n-ryhmän Astra GSi

Keskustelua kaikenlaisesta moottoriurheilusta.
kumimuumi
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 3519
Liittynyt: 01 Maalis 2002, 02:00
Paikkakunta: Keskellä Uuttamaata

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Kerta täälläkin jokunen asiaa tunteva jamppa pyörii, niin kai täälläkin voi taas kysellä tyhmiä :smile:

Viikonlopun kisassa heräsi taas ajatus josko pihat ja tallit tyhjennettäisiin Kamaloista ja tilalle tulisi ehkäpä Astra, nyt kun niitä liikkuu "halpaan hintaan".

Tekniikkahan on kilpuriksi jokseenkin pommin varmaa kun on melko vakioviritteinen.

Hyvät, huonot ja mielipiteet :smile: ?? Ja mitä nyt yleensä on hyvä tietää mallista jos tollasia alkaa katsella?

Ja sitten vielä tulevaisuuden kannalta, mitä parempaa Astrassa on Kadettiin nähden f-ryhmää ajatellen?
ruma ascona | mätä volvo | luotettava susuki
00:43 < ShaquaR_> CIH nostaa aina kankea
19:42 <@Keme> nähdä CIH ja kuolla
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori
Viestit: 4317
Liittynyt: 04 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja madi »

onhan se puolet parempi ajettava ku kadetti
Tappisladi
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 42
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 02:00

Viesti Kirjoittaja Tappisladi »

Pari kisaa sellasessa kartturina istuneena..

Auto on hyvä ajaa,vääntävä moottori(tosiaankin kestavä) Talvella laittaa vielä TypeR:lle kampoihin juuri tuon vääntävyytensä ansiosta!Ja miksei kesälläkin,jos on ranteet kunnossa! Huonoa oli joskus laatikko,mutta nyhän N:kin saa laittaa vaikka suorakytkentä-askin,eli sekin heikko kohta korjaantuu!

Alustaan kannattaa panostaa,vaikka kyllä tuolla NuortenSM:ssä esim. Hirvosella on ihan perus bilsteinit ja on hätyytelly kärkee!

Auton saa nykyään alkaen 8000e ja siitä ylöspäin. Sakasta ei mielestäni tollasta kannata hakea,koska niitä Suomessakin on tarjolla!

Eli tässä jonkinlainen mielipide autosta,joka on kyllä osaavissa käsissä vieläkin voittaja auto! Ja mitä F:ään tulee,niin ensi vuonnahan sillä saa sinne mennä! Ja mitä kadettiin on eroo,niin luulisin(en ole kadetissa kyydissä istunut) Niin luulisin juuri tuota ajettavuutta. Astrassa pyörät kulmissa=rauhallinen käytös!

Ja vielä alustan säädöistä,jos perä on jäykkä,niin vetopito mutkista lähdettäessä on hyvä,mutta suorilla tahtoo pomppia ja luikerella. Mutta jos laittaa vähän löysemmäks takapään,niin suorilla ja vauhdikkaissa paikoissa helpompi ajaa,mutta tiukoista mutkista lähdettäessä perä"niiaa"alas ja vetopito katoaa..! Mutta mitallilla on monta puolta!

Mutta kaikinpuolin järkipeli ja halpa harrastaa!

PS.Itsekkin sellasella ajasin,mutta kun toi etuveto ei oikein sovi kätöseen! Hattua pitää nostaa pojille jotka niillä OIKEESTI ajaa kovaa(en tarkota torinkiertoa ja välillä vähän kässäriä)
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4258
Liittynyt: 17 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

On 2004-03-09 14:18, madi wrote:
onhan se puolet parempi ajettava ku kadetti
Jos vertailee kahden siviilin ajettavuutta, niin tilanne on aika toinen, kun niihin tehdään alusta kunnollisista komponenteista.

Yksi tuttu rallikuski muisteli aina hartaasti Kadett-E hyvää ajettavuutta a-ryhmässä, hänen mielestä silloinen Astra-F ei ollut yhtä hyvä ajaa. En tiedä mitä vermeitä Kadetin alakerrassa oli, mutta Astra alusta oli laatuosista tehty kilpa-auto. Kummallakin hän aikanaan kerkesi mitalleille.

Kadetin suuri etu Astraan oli keveys.

