Vectra C Z22YH P1191 vikakoodi
Re: Vectra C Z22YH P1191 vikakoodi
Kaksi viimeisintä settiä minkä asentanu niin ensimmäisellä päästiin 354 km (saksan ebaysta "saksalaiset kalvot, eli varmaan kiinasta) ja nyt viimeisimmällä 250 km (englannista "huippu kestävät vahvistetut kalvot, eli varmaan kiinasta). Olisin laittanut kuvatkin miltä ne kalvot näyttää rikkoontuneena, mutta en näemmä osannu kuvia tähän liittää.
Nyt on paikoillaan toiset samanlaiset englannista ostetut, kun tilasin niitä pari settiä kerralla. Niillä nyt on 50km ajettu ja vielä toimii. Tulee niin vähän tuolle kakkosautolle kilometrejä, että menee ajallisesti kauan ennen kuin hajoaa. Tosin tälle viikkoon tulee ne kuuluisat "saksan kalvot" joiden ehkä pitäs kestää pitempää. Korkkaan auki tuon nykyisen setin katon minkä näköiset ne on muutaman kymmenen kilometrin jälkeen.
Mulla on nuiden pumppujen purkaminen ja kasaaminen hioutunut huippuunsa vuoden sisällä ja uskallan väittää, että asennusvirheitä ei tule. Toki olen ATF:llä täyttänyt, liekö merkitystä, mutta täytän seuraavan satsin kalvojen myyjän suosituksesta 80w90 vaihteistoöljyllä.
Tuo teoria paineensäätimestä on kyllä mielenkiintoinen tosin, itsellä ei vaan ole Opcomia käytössä millä voisi asian todentaa. Muita keinoja ei vissiin ole?
Itse paineensäädin näyttää olevan vaan autoa arvokkaampi korkeapainepumpusta puhumattakaan. Jaa-a, jokohan se olis aika pistää paaliin koko härveli. Ostin uutena tuon auton ja 300tkm ja 18.5 vuoden yhteiselon jälkeen varmaan jo aika luovuttaa. Vai onko...
Nyt on paikoillaan toiset samanlaiset englannista ostetut, kun tilasin niitä pari settiä kerralla. Niillä nyt on 50km ajettu ja vielä toimii. Tulee niin vähän tuolle kakkosautolle kilometrejä, että menee ajallisesti kauan ennen kuin hajoaa. Tosin tälle viikkoon tulee ne kuuluisat "saksan kalvot" joiden ehkä pitäs kestää pitempää. Korkkaan auki tuon nykyisen setin katon minkä näköiset ne on muutaman kymmenen kilometrin jälkeen.
Mulla on nuiden pumppujen purkaminen ja kasaaminen hioutunut huippuunsa vuoden sisällä ja uskallan väittää, että asennusvirheitä ei tule. Toki olen ATF:llä täyttänyt, liekö merkitystä, mutta täytän seuraavan satsin kalvojen myyjän suosituksesta 80w90 vaihteistoöljyllä.
Tuo teoria paineensäätimestä on kyllä mielenkiintoinen tosin, itsellä ei vaan ole Opcomia käytössä millä voisi asian todentaa. Muita keinoja ei vissiin ole?
Itse paineensäädin näyttää olevan vaan autoa arvokkaampi korkeapainepumpusta puhumattakaan. Jaa-a, jokohan se olis aika pistää paaliin koko härveli. Ostin uutena tuon auton ja 300tkm ja 18.5 vuoden yhteiselon jälkeen varmaan jo aika luovuttaa. Vai onko...
