n-ryhmän Astra GSi
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 3519
- Liittynyt: 01 Maalis 2002, 02:00
- Paikkakunta: Keskellä Uuttamaata
Kerta täälläkin jokunen asiaa tunteva jamppa pyörii, niin kai täälläkin voi taas kysellä tyhmiä
Viikonlopun kisassa heräsi taas ajatus josko pihat ja tallit tyhjennettäisiin Kamaloista ja tilalle tulisi ehkäpä Astra, nyt kun niitä liikkuu "halpaan hintaan".
Tekniikkahan on kilpuriksi jokseenkin pommin varmaa kun on melko vakioviritteinen.
Hyvät, huonot ja mielipiteet ?? Ja mitä nyt yleensä on hyvä tietää mallista jos tollasia alkaa katsella?
Ja sitten vielä tulevaisuuden kannalta, mitä parempaa Astrassa on Kadettiin nähden f-ryhmää ajatellen?
Viikonlopun kisassa heräsi taas ajatus josko pihat ja tallit tyhjennettäisiin Kamaloista ja tilalle tulisi ehkäpä Astra, nyt kun niitä liikkuu "halpaan hintaan".
Tekniikkahan on kilpuriksi jokseenkin pommin varmaa kun on melko vakioviritteinen.
Hyvät, huonot ja mielipiteet ?? Ja mitä nyt yleensä on hyvä tietää mallista jos tollasia alkaa katsella?
Ja sitten vielä tulevaisuuden kannalta, mitä parempaa Astrassa on Kadettiin nähden f-ryhmää ajatellen?
ruma ascona | mätä volvo | luotettava susuki
00:43 < ShaquaR_> CIH nostaa aina kankea
19:42 <@Keme> nähdä CIH ja kuolla
00:43 < ShaquaR_> CIH nostaa aina kankea
19:42 <@Keme> nähdä CIH ja kuolla
-
- 'Kadett'
- Viestit: 42
- Liittynyt: 02 Joulu 2003, 02:00
Pari kisaa sellasessa kartturina istuneena..
Auto on hyvä ajaa,vääntävä moottori(tosiaankin kestavä) Talvella laittaa vielä TypeR:lle kampoihin juuri tuon vääntävyytensä ansiosta!Ja miksei kesälläkin,jos on ranteet kunnossa! Huonoa oli joskus laatikko,mutta nyhän N:kin saa laittaa vaikka suorakytkentä-askin,eli sekin heikko kohta korjaantuu!
Alustaan kannattaa panostaa,vaikka kyllä tuolla NuortenSM:ssä esim. Hirvosella on ihan perus bilsteinit ja on hätyytelly kärkee!
Auton saa nykyään alkaen 8000e ja siitä ylöspäin. Sakasta ei mielestäni tollasta kannata hakea,koska niitä Suomessakin on tarjolla!
Eli tässä jonkinlainen mielipide autosta,joka on kyllä osaavissa käsissä vieläkin voittaja auto! Ja mitä F:ään tulee,niin ensi vuonnahan sillä saa sinne mennä! Ja mitä kadettiin on eroo,niin luulisin(en ole kadetissa kyydissä istunut) Niin luulisin juuri tuota ajettavuutta. Astrassa pyörät kulmissa=rauhallinen käytös!
Ja vielä alustan säädöistä,jos perä on jäykkä,niin vetopito mutkista lähdettäessä on hyvä,mutta suorilla tahtoo pomppia ja luikerella. Mutta jos laittaa vähän löysemmäks takapään,niin suorilla ja vauhdikkaissa paikoissa helpompi ajaa,mutta tiukoista mutkista lähdettäessä perä"niiaa"alas ja vetopito katoaa..! Mutta mitallilla on monta puolta!
Mutta kaikinpuolin järkipeli ja halpa harrastaa!
PS.Itsekkin sellasella ajasin,mutta kun toi etuveto ei oikein sovi kätöseen! Hattua pitää nostaa pojille jotka niillä OIKEESTI ajaa kovaa(en tarkota torinkiertoa ja välillä vähän kässäriä)
Auto on hyvä ajaa,vääntävä moottori(tosiaankin kestavä) Talvella laittaa vielä TypeR:lle kampoihin juuri tuon vääntävyytensä ansiosta!Ja miksei kesälläkin,jos on ranteet kunnossa! Huonoa oli joskus laatikko,mutta nyhän N:kin saa laittaa vaikka suorakytkentä-askin,eli sekin heikko kohta korjaantuu!
