Z24SED moottori nykii

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Ventti
'Agila'
Viestit: 1
Liittynyt: 27 Maalis 2024, 08:11

Z24SED moottori nykii

Viesti Kirjoittaja Ventti »

Hei.
Lähdin selvittelemään tätä kautta asiaa jos ois mahdollisesti tietäjiä täällä.
Mulla on tuollainen Chevy captiva 2.4l vm.06 Z24SED moottorilla mikä ymmärtääkseni löytyy opel antarasta ainakin, ja joissan holdeneissa on myös.

Sellaista ongelmaa että se antaa tuota PO325 vikakoodia, nakutusanturista siis. Olen vaihtanut sen kahteen kertaan mutta ei siitä hyötyä ollut. Sytyttää välillä vikavalon ja välillä ei, useammin kuitenkin palaa. Samalla esiintyy sellaista kummallista nykimistä ja huonoa kiihtyvyyttä, pintakaasulla kiihtyy huonosti ja vähän nykien. Tasakaasullakin ajo maantiellä tuntuu vähän nykivältä. Johtuukohan nämä ongelmat tuosta anturista vai ihan eri asioita?
Pystyykö tuonne anturille tulevan signaalin mitata? Oon miettinyt et josko johto ois jostain poikki kun sekin näyttää sellaselta että sitä ois joku joskus aiemminkin tutkinut.

Pahoittelut kun ei nyt suoranaisesti opeleihin liittyvää asiaa mutta josko täällä joku ois vaikka Antaran kanssa samoissa asioissa touhunnut. Tuosta chevysta kun ei juurikaan netistä juttua löydy.
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Z24SED moottori nykii

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Nää Antara/Captivat on hankalia. Kukaan ei tiiä niistä mitään. Ameriikassa halveksuvat, muualla niitä ei oikeen oo(paitti Venäjällä ja Ausseissa)
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13557
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Z24SED moottori nykii

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Johtosarjan voit mitata ja kokeilla virtakynällä että virta kulkee ecun liittimiltä anturille asti.

Oliko minkämerkkinen anturi?

Jos skooppi on niin kyllä se nakutusanturi jotain piirtää.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Vastaa Viestiin