ASTRA G DTI vm2000 lämmöt tapissa ja kylmää puhaltaa
Lähetetty: 09 Joulu 2018, 18:17
Iski yllättäen vian päälle, lämmöt nousee ajossa niin ylös kun vaan voi, kylmää puhaltaa sisätilaan. Mietin vaan itse, että iskikö 2 vikaa samaan aikaan.
Vesipumppu pyörittää koska se tuli itselle mieleen ensimmäisenä ja se on tutkittu, lisäksi vaihdettu. Eli nesteen pitäisi liikkuu. Termostaatti toimii myöskin.
Syylärissä on ilmeisesti reikä, kun puskee höyry pilven kun flekti pamahtaa pyörimään ja hukka hiukan nestettä paisuntasäiliöstä. Ihmettelin ensin flektin märkyyttä, mutta ajattelin sen olevan kostea sateesta ja kaikesta valohoidosta (nokkapelti pystyssä), mutta vuoto siellä taitaa kuitenkin olla.
Sitten tuo sisätilan puhallus?, kun kylmää vaan puskee. Onko sisätilan kenno tukossa, vai onko siellä joku sulkuventtiili? Lämmön säädin nupikka mielestäni toimii. Ainakin tuntuu että vaijeri on kiinni, ja jokin läppä menee kiinni kun namiskaa vääntelee.
Mistä olisi hyvä ottaa letkut irti ja kokeilla onko kenno tukossa? Lämmittimen letkuja kokeilin konehuoneessa (lämpötilaa), mutta kylmiä ne oli rintapellin kohdalla vaikka koneessa oli lämpöä.
Oma ideani on ainakin vaihtaa tuo syyläri ensin. Jos systeemiin pääse ilmaa/paineistus kadoksissa syylärin takia? Itselle ei ole oikein selvää miten tuo kierto tapahtuu noissa koneissa.
Olisiko joku muu sattumalta kohdannut samoja oireita?
Vesipumppu pyörittää koska se tuli itselle mieleen ensimmäisenä ja se on tutkittu, lisäksi vaihdettu. Eli nesteen pitäisi liikkuu. Termostaatti toimii myöskin.
Syylärissä on ilmeisesti reikä, kun puskee höyry pilven kun flekti pamahtaa pyörimään ja hukka hiukan nestettä paisuntasäiliöstä. Ihmettelin ensin flektin märkyyttä, mutta ajattelin sen olevan kostea sateesta ja kaikesta valohoidosta (nokkapelti pystyssä), mutta vuoto siellä taitaa kuitenkin olla.
Sitten tuo sisätilan puhallus?, kun kylmää vaan puskee. Onko sisätilan kenno tukossa, vai onko siellä joku sulkuventtiili? Lämmön säädin nupikka mielestäni toimii. Ainakin tuntuu että vaijeri on kiinni, ja jokin läppä menee kiinni kun namiskaa vääntelee.
Mistä olisi hyvä ottaa letkut irti ja kokeilla onko kenno tukossa? Lämmittimen letkuja kokeilin konehuoneessa (lämpötilaa), mutta kylmiä ne oli rintapellin kohdalla vaikka koneessa oli lämpöä.
Oma ideani on ainakin vaihtaa tuo syyläri ensin. Jos systeemiin pääse ilmaa/paineistus kadoksissa syylärin takia? Itselle ei ole oikein selvää miten tuo kierto tapahtuu noissa koneissa.
Olisiko joku muu sattumalta kohdannut samoja oireita?