Alustaan kannattaa panostaa,vaikka kyllä tuolla NuortenSM:ssä esim. Hirvosella on ihan perus bilsteinit ja on hätyytelly kärkee!
Auton saa nykyään alkaen 8000e ja siitä ylöspäin. Sakasta ei mielestäni tollasta kannata hakea,koska niitä Suomessakin on tarjolla!
Eli tässä jonkinlainen mielipide autosta,joka on kyllä osaavissa käsissä vieläkin voittaja auto! Ja mitä F:ään tulee,niin ensi vuonnahan sillä saa sinne mennä! Ja mitä kadettiin on eroo,niin luulisin(en ole kadetissa kyydissä istunut) Niin luulisin juuri tuota ajettavuutta. Astrassa pyörät kulmissa=rauhallinen käytös!
Ja vielä alustan säädöistä,jos perä on jäykkä,niin vetopito mutkista lähdettäessä on hyvä,mutta suorilla tahtoo pomppia ja luikerella. Mutta jos laittaa vähän löysemmäks takapään,niin suorilla ja vauhdikkaissa paikoissa helpompi ajaa,mutta tiukoista mutkista lähdettäessä perä"niiaa"alas ja vetopito katoaa..! Mutta mitallilla on monta puolta!
Mutta kaikinpuolin järkipeli ja halpa harrastaa!
PS.Itsekkin sellasella ajasin,mutta kun toi etuveto ei oikein sovi kätöseen! Hattua pitää nostaa pojille jotka niillä OIKEESTI ajaa kovaa(en tarkota torinkiertoa ja välillä vähän kässäriä)
Jos vertailee kahden siviilin ajettavuutta, niin tilanne on aika toinen, kun niihin tehdään alusta kunnollisista komponenteista.On 2004-03-09 14:18, madi wrote:
onhan se puolet parempi ajettava ku kadetti
Yksi tuttu rallikuski muisteli aina hartaasti Kadett-E hyvää ajettavuutta a-ryhmässä, hänen mielestä silloinen Astra-F ei ollut yhtä hyvä ajaa. En tiedä mitä vermeitä Kadetin alakerrassa oli, mutta Astra alusta oli laatuosista tehty kilpa-auto. Kummallakin hän aikanaan kerkesi mitalleille.
Kadetin suuri etu Astraan oli keveys.
Vakio F20 on sulake joka palaa nopeasti ja varmasti. Mutta nykyiset vahvistetut tai suorakytkentä askit ovat vieneet sen ongelman.
j.h
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 3519
- Liittynyt: 01 Maalis 2002, 02:00
- Paikkakunta: Keskellä Uuttamaata
Niin no.. me (siis kuski) laittoi 205-pöpöllä typerää ja astraa nekkuun vanajanlinnassa yleisten pikku-a&n:ssä. paperilla katsottuna ennen kisaa mietteet olivat juuri tyyliin "ei hyvää päivää, lähetäänkö jo himaan, tästä mitään voi tulla kuitenkaan"On 2004-03-09 15:18, Tappisladi wrote:
Talvella laittaa vielä TypeR:lle kampoihin juuri tuon vääntävyytensä ansiosta!
Etuvetosella juuri ajamaista opetelleena se ei ole mikään ongelma.. samaralla trophyssä pärjääminen b-junnuna vain on aikas kaikainen haave.. miksei saman tien ajaisi isommalla autolla fiksummissa luokissa.. voihan sitä sitten vanhoilla päivilään hissutella torppy-autolla tai ajaa basconalla historiccejä
Vanajanlinnassa tuli illemmalla/yöllä/aamulla höpöteltyä yhden kadettiharrastajan kanssa ja hänen mietteet olivat juurikin, että 10k€ Astra Kajaanilaisten (eli kenen tekemällä?) suorakytkyllä, Protrac/Öhlins ja Hestec. ei mitään Bilsteinejä tjms. vaan säädettävä alusta eikä juurikaan yli 10000€. Selailin sitten eilen ralli.netiä
Ehkä aletaan odotella sopivaa yksilöä ja Kamaloiden ostajaa, olisi a-ryhmän torppy-autoa ja rata-lada-sarjalaista ja raakakoppaa grillissä ja siviiliautoa ja irtokattoa ja kolariautoa ja heinähäkeittäin osia ja renkaita ja mitä nyt asiaan vihkiytyneellä harrastajalla yleensä nurkissa pyöriikään
-
- 'Kadett'
- Viestit: 42
- Liittynyt: 02 Joulu 2003, 02:00
Niin etkös ajellut Samaralla jo nuorten sprinttejä joskus? Tai ainakin olettasin,että olet sama kaveri,jos Selänteen kyydissä istuit Vanajassa.. No mutta jos etuvedon niksit on hallussa,niin ei muutakun Astran ostoon. Onhan niitä nytkin Ralli.Netin markkinoilla"pilvinpimein"..
