Opel Vectran c 2.0 turbosta Garrett M53

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
KooPPeli
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 15 Maalis 2023, 13:18

Opel Vectran c 2.0 turbosta Garrett M53

Viesti Kirjoittaja KooPPeli »

Tietäiskö joku Opel Vectran c 2.0 turbosta Garrett M53 ja löytyy siitä löytyy myös tuommoiset määreet kuin GT2052 kun pitäs purkaa ja vaihtaa kuluneet osat uusiin.
Tuomoisen videon löysin https://www.youtube.com/watch?v=ccDCMDj-WAU , missä työkalut näyttäs olevan viimeisen päälle.
Onko niin, ettei tuossa turbossa ole varsinaisia laakereita ollenkaan ?? ja kun se kasataan niin lukitaanko kompressorin puolen siipi liimalla siihen kiristysmutteriin niinkuin tuossa videolla. Kiristäähän tuota mutteria ei kannata liikaa, sillä silloin varmaan akseli ei pyöri. Ja sitten jos jättää liian löysälle kiritysmutterin niin kompressorin puolen siipi pyörii vapaasti akselilla eikä akselin mukana. Mitenkähän tuon pitäisi olla.
Löytyyköhän tuhon turboon korjaussarjoja.
Kiitos
Kaivis84
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 83
Liittynyt: 16 Maalis 2006, 15:29
Paikkakunta: Joutseno/Lappeenranta

Re: Opel Vectran c 2.0 turbosta Garrett M53

Viesti Kirjoittaja Kaivis84 »

Moi
Itse ostin autodocista uuden keskiön siihen garrettiin ja kasasin ihan pöydällä. Ni ei tarvitse mitään erikoistyökaluja. Se maksoi jotain 170€ ja kannattaa ottaa se asennussarja kanssa siihen.
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Opel Vectran c 2.0 turbosta Garrett M53

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Turbosta kun irrotetaan siipi, se vaatii kasauksen jälkeen tasapainotuksen. Joten älä avaa itse
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vastaa Viestiin