Re: Vectra C Z22YH P1191 vikakoodi
Oho autodoc myy LCC (Puola) korjaussarjaa, tuollahan on sitten kai virhevastuukin
https://www.autodoc.fi/lcc/19850580?utm ... SQQAvD_BwE
https://www.autodoc.fi/lcc/19850580?utm ... SQQAvD_BwE
-
- 'Senator'
- Viestit: 321
- Liittynyt: 20 Marras 2006, 07:06
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Vectra C Z22YH P1191 vikakoodi
Nyt on tullut 400 km mittariin ja hyvin toimii vielä, joitain parannuksia pyrin tekemään, kun asensin uudestaan. Pitäisi nyt laittaa toinen pumppu käyttöön, mutta sitä tuossa pyörittelin akkukoneella useampaan kertaan ja välistä aina sylkäisi muutaman tipan öljyä ulos polttoainepuolelta... Joten voi olla että yksi uusista kalvoista ei istu tarpeeksi tiukasti paikalleen ja vuotaa sitä kautta, mutta katsotaan... uusia kalvosettejä tässä varmaan pitäisi laittaa tilaukseen
Re: Vectra C Z22YH P1191 vikakoodi
Kappas, tunnukseni tänne toimii vielä, ja näitä bensasyöppöjä myös jotkut ruuvailee koittaen epätoivoisesti pitää vielä hetken liikenteessä
Täällä myös yksi samalla kohtalolla, auto jäi orkkis purkuosapumpulla tien päälle muutama viikko sitten, ja kätevästi kontista vaihtui "Klifex" made in UA kalvoilla toinen pumppu tilalle - jotka ovat kokemuksieni mukaan kestäneet oikein kasattuna 2-4 tonnia kerrallaan ennen kuin ihmetellään taas pelti pystyssä miltä elämä tuntuu juuri tällä hetkellä. Nuo ovat kyllä ihan onnettomia räpellyksiä, ja tuon takia en viitsi ostaa näitä kyläseppien tarjoamia "takuurempattu" pumppujakaan. Viime kalvosarjassa oli muistaakseni GM logotkin pusseissa.
Ovatko nämä ketjussa repeilleet tarvikekalvot olleet minkä valmistajan noiden kiinakamojen lisäksi? Huomasin myös että Autodoc tarjoaa noita LCC merkkisiä, mutta vaiva tuntuu kovin turhalta jos nekään eivät kestä tuon pidempään.
Täällä myös yksi samalla kohtalolla, auto jäi orkkis purkuosapumpulla tien päälle muutama viikko sitten, ja kätevästi kontista vaihtui "Klifex" made in UA kalvoilla toinen pumppu tilalle - jotka ovat kokemuksieni mukaan kestäneet oikein kasattuna 2-4 tonnia kerrallaan ennen kuin ihmetellään taas pelti pystyssä miltä elämä tuntuu juuri tällä hetkellä. Nuo ovat kyllä ihan onnettomia räpellyksiä, ja tuon takia en viitsi ostaa näitä kyläseppien tarjoamia "takuurempattu" pumppujakaan. Viime kalvosarjassa oli muistaakseni GM logotkin pusseissa.
Ovatko nämä ketjussa repeilleet tarvikekalvot olleet minkä valmistajan noiden kiinakamojen lisäksi? Huomasin myös että Autodoc tarjoaa noita LCC merkkisiä, mutta vaiva tuntuu kovin turhalta jos nekään eivät kestä tuon pidempään.
Re: Vectra C Z22YH P1191 vikakoodi
LCC kalvoista ei mulla vielä tietoa, Klifex nettikeskustelujen perusteella paremmasta päästä ja Kiina kalvot kuraa. Priimoja orkkis kalvoja voi tuurilla löytää hajonneista vähän ajetuista pumpuista, parhaat on kestäneet yli 100tkm.
Re: Vectra C Z22YH P1191 vikakoodi
Joskus vuosia sitten takapiha oli täynnä milloin mitäkin autonromuja, myös Ooppeleita, mutta enpä ala enää täyttämään tonttia raadoilla ehjien korkeapainepumpun kalvojen toivossa... Varsinkin kun tuohon kyseiseen automalliin liittyy kaikkia muita tuntemuksia kuin palavaa intohimoa.
Saatan muistaa toki väärinkin mitä aiemmin oli kiinni siinä itse rassaamassani pumpussa, muistan kyllä että joku Pjongjang merkkinen ruskeilla kalvoilla tuli joskus asennettua, ja se ei ainakaan pitkään siellä sätkinyt. Tiedä vaikka tämä Klifeksi toimisikin nyt pitkäänkin.
