Jos vakio hukkiksen kellon avautumispaine on 0.5bar niin ei sitä yleensä autoissa alunperin suoralla paineella ohjata vaan on säädin välissä jolla ahtopainetta säädetään(nostetaan).1,2sorsa kirjoitti: ↑25 Heinä 2023, 11:14
Kyllähän se vastapaine vaikuttaa. Eriksonille soittelin tuosta AC putkesta ja etukatista. Pyysivät soittamaan ensiviikolla uudestaan kun heillä on paremmin väkeä töissä.
https://www.courtenaysport.co.uk/CTS-Up ... ator-10PSI
Tuossa tiedoissa lukee että vakion actuaattorin paine olisi 7psi eli 0,48bar Z20LER koneessa.
Tarkoitatko fuelcutilla nyt sitä että ahtopaine pitäisi mennä 0,3–>0,5bar yleensä yli sallitun ahtopaineen että auto menisi niin sanottuun limpmodeen?
Esim c20let:issä hukkis lähtee aukeamaan(ainakin siinä jossa joskus testasin) n.0.3-0.4bar paineella ja vakio ahtopaine taisi olla 0.7bar.
Mutta ei mulla ole tosiaan ikinä ollut tuollaista zafiraa omistuksessa niin en ole pahemmin siis perehtynyt mitenkä toimii.
Joku jolla on ehjä vakio moottori voisi katsoa kohtaako ilmamassamittarin lukemat toisiinsa.
Ettei sen takia mene limp modeen jos ilmamassaa liikkuu "liikaa" vaikka ahtopaine ei vielä nouse yli rajan(ahtovuoto).
Tosin jos tämä on jokin "lamamallin" turbomotti voi vakio ahtopaine olla vaikka vain 0.4bar,tosin silloin tuo kellon avautumispaine ei pidä paikkaansa.
Ehkä kannattaisi kokeilla millä paineella hukkis aukeaa.
Nää on vain tälläisiä pohdintoja.