen kilike tarvii valmistaa että saa hiacen akseliin sopivan poorin, 30 uraa=12 astetta urien väli. Hieno teelmys laitetaan sorvatun vetarin päälle, vetari ruustukkiin, reikään laitetaan tappi, käännetään ruuvipenkissä vetaria niin että tappi ottaa johonkin hyvään kohtaan kiinni (kiinteä leuka esim.) jyrsitään ura, vaihdetaan tappi seuraavaan reikään, käännetään, jyrsitää........ Jatketaan kunnes poori on korea ja sopivan välee tulkkiin (perämurikkaan) Homman vois hyvin tehdä jakopäälläkin, mutta sellasta ei nyt ole saatavilla.
Lisää harmaita hiuksia aiheuttaa poorin uran kulma, valmiita teriä ei ole.
Moottorit pitäis piilottaa tallilta, että voi olla keskittymättä niihin...
Taka-akseli ja sen tukivarren kiinnikkeet tarvis saada valmiiks. Suunnittelu ontuu, ei ole kivaa kun suunnitelmat on ainoastaan päässä....
http://www.elisanet.fi/~z625913/jakop%E4%E4.jpg Tollanen kilike tarvii valmistaa että saa hiacen akseliin sopivan poorin, 30 uraa=12 astetta urien väli. Hieno teelmys laitetaan sorvatun vetarin päälle, vetari ruustukkiin, reikään laitetaan tappi, käännetään ruuvipenkissä vetaria niin että tappi ottaa johonkin hyvään kohtaan kiinni (kiinteä leuka esim.) jyrsitään ura, vaihdetaan tappi seuraavaan reikään, käännetään, jyrsitää........ Jatketaan kunnes poori on korea ja sopivan välee tulkkiin (perämurikkaan) Homman vois hyvin tehdä jakopäälläkin, mutta sellasta ei nyt ole saatavilla.
Lisää harmaita hiuksia aiheuttaa poorin uran kulma, valmiita teriä ei ole.
-
- OCF Member 2017
- Viestit: 1629
- Liittynyt: 28 Tammi 2003, 02:00
- Paikkakunta: Siikainen city
- Viesti:
Jippii!
Jakohommeli tehty, teräpalan hiontajigi tehty ja testattu.
http://www.elisanet.fi/~z625913/230308/jigi.jpg
http://www.elisanet.fi/~z625913/230308/ ... alikat.jpg
http://www.elisanet.fi/~z625913/230308/jako.jpg
Ehkä se siitä...
edit:
Pulttijako tulee olemaan seuraava:
http://www.elisanet.fi/~z625913/15bolt.jpg
5x110,5x112 ja 5x120 keskiklunssi 57.1
http://www.dahlinsdack.se/bultcirkel.htm Tämän takia tollaset.
Jakohommeli tehty, teräpalan hiontajigi tehty ja testattu.
http://www.elisanet.fi/~z625913/230308/jigi.jpg
http://www.elisanet.fi/~z625913/230308/ ... alikat.jpg
http://www.elisanet.fi/~z625913/230308/jako.jpg
Ehkä se siitä...
edit:
Pulttijako tulee olemaan seuraava:
http://www.elisanet.fi/~z625913/15bolt.jpg
5x110,5x112 ja 5x120 keskiklunssi 57.1
http://www.dahlinsdack.se/bultcirkel.htm Tämän takia tollaset.
-
- OCF Member 2017
- Viestit: 1629
- Liittynyt: 28 Tammi 2003, 02:00
- Paikkakunta: Siikainen city
- Viesti:
Kyllä se jarrulevy sinne istuu, ajattelin siirtyä nykyaikaan ja laittaa eteen ja taakse jarrulevyt päälimmäiseksi=jarrulevyyn ei tarvi tehdä kun soikeet reijät
http://www.elisanet.fi/~z625913/jarrulevy.JPG
Jarrulevyt kaiken kukkuraksi peittää ylimääräiset reijät navasta
Tuskin noita joka viikko vaihdellaan, mutta eipähän tarvi etsiä oikealle jaolle vanteita, saa keskittyä ulkonäköön, leveyteen ja ET:seen.
Ooppelin jako siksi kun on opel, 5x112 siksi kun ooppelistit laittaa epäkeskoilla sellasia vanteita, 5x120 siksi kun siihen jakoon saa gatalookien mukaan hyvin hienoja.
Jos tosta vielä joku jako puuttuu, aina voi tehdä spacerit johon saa vielä kaksi poikkeavaa jakoa (toisaalta taitaa mahtua jopa kolmekin kun vähän tiivistää...)
Suuri kysymys pyörii päässä, millaset pultit? lyötävät, vaarnaruuvit vai oikeet pultit...? Kaksi jälkimmäistä saa kerralla, ekaa varten joutuu tekemään pelkät reijät joihin ei saa kierteitä...
http://www.elisanet.fi/~z625913/jarrulevy.JPG
Jarrulevyt kaiken kukkuraksi peittää ylimääräiset reijät navasta
Tuskin noita joka viikko vaihdellaan, mutta eipähän tarvi etsiä oikealle jaolle vanteita, saa keskittyä ulkonäköön, leveyteen ja ET:seen.
Ooppelin jako siksi kun on opel, 5x112 siksi kun ooppelistit laittaa epäkeskoilla sellasia vanteita, 5x120 siksi kun siihen jakoon saa gatalookien mukaan hyvin hienoja.
Jos tosta vielä joku jako puuttuu, aina voi tehdä spacerit johon saa vielä kaksi poikkeavaa jakoa (toisaalta taitaa mahtua jopa kolmekin kun vähän tiivistää...)
Suuri kysymys pyörii päässä, millaset pultit? lyötävät, vaarnaruuvit vai oikeet pultit...? Kaksi jälkimmäistä saa kerralla, ekaa varten joutuu tekemään pelkät reijät joihin ei saa kierteitä...
Eikä tosiaan edes tarvi mitään epäkeskopultteja ihan omilla vakio pulteilla(mikäli pituus ok) ja et huomaa mitään eroa oli sulla vanteessa jakona 112 tai 110...näin ainakin omegassa.MEga3 kirjoitti:miks 5x112? sehän menis vielä epäkeskopulteilla 5x110:stä, ja siitähän menee vielä 5x108... mietiskelin vaav
Tuo 5x120 on kyllä fiksu valinta,siihen löytyy todella paljon eri mitoilla olevia (bmw)vanteita ja vielä monesti edullisesti...itse meinasin myös omaan kadettiin tota jakoa tulevaisuudessa.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
-
- 'Senator'
- Viestit: 798
- Liittynyt: 15 Elo 2002, 03:00
- Paikkakunta: Lahti-city
- Viesti:
JOs haluaa epäkesko pultteja/muttereita käyttää, niin kannattaa tehdä ainakin pulttikooksi/kierteeksi 12mmx1,5mm nousu. 14mm ei edes löydy epäkeskoja ja 12mm tiheitä on hankala löytää, noita 1,5mm nousulla olevia löytyy melkeen joka rengas-putkasta.
Ex-menOpelit... Kadett GSi 16v -91, irmscher senator -91, vectra a 2.0 -95, vectra b v6 -97, Omega caravan 2,2dti -01 ja -91 calibra...
Tällähetkellä tallissa -98 vectra b v6...
Opeliin osien ostaminen on vähän sama, kun laittaisi rahaa pankkiin...
Tällähetkellä tallissa -98 vectra b v6...
Opeliin osien ostaminen on vähän sama, kun laittaisi rahaa pankkiin...