Noh jospa en vielä tätä laitetta työnnä paaliin. Tilasin Englannista jonkun muun "made in Europe" korjaussarjan, fiksaan konttiin toisen pumpun niillä kalvoilla ja jään odottelemaan tuon nykyisen hajoamista. Sääli sinänsä kun auto on siisti, ruosteeton, ei kovin paljoa edes ajettu, mutta tuo koko voimalinja on kyllä aivan uskomatonta ongelmajätettä.
Saatan muistaa toki väärinkin mitä aiemmin oli kiinni siinä itse rassaamassani pumpussa, muistan kyllä että joku Pjongjang merkkinen ruskeilla kalvoilla tuli joskus asennettua, ja se ei ainakaan pitkään siellä sätkinyt. Tiedä vaikka tämä Klifeksi toimisikin nyt pitkäänkin.
Noh jospa en vielä tätä laitetta työnnä paaliin. Tilasin Englannista jonkun muun "made in Europe" korjaussarjan, fiksaan konttiin toisen pumpun niillä kalvoilla ja jään odottelemaan tuon nykyisen hajoamista. Sääli sinänsä kun auto on siisti, ruosteeton, ei kovin paljoa edes ajettu, mutta tuo koko voimalinja on kyllä aivan uskomatonta ongelmajätettä.
Re: Vectra C Z22YH P1191 vikakoodi
Moottori: Jakopään kunnostus turbon kiristimellä, EGR off (ohjelmallinen tai 2006.5 lähtien jo tehtaalta), Direct 3-yhteyden (pumppu, säädin, anturi) hallinta.
Vaihdelaatikko: Aisin 5v automaatti.
Ruoste: Ruostesuojaus.
Testeri: Op-Com.
Motto: "Kaikista autoista tulee vanhoina ooppeleita"
Bonuksena epäilijöille:
-
- 'Senator'
- Viestit: 321
- Liittynyt: 20 Marras 2006, 07:06
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Vectra C Z22YH P1191 vikakoodi
Kiinan kalvot kesti n. 250 km ajoa... toisaalta en ole vielä purkanut pumppua ja todennut, että kalvo/kalvot hajonnut... Kasatessa kun tuo tuntui valuttavan sitä öljyä sinne polttoainepuolelle, kun pyöritteli jonkin aikaa, joten vika voi olla myös siinä, että kaikki öljy on hävinnyt pumpusta... No aikaisemmin korjattu pumppu taikaisin kiinni ja matka jatkuu, saa nähdä miten pitkään... 400 km sillä jo takana, ennen kuin vaihdoin testiin tuon toisen korjatun pumpun noilla kiinan kalvoilla
-
- 'Kadett'
- Viestit: 11
- Liittynyt: 20 Joulu 2023, 13:51
Re: Vectra C Z22YH P1191 vikakoodi
Autodocin kalvot testattu, noin 500km meni kunnes yksi kusahti.
Pumpussa oleva puolipallo, youtuben videoissa menee aikalailla 50/50 kumminpäin näitä laitellaan, toiset jättää pallon "ulospäin" ja pumppailee ilmat pois, toiset täyttää tätäkautta ja lopuksi kalvo paikalleen niin pallero jää sisäänpäin.
liekkö tän palleron on tarkotus olla paisuntatila kun öljy lämpenee vai mikä sen oikea funktio on?
Pumpussa oleva puolipallo, youtuben videoissa menee aikalailla 50/50 kumminpäin näitä laitellaan, toiset jättää pallon "ulospäin" ja pumppailee ilmat pois, toiset täyttää tätäkautta ja lopuksi kalvo paikalleen niin pallero jää sisäänpäin.
liekkö tän palleron on tarkotus olla paisuntatila kun öljy lämpenee vai mikä sen oikea funktio on?
-
- 'Senator'
- Viestit: 321
- Liittynyt: 20 Marras 2006, 07:06
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Vectra C Z22YH P1191 vikakoodi
Joo mä oon ymmärtännyt että toimii paisuntakalvona ja juuri sen öljyn lämpenemisen ja paineen kasvamisen takia olisi tilaa sitten tuolla pumpun öljytilassa. Itse laitoin reklamaatiota kiinan puolelle tuosta kalvosta, nyt tulee 3 satsia noita ilmaiseksi no onpahan mihin vaihdella niitä. Paikallisesta liikkeestä (PP Market) ostin tuon setin, niin tosiaan kesti sen 1200km, olisi saattanut kestää hitusen pidempää jos olisin alunperin laittanut rasvaa noiden kalvojen ympärille, kun painoin paikalleen, yksi kalvon reuna repesi ja pikkuhiljaa bensapaine repi sitä lisää auki ja pääsi vuotamaan kalvon välistä.