Ja aika hiljankin rakennettuja on paljon. Itse ostasin mielummin sellasen,kun -94 Jyväskylän ryhmävoittaja auton.(huumoria)..
Ja aika hiljankin rakennettuja on paljon. Itse ostasin mielummin sellasen,kun -94 Jyväskylän ryhmävoittaja auton.(huumoria)..
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 3519
- Liittynyt: 01 Maalis 2002, 02:00
- Paikkakunta: Keskellä Uuttamaata
sama mies . junnuissa pärjää paremmin kuin nuorissa
saranoista jos kohtuuhintaan pääsisi eroon, niin mikä ettei harrastaisi opelilla.
jos 3-5 vuotta sitten olisi nuorissa saanut ajaa <2000cc nasselaisilla, niin saattaisi meilläkin olla tallit ja pihat täynnä jotain muita kuin rakettitehtaassa sorvattua ryssänrautaa
_________________
'79 Cona 'SR'
Don't drink water - Fish fuck in it.
<font size=-1>[ This Message was edited by: kumimuumi on 2004-03-10 13:26 ]</font>
saranoista jos kohtuuhintaan pääsisi eroon, niin mikä ettei harrastaisi opelilla.
jos 3-5 vuotta sitten olisi nuorissa saanut ajaa <2000cc nasselaisilla, niin saattaisi meilläkin olla tallit ja pihat täynnä jotain muita kuin rakettitehtaassa sorvattua ryssänrautaa
_________________
'79 Cona 'SR'
Don't drink water - Fish fuck in it.
<font size=-1>[ This Message was edited by: kumimuumi on 2004-03-10 13:26 ]</font>
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 3519
- Liittynyt: 01 Maalis 2002, 02:00
- Paikkakunta: Keskellä Uuttamaata
Kiitos kiitos
Moisiota me juuri pelästyttiin kisan jälkeen kun aikoja ihmeteltiin kisakeskuksessa
Ekat neljä pätkää kisattiin samalla sekunilla yhden typeRän kanssa (Muhonen muistaakseni) ennen kuin Selänne heräsi ajamaan (siltä se sitten meinasi välillä tuntuakin) . Ei se helpolla tullut.
Lisää mielipiteitä Astroista otetaan vastaan mielellään. Kaikki "hyvä tietää" knopit on tervetulleita.
_________________
'79 Cona 'SR'
Don't drink water - Fish fuck in it.
<font size=-1>[ This Message was edited by: kumimuumi on 2004-03-10 13:40 ]</font>
Moisiota me juuri pelästyttiin kisan jälkeen kun aikoja ihmeteltiin kisakeskuksessa
Ekat neljä pätkää kisattiin samalla sekunilla yhden typeRän kanssa (Muhonen muistaakseni) ennen kuin Selänne heräsi ajamaan (siltä se sitten meinasi välillä tuntuakin) . Ei se helpolla tullut.
Lisää mielipiteitä Astroista otetaan vastaan mielellään. Kaikki "hyvä tietää" knopit on tervetulleita.
_________________
'79 Cona 'SR'
Don't drink water - Fish fuck in it.
<font size=-1>[ This Message was edited by: kumimuumi on 2004-03-10 13:40 ]</font>
Kyseessä on Mertasen Aarnin tekemä laatikko. Tekee tosiaan hyviä suorakytkyjä. Teetätän ittekki varmaan seuraavan laatikkoni Mertasella.Vanajanlinnassa tuli illemmalla/yöllä/aamulla höpöteltyä yhden kadettiharrastajan kanssa ja hänen mietteet olivat juurikin, että 10k€ Astra Kajaanilaisten (eli kenen tekemällä?) suorakytkyllä, Protrac/Öhlins ja Hestec.