Afl valot
Re: Afl valot
Insigniassa vasemmassa etuvalossa vettä. Ilmoitti että vasen etuvalo viallinen. Toimii kyllä pitkät ja lyhyet. Täytyykö umpio irrottaa että saa kuivattua kautta tiivistettyä?
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13559
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Afl valot
Saa kuivattua irroittamatta. Luukut auki kulmavaloilta ja lämpimään auto ja valot päälle pidemmäksi aikaa.
Tiivistys onkin eri asia mutta umpio on kallis vaihtaa. Savukoneella selviää vuodot helpommin
Tiivistys onkin eri asia mutta umpio on kallis vaihtaa. Savukoneella selviää vuodot helpommin
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Afl valot
Kuivausta nopeuttaa näillä keleillä, kun laitat auton sisätilapuhaltimen puhaltamaan umpion eteen noin metrin päähän. Ja tietty ne umpion luukut auki.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Afl valot
Kiitos tiedosta. Nyt on vasen lamppu pimeänä. Tietokone ilmoitti ettei tule virtaa polttimolle. Lamput kyllä kääntyy aivan oikein. Missähän ohjausboksi?
Re: Afl valot
Tänään tilasin ballistin. Löytyykö se etu umpion alta?
Re: Afl valot
Nyt on valot kunnossa. Oli menny ballasti(210e)
Re: Afl valot
Minulla alkoi vasemmanpuolen valo punertamaan ihan yks kaksi a inkussa. Eilen oli valkoinen valo ja tänään kun tulin töistä, niin valo oli punertava. Äsken kävin pyörähtää autolla niin valo sammui kokonaan ja iski vikavalon mittaristoon. Auton kun käynnisti uusiks, niin valo on valkoinen ja alkaa hetkessä muuttua punertavaksi, mutta jää palamaan. Xenon poltin on jotain 4vuotta vanha.
Kokeilen vaihtaa polttimon, kun semmonen on varalla.
Mutta voiko ballisti tehdä myös tuommosen oireen, eli ei anna tarpeeksi jännitettä/virtaa sytyttämisen jälkeen, jolloin valo alkaa punertaa? vai miten
ballistien viat yleensä oireilee?
Olen käsittänyt, että xenonin valo hiipuu pikkuhiljaa ja lopuksi menee punertavaksi, eikä yhdessä päivässä tapahdu tuota, että menee valkoisesta punertavaksi. Toisin kuin hehkulampapolttimoissa, jolloin se palaa vaan yks kaks poikki. Vai voiko tämäkin olla mahdollista/yleistä xenonin osalta?
Kokeilen vaihtaa polttimon, kun semmonen on varalla.
Mutta voiko ballisti tehdä myös tuommosen oireen, eli ei anna tarpeeksi jännitettä/virtaa sytyttämisen jälkeen, jolloin valo alkaa punertaa? vai miten
ballistien viat yleensä oireilee?
Olen käsittänyt, että xenonin valo hiipuu pikkuhiljaa ja lopuksi menee punertavaksi, eikä yhdessä päivässä tapahdu tuota, että menee valkoisesta punertavaksi. Toisin kuin hehkulampapolttimoissa, jolloin se palaa vaan yks kaks poikki. Vai voiko tämäkin olla mahdollista/yleistä xenonin osalta?
Ex Opel Kadett 1.6i -91, Opel Omega 2.0 GL -92, Omega 2.2 -02 STW.
Insignia sport tourer 2.0cdti 4x4 2015
Insignia sport tourer 2.0cdti 4x4 2015
Re: Afl valot
Afl antaa insigniassa (-09) koodia
-U1512 Lin bus 1 lost communication with device 2, malfunction, permanent sekä
-B2590 Curve light left, open circuit, intermittent.
Tämän lisäksi:
-Headlamp control module B0000 Vehicle speed information, invalid data, intermittent.
Olen lukenut ketjua, ensin ehkä kokeilla vaihtaa kaarrevalot H11. Sitten miettimään johdotusta/ballastia vai jopa umpion vaihtoa? Vikailmoitus päällä, niin pitkät ei toimi. Harmittavasti juuri tuli aseman pihassa päälle, joten ei sitten toimineet silloin. Ilmoitus ei ole koko ajan päällä. Tästä tuli hylsy katsastuksessa. Korjauskehotuksena myös kulmavalaisin (cornering light). Oli huollossa toisesta syystä ja siellä oli yksi kulmavalo vaihdettu. En vain tiedä kumpi, joten pitää viedä molemmat vaihtoon.