-
- 'Kadett'
- Viestit: 11
- Liittynyt: 20 Joulu 2023, 13:51
Re: Vectra C Z22YH P1191 vikakoodi
Klifexin kalvot nyt tilattu, katotaan jos niillä pääsis pidemmälle
auto on vasta 83tkm ajettu, pumppu kertaalleen vaihdettu edellisen omistajan toimesta, tuli mulle viallisena ja varsinainen vika oli pois paikaltaan ollut pumpun stefa, itse kalvot ei läpiasti olleet rikki, menin kuitenkin vaihtamaan ne noihin autodocin kalvoihin, varmaan ois pykineet continentaalit kestäneet pidempään.
auto on vasta 83tkm ajettu, pumppu kertaalleen vaihdettu edellisen omistajan toimesta, tuli mulle viallisena ja varsinainen vika oli pois paikaltaan ollut pumpun stefa, itse kalvot ei läpiasti olleet rikki, menin kuitenkin vaihtamaan ne noihin autodocin kalvoihin, varmaan ois pykineet continentaalit kestäneet pidempään.
-
- 'Kadett'
- Viestit: 11
- Liittynyt: 20 Joulu 2023, 13:51
Re: Vectra C Z22YH P1191 vikakoodi
Autodokin setissä on myös mielestäni vääränkokonen O-rengas sinne pumpun sisälle, setin renkaalla jos pensapuolen paineistaa niin paine karkaa öljytilan puolelle.
-
- 'Senator'
- Viestit: 321
- Liittynyt: 20 Marras 2006, 07:06
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Vectra C Z22YH P1191 vikakoodi
Omalla kohdalla tuo kävi juuri, tilasin sarjan paikallisen liikkeen kautta ja pumppu toimi jotain 40 km... purin ja tuo alempi osa pumpusta lähti samantien irti, tarkasteltiin sitten tiivistettä niin venyi kuin mikä, eli ei myöskään kestänyt bensaa. Uudet tiivisteet hain paikallisesta hydraliikkakeskuksesta, FPM kumia, pitäisi kestää etanolin, bensat ja liuottimet... takasin laittaessa vähän rasvaa kumin ympärille ja sitten ruuvipuristimella painoin pohjaan asti ja on pitänyt!Pallosalama70 kirjoitti: ↑21 Joulu 2023, 18:42 Autodokin setissä on myös mielestäni vääränkokonen O-rengas sinne pumpun sisälle, setin renkaalla jos pensapuolen paineistaa niin paine karkaa öljytilan puolelle.
-
- 'Kadett'
- Viestit: 11
- Liittynyt: 20 Joulu 2023, 13:51
Re: Vectra C Z22YH P1191 vikakoodi
Klifeksin ( oem? GM luki pussissa ) ajeltu nyt paritonnia. pensanpainetta kattelin tollasella yleistesterillä, näyttää tyhjäkäynnillä seilaavan 4300-5500kpa väliä, tämä ilmeisesti normaalia kun ei jakoavaimen kuvaa mittaristoon ilmesty
Re: Vectra C Z22YH P1191 vikakoodi
Jep OK jos jakari ei ilmesty. Raportoi jatkossakin noista Klifeksin kalvoista, kun ovat ilmeisesti parhaat ei-originaalit.Pallosalama70 kirjoitti: ↑08 Tammi 2024, 16:56 Klifeksin ( oem? GM luki pussissa ) ajeltu nyt paritonnia. pensanpainetta kattelin tollasella yleistesterillä, näyttää tyhjäkäynnillä seilaavan 4300-5500kpa väliä, tämä ilmeisesti normaalia kun ei jakoavaimen kuvaa mittaristoon ilmesty
Jakarin ilmestyminen kovemmilla kuormituksilla ja sen poistuminen uudelleen käynnistyksissä on merkki hydrauliöljyn vajaatäytöstä.