Omenan käyttö- ja ylläpitotarinaa
Lähetetty: 27 Touko 2018, 20:09
Moikka kaikille foorumilaisille!
Ajattelin alkaa kirjoittelemaan tänne tuosta omasta käyttökulkineesta tarinaa jos vaikka saisi vertaistukea täähn opelismiin
Eli tuli tuli tuo c vectra laitettua kiertoon ja ajeltua hetken aikaa prätkällä kunnes iski armoton auton tarve joten nettiauto auki ja selailemaan tarjontaa. No tärppäsihän sieltä ja viellä omilta kyliltä, ei muuta kun puhelin kouraan ja soittelemaan, jo samana iltana kurvailtiin omppu kotia.
Kyseessä siis B2 Omega vuosimallia 2001, 2.6 V6 löytyy nokkapellin alta ja varustetasona elegance, löytyy siis alkup. xenonit, ajotietokone, vakkari sekä muuta turhaa. Auto on päällisin puolin ja muutenkin suht siisti jo 17 vuotta vanhaksi autoksi, ainoastaan naarmut oikella takana, halkinainen lasi ja muutama repsottava sisustan osa pilaa kokonaisuutta, mutta laitellaan sitten ajanmyötä kuntoon Muuten kaikki toimii ja oikein tyytyväinen olen ollut.
Auto oli tullessaan minulle vakiokunnossa, ainoastaan takavaimennin oli korvattu suorilla putkilla ja vaihdettu merkitön maski. Edellinen omistaja oli huoltanut ja korjannut autoa aina tarvittaessa, esim viimeisen 2 vuoden/20tkm sisään vaihtanut keskivaimentajat, voimansiirron öljyt, laittanut jarruja ja suorittanut perus ölpänvaihdot yms.
Tosiaan itsellä ei ostohetkestä kuvaa ole ja autoa jo lähdetty jalostamaan omaan makuun sopivammaksi.7
Tähän mennessä tehty:
-Eteen laitettu hyllystä löytyneet madallusjouset ja taakse E36 bemun madallusvieterit (Ei olleet kyllä hyvät mutta ei parempiakaan tähän hätään ollut, jäi sellainen kasari look).
-Alkuperäiset 15" vanteet nakattu tallinperälle, tilalle tomassonin tn4:set koossa 8,5"-18", näillä päällä linglongi koossa 225/40-18.
-Perus öljynvaihdot ja putsiskliinaukset.
-Ledejä siroiteltu ympäri autoa.
-Suoriin putkiin laiteltu kromipäät ja siistitty muuten.
-Saatu irroitettavasta vetokoukusta taas irroitettava ja askarreltu suoja sille.
Muutamat kuvat nykykunnosta:
Kuvista huomaa hyvin tuon perän korkeuden versus keulaan, mutta tullaan laittamaan alustaa viellä uusiksi joten korjaantuu sekin...
Tosin etujousista ei itsellä ole mitään tietoa minkä merkkiset ovat ja paljon madaltavat, tulleet edellisen omegan mukanan joskus pari vuotta sitten...
Sitten vähän tulevaisuuden to do listaa:
-Alustan päivitystä
-Jonkimoinen etupuskurin lisäys/lippa ja takaspoikka (nettiä selailtu, etsitty mieleistä mutta mutta....)
-Naarmujen fixaus ja myllytys.
-Nahkasisusta, mieluusti sport jos löytyy jostain edes.
-Peräkärrin rekkarivalojen poisto ja orginaalin fixaus.
-Sisustan fixaus.
-Spacereitä, lättyjä löytyy mutta pultsarit tilauksessa tällä haavaa.