Mitä kannattaa lähteä arpomaan siis seuraavaksi? Kuukausi aikaa korjailla. En siis näe mitenkään päälle päin kummalla puolella vika olisi. Ei ilmene mitenkään loogisesti. Kaarrevalojen huoltoilmo tulee nyt harvemmin kun toinen H11 on vaihdettu, mutta tulee.
-U1512 Lin bus 1 lost communication with device 2, malfunction, permanent sekä
-B2590 Curve light left, open circuit, intermittent.
Tämän lisäksi:
-Headlamp control module B0000 Vehicle speed information, invalid data, intermittent.
Olen lukenut ketjua, ensin ehkä kokeilla vaihtaa kaarrevalot H11. Sitten miettimään johdotusta/ballastia vai jopa umpion vaihtoa? Vikailmoitus päällä, niin pitkät ei toimi. Harmittavasti juuri tuli aseman pihassa päälle, joten ei sitten toimineet silloin. Ilmoitus ei ole koko ajan päällä. Tästä tuli hylsy katsastuksessa. Korjauskehotuksena myös kulmavalaisin (cornering light). Oli huollossa toisesta syystä ja siellä oli yksi kulmavalo vaihdettu. En vain tiedä kumpi, joten pitää viedä molemmat vaihtoon.
Mitä kannattaa lähteä arpomaan siis seuraavaksi? Kuukausi aikaa korjailla. En siis näe mitenkään päälle päin kummalla puolella vika olisi. Ei ilmene mitenkään loogisesti. Kaarrevalojen huoltoilmo tulee nyt harvemmin kun toinen H11 on vaihdettu, mutta tulee.
Astra 1.4T -15 Insignia 2.0T -09
Re: Afl valot
Onko kellään kokemusta/kytkäriä miten nuo DRL valot kytketty facelift insigniassa? Umpiossa vettä ja DRL pimeä. Melko hyvä palaneen sähkön käry tuli umpion sisältä. Xenon ja kääntö toimii kyllä. Onko kukaan onnistunut korjaamaan vai onkohan ostettava uusi umpio?
Re: Afl valot
Umpio meni vaihtoon.
Kukka77 kirjoitti: ↑11 Maalis 2024, 22:41 Afl antaa insigniassa (-09) koodia
-U1512 Lin bus 1 lost communication with device 2, malfunction, permanent sekä
-B2590 Curve light left, open circuit, intermittent.
Tämän lisäksi:
-Headlamp control module B0000 Vehicle speed information, invalid data, intermittent.
Olen lukenut ketjua, ensin ehkä kokeilla vaihtaa kaarrevalot H11. Sitten miettimään johdotusta/ballastia vai jopa umpion vaihtoa? Vikailmoitus päällä, niin pitkät ei toimi. Harmittavasti juuri tuli aseman pihassa päälle, joten ei sitten toimineet silloin. Ilmoitus ei ole koko ajan päällä. Tästä tuli hylsy katsastuksessa. Korjauskehotuksena myös kulmavalaisin (cornering light). Oli huollossa toisesta syystä ja siellä oli yksi kulmavalo vaihdettu. En vain tiedä kumpi, joten pitää viedä molemmat vaihtoon.
Mitä kannattaa lähteä arpomaan siis seuraavaksi? Kuukausi aikaa korjailla. En siis näe mitenkään päälle päin kummalla puolella vika olisi. Ei ilmene mitenkään loogisesti. Kaarrevalojen huoltoilmo tulee nyt harvemmin kun toinen H11 on vaihdettu, mutta tulee.
Astra 1.4T -15 Insignia 2.0T -09
Re: Afl valot
Löytyikö käytetty toimiva, vai hommasitko uuden?
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Afl valot
Entisessä inkussa tuli itse avattua kuumailmapuhaltimella umpiot ja vaihdoin samalla uudet lasit tiivistäen ne butyylinauhalla. Mulla olisi ylimääräinen insignian alkuperäinen hellan käyttämätön ballasti jos jollakin on sille tarvetta.
Re: Afl valot
Itseäni lainaten niin joo muistin oikein, että facelift se ballasti on sijoitettu umpion sivulle kun katselin purku umpiota.