Opel Antara 2009 BCM-boksin koodaus / kloonaus

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
AppleFarmer
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 09 Joulu 2009, 19:57

Opel Antara 2009 BCM-boksin koodaus / kloonaus

Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »

Hyvää päivää. Yritän autella vanhempaa herrasmiestä auto-ongelman kanssa. Taustatietona kerrottakoon, että hänen Open Antara 2009 (2.0 diesel) kuoli suoraan ajosta ja osoitti monivammaisuuden oireita. Mikään ei oikein toiminut ja auto ei käynnistynyt. Se ei edes pyörittänyt starttia. Ensimmäinen korjaamo oli nostanut kädet pystyyn ja toiseen oli yli kuukauden jono. Tutkin kytkentäkaavioita ja vikakoodeja ja päädyin diagnoosiin, jossa BCM (Body Control Module) olisi viallinen. Tilasin purkuautosta samoilla numeroilla höystetyn boksin ja auto heräsi henkiin ja myös käynnistyi. Mutta uudessa boksissa oli vanhan auton VIN-numero, joten se herjasi vikakoodista B1001-00 ja sytytti Airbagin vikavalon.

The inflatable restraint sensing and diagnostic module (SDM) stores the vehicles restraint ID from the vehicle identification number (VIN) and the last 4 digits of the SDM part number. When the ignition is turned ON, the SDM compares this information to the information stored in the body control module (BCM) over the GMLAN communication circuit. If there is a mismatch between the information stored in the SDM and BCM, DTC B1001 will set.


Auto vietiin korjaamolle jossa BCM-boksi yritettiin koodata uusiksi oikeilla tiedoilla. Mutta se ei onnistunut. Korjaamolta oli oltu yhteydessä merkkikorjaamoon ja sieltä edelleen Saksaan. Edes uutena ei löydy enää sopivaa boksia. Merkkikorjaamo ilmoitti myös, että he eivät pysty koodaamaan boksia koska heillä ei enää ole pääsy kaikkiin GM:n aikaisiin järjestelmiin Stellantis-aikakauden alettua.

Kysymykseni onkin nyt seuraava. Sijaitsevatko kaikki tarvittavat tiedot EEPROM-piirillä ja jos vanhasta boksista siirretään EEPROM-piiri (93A66) uuteen esim. kolvaamalla, niin tuleeko auto sillä kuntoon? Vai olisiko arvon raadilla muita kikkoja takataskussa. Toinen vaihtoehto olisi varmaan tietojen kloonaus? Etukäteen kaikesta avusta kiittäen. Auto muuten sijaitsee Vaasan lähettyvillä.

BCM-boksin tiedot:
Valmistaja: Denso
Osanumero: 25826125 / TN232400-0020
JuhaT
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 184
Liittynyt: 14 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Tampere, Finland

Re: Opel Antara 2009 BCM-boksin koodaus / kloonaus

Viesti Kirjoittaja JuhaT »

Kyllähän toi pitäis onnistua Tech2 laitteella parittaa, jos sulla on securitykoodi molempiin. Jos ei koodeja niin niiden onkimisessa eepromilta tietty oma työnsä.

Onnistuu myös kloonauskin mutta vaatii eri laitteet.
Tech2 Opel/Saab operoinnit, koodien selvittelyt ja moduulien ohjelmoinnit yms.. MDI, OpCom, CarProg
AppleFarmer
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 09 Joulu 2009, 19:57

Re: Opel Antara 2009 BCM-boksin koodaus / kloonaus

Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »

Kiitos. Ainakaan luovuttaja-auton security-koodista ei ole mitään hajua. Mutta huomenna vanhasta boksista siirretään EEPROM-siru uuteen. Katsotaan jos lähtisi sillä pelittämään. Uskossa on hyvä elää. Toivossa hyvä kuolla. Sanoi lapamato.
AppleFarmer
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 09 Joulu 2009, 19:57

Re: Opel Antara 2009 BCM-boksin koodaus / kloonaus

Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »

Loppu hyvin, kaikki hyvin. EEPROMin siirron jälkeen Airbag-valo sammui normaalisti ja kaikki näyttää toimivan normaalisti.
Vastaa Viestiin