Motronic ohjelmointi?
Lähetetty: 20 Elo 2019, 12:55
Morjensta gurut,
ollaan väsäämässä talveksi bar6 jääromurallivehjettä pienellä budjetilla, aihiona on 1996 etuveto Calibra 2.0 8v C20NE 115hv.
Suunnitelmana koneen suhteen on (toistaiseksi) ollut kannen porttaus kotikonstein, virtaavampi imufiltteriräpellys, ja katin poisto ja mahdollisesti vaimentimen poisto ja suora putki. Virinokkaa on myös mietitty.
Omasta mielestäni huipputehoa tärkeämpää syheröisellä mikkihiirijääradalla katunastarenkailla ajettaessa ja ilman etuvetoisilta kiellettyä LSD:tä olisi enemmänkin moottorin alhaalta hyvin vääntävä luonne ja ajettavuus, kuin vain huipputehon etsiminen korkeilta kierroksilta.
Taisin lukea jostain että että tämän tyylisistä amisräpellyksistä ei juuri hyötyä ole jos ECUa ei myös säädetä. Pitääkö paikkansa?
Elikkäs elikkäs: onko täällä kukaan säätänyt tuota Motroniccia? Onko helppoa ja halpaa? Miten tehdään tai ootte tehnyt? Kannattaako teettää vai itse räpeltää?
Budjetista sen verran että ollaan linjailtu että suurimman loven budjettiin saa tehdä hyvät uudet nastarenkaat jotta saataisiin se yhden pyörän veto mahdollisimman hyvin jäähän. Itse tehdään mahdollisimman paljon koska budjetti on pieni ja koska räpellys on niin mukavaa terapiaa.
Virinokkaa kun mietittiin niin kilpanokka nyt on toistaiseksi unohdettu koska vaatisi jo vähintään ymmärtääkseni ECUn ohjelmoinnin, isommat suuttimet ja säädettävän bensanpaineensäätimen, nokan lisäksi. Kohtuu hintainen streetnokka voisi tulla kysymykseen. Jos saadaan tuo Motronic asia selväksi ja säädettyä.
Kalikka tulee siis puhtaasti jääromuralliin, joten päästöillä, äänilla, tai katsastusvaatimuksilla ei ole merkitystä, mutta budjetilla on.
Elikkäs elikkäs: onko täällä kukaan säätänyt tuota Motroniccia? Onko helppoa ja halpaa? Kannattaako teettää vai itse räpeltää?
Megasquirt taitaisi kustantaa parisataa käytettynä?Ja se liitetään Motronicciin vai sillä korvataan Motronic?
Ps. taisi tulla vähän liikaa tekstiä tähän, alkäähän nukahtako
ollaan väsäämässä talveksi bar6 jääromurallivehjettä pienellä budjetilla, aihiona on 1996 etuveto Calibra 2.0 8v C20NE 115hv.
Suunnitelmana koneen suhteen on (toistaiseksi) ollut kannen porttaus kotikonstein, virtaavampi imufiltteriräpellys, ja katin poisto ja mahdollisesti vaimentimen poisto ja suora putki. Virinokkaa on myös mietitty.
Omasta mielestäni huipputehoa tärkeämpää syheröisellä mikkihiirijääradalla katunastarenkailla ajettaessa ja ilman etuvetoisilta kiellettyä LSD:tä olisi enemmänkin moottorin alhaalta hyvin vääntävä luonne ja ajettavuus, kuin vain huipputehon etsiminen korkeilta kierroksilta.
Taisin lukea jostain että että tämän tyylisistä amisräpellyksistä ei juuri hyötyä ole jos ECUa ei myös säädetä. Pitääkö paikkansa?
Elikkäs elikkäs: onko täällä kukaan säätänyt tuota Motroniccia? Onko helppoa ja halpaa? Miten tehdään tai ootte tehnyt? Kannattaako teettää vai itse räpeltää?
Budjetista sen verran että ollaan linjailtu että suurimman loven budjettiin saa tehdä hyvät uudet nastarenkaat jotta saataisiin se yhden pyörän veto mahdollisimman hyvin jäähän. Itse tehdään mahdollisimman paljon koska budjetti on pieni ja koska räpellys on niin mukavaa terapiaa.
Virinokkaa kun mietittiin niin kilpanokka nyt on toistaiseksi unohdettu koska vaatisi jo vähintään ymmärtääkseni ECUn ohjelmoinnin, isommat suuttimet ja säädettävän bensanpaineensäätimen, nokan lisäksi. Kohtuu hintainen streetnokka voisi tulla kysymykseen. Jos saadaan tuo Motronic asia selväksi ja säädettyä.
Kalikka tulee siis puhtaasti jääromuralliin, joten päästöillä, äänilla, tai katsastusvaatimuksilla ei ole merkitystä, mutta budjetilla on.
Elikkäs elikkäs: onko täällä kukaan säätänyt tuota Motroniccia? Onko helppoa ja halpaa? Kannattaako teettää vai itse räpeltää?
Megasquirt taitaisi kustantaa parisataa käytettynä?Ja se liitetään Motronicciin vai sillä korvataan Motronic?
Ps. taisi tulla vähän liikaa tekstiä tähän, alkäähän nukahtako