Omega B2 3.0 V6 Executive -01, harrasteautoksi

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Avatar
Motonetisti
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 454
Liittynyt: 19 Elo 2014, 10:18

Re: Omega B2 3.0 V6 Executive -01, harrasteautoksi

Viesti Kirjoittaja Motonetisti »

Tulin nyt tällaiseen ratkasuun taka-akseli-rempan suhteen, koska autoa ei oo madallettu eikä oo muutenkaan jäykempiä jousia ja iskareita, niin en laitakaan uretaanipuslia, kun en niistä tässä tapauksessa saa kaikkea hyötyä irti. Vaikka autolla onkin joskus tarkotus ehkä leikkimässä käydä suljetulla alueella, ei siitä oikeen kierrosajan hieromiseen ole ennen mittavia parannuksia jarruihin ja em. jousitukseen, joten hauskanpitoon/luistatteluun kelpaa sellasenaan kunhan kaikki vaan ehjää ja uusittu, Omega tuntuu olevan kumminki tunnokas ja hyvää ajaa vakionakin, kunhan kaikki tip top alustassa. Väljillä puslilla ja väärillä pyörägeomteroilla taas se on lähes niin kamala kuin muutkin. Joten lyhyestä virsi kaunis, laitoin Saksanmaalta tilaukseen uudet/orkkis- puslat apurunkoon ja tukivarsiin taakse ja FAG:n puslat vakaajalle sekä perämurikalle. Lukkoperän toki aion päivittää jahka löytyy hyvä ja samalla välityksellä kun nykynen. Mielellään sellanen jonka saa uusilla öljyillä ja vetarienstefoilla ajoon :D

Tarkotuksena uusia koko alustanpuslat seuraavalla rakentelukaudella ja koska takaa on kuitenkin ne säätötangot jumissa niin nekin vaihtelen uusin, samoin eteen raidetangot sitten kun nelipyöräsuuntaus lähenee. Eteen homma luonnollisesti kokovarret puslineen.

Uskosin että pientä peltiyöntynkääkin on luvassa takana p-koteloissa ja runkopalkeissa :roll:
"Hard at it, homebuilts are the fastest cars"
Vastaa Viestiin