Tarkoitus olisi myös hieroa moottorista enemmän ulos, sitä varten on tietoa ammennettu jos mistäkin mutta suunnitelmat edelleen auki sen suhteen... Katsotaan alusta ja ulkonäkö ensin ja "voima" sitten
Mutta kassellaan kuinka alkaa etenemään ja päivitellään sitten lisempää
Ajattelin alkaa kirjoittelemaan tänne tuosta omasta käyttökulkineesta tarinaa jos vaikka saisi vertaistukea täähn opelismiin
Eli tuli tuli tuo c vectra laitettua kiertoon ja ajeltua hetken aikaa prätkällä kunnes iski armoton auton tarve joten nettiauto auki ja selailemaan tarjontaa. No tärppäsihän sieltä ja viellä omilta kyliltä, ei muuta kun puhelin kouraan ja soittelemaan, jo samana iltana kurvailtiin omppu kotia.
Kyseessä siis B2 Omega vuosimallia 2001, 2.6 V6 löytyy nokkapellin alta ja varustetasona elegance, löytyy siis alkup. xenonit, ajotietokone, vakkari sekä muuta turhaa. Auto on päällisin puolin ja muutenkin suht siisti jo 17 vuotta vanhaksi autoksi, ainoastaan naarmut oikella takana, halkinainen lasi ja muutama repsottava sisustan osa pilaa kokonaisuutta, mutta laitellaan sitten ajanmyötä kuntoon Muuten kaikki toimii ja oikein tyytyväinen olen ollut.
Auto oli tullessaan minulle vakiokunnossa, ainoastaan takavaimennin oli korvattu suorilla putkilla ja vaihdettu merkitön maski. Edellinen omistaja oli huoltanut ja korjannut autoa aina tarvittaessa, esim viimeisen 2 vuoden/20tkm sisään vaihtanut keskivaimentajat, voimansiirron öljyt, laittanut jarruja ja suorittanut perus ölpänvaihdot yms.
Tosiaan itsellä ei ostohetkestä kuvaa ole ja autoa jo lähdetty jalostamaan omaan makuun sopivammaksi.7
Tähän mennessä tehty:
-Eteen laitettu hyllystä löytyneet madallusjouset ja taakse E36 bemun madallusvieterit (Ei olleet kyllä hyvät mutta ei parempiakaan tähän hätään ollut, jäi sellainen kasari look).
-Alkuperäiset 15" vanteet nakattu tallinperälle, tilalle tomassonin tn4:set koossa 8,5"-18", näillä päällä linglongi koossa 225/40-18.
-Perus öljynvaihdot ja putsiskliinaukset.
-Ledejä siroiteltu ympäri autoa.
-Suoriin putkiin laiteltu kromipäät ja siistitty muuten.
-Saatu irroitettavasta vetokoukusta taas irroitettava ja askarreltu suoja sille.
Muutamat kuvat nykykunnosta:
Kuvista huomaa hyvin tuon perän korkeuden versus keulaan, mutta tullaan laittamaan alustaa viellä uusiksi joten korjaantuu sekin...
Tosin etujousista ei itsellä ole mitään tietoa minkä merkkiset ovat ja paljon madaltavat, tulleet edellisen omegan mukanan joskus pari vuotta sitten...
Sitten vähän tulevaisuuden to do listaa:
-Alustan päivitystä
-Jonkimoinen etupuskurin lisäys/lippa ja takaspoikka (nettiä selailtu, etsitty mieleistä mutta mutta....)
-Naarmujen fixaus ja myllytys.
-Nahkasisusta, mieluusti sport jos löytyy jostain edes.
-Peräkärrin rekkarivalojen poisto ja orginaalin fixaus.
-Sisustan fixaus.
-Spacereitä, lättyjä löytyy mutta pultsarit tilauksessa tällä haavaa.
Tarkoitus olisi myös hieroa moottorista enemmän ulos, sitä varten on tietoa ammennettu jos mistäkin mutta suunnitelmat edelleen auki sen suhteen... Katsotaan alusta ja ulkonäkö ensin ja "voima" sitten
Mutta kassellaan kuinka alkaa etenemään ja päivitellään sitten lisempää