Vakio F20 on sulake joka palaa nopeasti ja varmasti. Mutta nykyiset vahvistetut tai suorakytkentä askit ovat vieneet sen ongelman.

j.h
kumimuumi
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 3519
Liittynyt: 01 Maalis 2002, 02:00
Paikkakunta: Keskellä Uuttamaata

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

On 2004-03-09 15:18, Tappisladi wrote:
Talvella laittaa vielä TypeR:lle kampoihin juuri tuon vääntävyytensä ansiosta!
Niin no.. me (siis kuski) laittoi 205-pöpöllä typerää ja astraa nekkuun vanajanlinnassa yleisten pikku-a&n:ssä. paperilla katsottuna ennen kisaa mietteet olivat juuri tyyliin "ei hyvää päivää, lähetäänkö jo himaan, tästä mitään voi tulla kuitenkaan" :smile: :smile:

Etuvetosella juuri ajamaista opetelleena se ei ole mikään ongelma.. samaralla trophyssä pärjääminen b-junnuna vain on aikas kaikainen haave.. miksei saman tien ajaisi isommalla autolla fiksummissa luokissa.. voihan sitä sitten vanhoilla päivilään hissutella torppy-autolla tai ajaa basconalla historiccejä :grin:

Vanajanlinnassa tuli illemmalla/yöllä/aamulla höpöteltyä yhden kadettiharrastajan kanssa ja hänen mietteet olivat juurikin, että 10k€ Astra Kajaanilaisten (eli kenen tekemällä?) suorakytkyllä, Protrac/Öhlins ja Hestec. ei mitään Bilsteinejä tjms. vaan säädettävä alusta eikä juurikaan yli 10000€. Selailin sitten eilen ralli.netiä :smile:

Ehkä aletaan odotella sopivaa yksilöä ja Kamaloiden ostajaa, olisi a-ryhmän torppy-autoa ja rata-lada-sarjalaista ja raakakoppaa grillissä ja siviiliautoa ja irtokattoa ja kolariautoa ja heinähäkeittäin osia ja renkaita ja mitä nyt asiaan vihkiytyneellä harrastajalla yleensä nurkissa pyöriikään :smile:
Tappisladi
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 42
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 02:00

Viesti Kirjoittaja Tappisladi »

Niin etkös ajellut Samaralla jo nuorten sprinttejä joskus? Tai ainakin olettasin,että olet sama kaveri,jos Selänteen kyydissä istuit Vanajassa.. No mutta jos etuvedon niksit on hallussa,niin ei muutakun Astran ostoon. Onhan niitä nytkin Ralli.Netin markkinoilla"pilvinpimein"..

Ja aika hiljankin rakennettuja on paljon. Itse ostasin mielummin sellasen,kun -94 Jyväskylän ryhmävoittaja auton.(huumoria)..
kumimuumi
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 3519
Liittynyt: 01 Maalis 2002, 02:00
Paikkakunta: Keskellä Uuttamaata

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

sama mies :smile: . junnuissa pärjää paremmin kuin nuorissa :smile:

saranoista jos kohtuuhintaan pääsisi eroon, niin mikä ettei harrastaisi opelilla.

jos 3-5 vuotta sitten olisi nuorissa saanut ajaa <2000cc nasselaisilla, niin saattaisi meilläkin olla tallit ja pihat täynnä jotain muita kuin rakettitehtaassa sorvattua ryssänrautaa :roll:
_________________
Kuva
'79 Cona 'SR'
Don't drink water - Fish fuck in it.

<font size=-1>[ This Message was edited by: kumimuumi on 2004-03-10 13:26 ]</font>
J Turunen
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 1407
Liittynyt: 29 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Nokia/Toijala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja J Turunen »

OFF TOPIC:

Onnittelut muuten kartturille luokkavoitosta Vanajanlinnassa! :smile:
Ilmeisesti olisi tullut Moision kanssa kunnon kisakin ilman hänen alun aikamenetyksiään.

<font size=-1>[ This Message was edited by: J Turunen on 2004-03-10 13:33 ]</font>
kumimuumi
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 3519
Liittynyt: 01 Maalis 2002, 02:00
Paikkakunta: Keskellä Uuttamaata

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Kiitos kiitos :smile:

Moisiota me juuri pelästyttiin kisan jälkeen kun aikoja ihmeteltiin kisakeskuksessa :grin: :grin:

Ekat neljä pätkää kisattiin samalla sekunilla yhden typeRän kanssa (Muhonen muistaakseni) ennen kuin Selänne heräsi ajamaan (siltä se sitten meinasi välillä tuntuakin) :smile: . Ei se helpolla tullut.

Lisää mielipiteitä Astroista otetaan vastaan mielellään. Kaikki "hyvä tietää" knopit on tervetulleita.

_________________
'79 Cona 'SR'
Don't drink water - Fish fuck in it.

<font size=-1>[ This Message was edited by: kumimuumi on 2004-03-10 13:40 ]</font>
Avatar
irmcher
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1003
Liittynyt: 05 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Tampere / Kainuu

Viesti Kirjoittaja irmcher »

Vanajanlinnassa tuli illemmalla/yöllä/aamulla höpöteltyä yhden kadettiharrastajan kanssa ja hänen mietteet olivat juurikin, että 10k€ Astra Kajaanilaisten (eli kenen tekemällä?) suorakytkyllä, Protrac/Öhlins ja Hestec.
Kyseessä on Mertasen Aarnin tekemä laatikko. Tekee tosiaan hyviä suorakytkyjä. Teetätän ittekki varmaan seuraavan laatikkoni Mertasella.
Vastaa Viestiin