Sivu 1/6

Yli miljoona kiometriä mittarissa

Lähetetty: 18 Huhti 2018, 23:38
Kirjoittaja Niin pitkälle kuin
Kyllä on nyt saksalainen insinööri ollut luomistyössään taitava :worship: tai sitten vaan tämä auto on kasattu suotuisien tähtien loisteessa :thumbsup: .
Tänään pyörähti 800 000 km mittariin, (josta itse ajettuna 700 tkm)(varmaan pyörähtää nollille miljoonasta) Kannuksen pitäjän kohdalla, missä täälläkin vaikuttava Opel Guru asustelee. Muistaakseni sama tapahtui myös kun tuli 500 000 km lasiin. .

Eli Y22DTR on kyllä lyömätön peli, mun C Vectran vauhdittajana. Se vaan kestää ja kestää :worship: .

Ja öljythän tähän vaihdetaan huomenna 17:ta kertaa eli 50 tkm välein ja sitä häviää tossa välissä noin 1,5 ltr, josta suurin osa täyttökorkin kierteiden välistä. Päästöt olleet aina kohillaan.
Moottorin jäähdytysjärjestelmä ollut "rikki" jo noin 500 tkm, nimittäin talvella moottorin lämmöt pääosin 70 - 80 ast. välillä kun koko syyläri huputettuna.
Moottori on täysin avaamaton, siis ei edes venttilikoppaa käytetty irti. Jakopäänketjukin vain kestää.
Moottorin lisäksi alkuperäistä on konehuoneessa polttoainepumppu, turbo (joka ei ole juuttuvasiipiseksi muuttunut), EGR, laturi, vesipumppu, startti, kytkin, ohjaustehostin, jarrutehostin, alipainepumppu/t.

Alustassa alkuperäisiä ovat vetarit, pakoputki ja kolme pyörän laakeria. Neljäskin olisi varmaan jos marmoritiskillä olisi tehty heti oikea vika-analyysi.
Niin ja kori peltiosineen (joskin korroosio jo tehnyt tuhojaan).

Mitä on hajonnut, Eberi noin 300tkm, ilmastointi noin 600 tkm, alkuperäiset iskarit vaihtoon 500 tkm (nyt nämä nykyiset alkuperäisvaraosat eivät kestä edes 150 tkm), moniurahihnan käyttöpyörä 600 tkm, jarrusatulat taakse 600 tkm, jarrulevut taakse 300 tkm ja 600 tkm, jarrulevyt eteen 500 tkm. Vaihdelaatikko 488 tkm (nykyisellä uudella vanhalla 614 tkm takana). Takalasin pyyhkijän moottori 700 tkm.
Tuulilaseja mennyt 6kpl. Ratin nahka kulunut puhki vasemmalta 15cm matkalta ja olen tuota itse hiplannut noin 10 300 h.

Polttoaineen kulutus 360 tkm keskikulutus 5,6l ja keskinopeus 67 km/h (ajotietokoneella olevat).

Aina on auto huollettu merkkihuollossa kun mulla ei oikein oo osaamista/aikaa harjoitella osaamista.

PS. tää auto on laittanut vähän liian kovat speksit seuraavaa autoa ajatellen. Ei taida tän vuosikymmenen autoilla noihin lukemiin päästä tekemättä moottorille mitään remppaa?

Re: Yli 800 tkm mittarissa

Lähetetty: 19 Huhti 2018, 05:23
Kirjoittaja kallek505
Hatunnosto autolle. Aikamoinen suoritus kun ei konettakaan ole tarvinnut avata. Jos nykyautot kestäis saman niin eihän tässä autoo tarvis vaihtaa ollenkaa. Itellä g astra jolla rullattu 408000 mutta vielä on matkaa vecun kilsoihin. Eimuutakun kovvoo ajjoo

Re: Yli 800 tkm mittarissa

Lähetetty: 20 Huhti 2018, 13:09
Kirjoittaja Teuwo
Onneksi olkoon!

Oikeaa toimintaa.

Hyvä havaita että C-vectraan on jo korjattu G-Astran dieselmallien ankeasti kestävät etupyöränlaakerit kunnollisesti mitoitetuiksi.

Omasta pikkulohkosta (tai pikemminkin lyhytiskusta) olisi tarkoitus panna keula kuosiin ensikuun puolella ja lähteä sahaamaan nykyisestä 793 lukemasta kohti 800 rajapyykkiä :)

Re: Yli 800 tkm mittarissa

Lähetetty: 20 Huhti 2018, 14:15
Kirjoittaja 1,2sorsa
Hienoa. Tuleeko paljon kilometrejä vuodessa että saisi miljoonan mittariin? Huoltokirjaa jatkettu jo takakanteen?
Ja laita toki kuvaa :D

Re: Yli 800 tkm mittarissa

Lähetetty: 22 Huhti 2018, 21:36
Kirjoittaja ascona_c
Monetko etu-umpiot on ehtineet samentua tuolla matkalla?

Re: Yli 800 tkm mittarissa

Lähetetty: 23 Huhti 2018, 13:24
Kirjoittaja Juho M-P
Ei jumantsuikka. Tämä liikuu yhä. Viimeisin kuvaviesti tuli 600tkm kohdalla.

Re: Yli 800 tkm mittarissa

Lähetetty: 23 Huhti 2018, 21:49
Kirjoittaja Niin pitkälle kuin
Vastauksia
Mulla tulee vuodessa vaihtelevasti 70-85 tkm.
Toiset umpiot menossa, vasta 50 tkm ajetut. Ois pitäny vaihattaa ne aikaisemmin, mutta jotenkin niihin paskoihin valoihin tottu. Vasta kun kerran talvella pimeällä ohitin rekan ja päästyäni sen edelle n. 400 - 500 mutta päähän, kuski laittoi pitkät päälle ja mulla maisema edessä kirkastui reilusti :lol: silloin päätin nyt pitää vaihdattaa uudet.

Viimeisin mikä hajosi oli öljykello, hieman ennen 800 tkm. No sekin korjattu.

PS. Mitä kuvia sitä halutaan ja voisko joku neuvoa miten ne tänne saa ladattua?

Re: Yli 800 tkm mittarissa

Lähetetty: 23 Huhti 2018, 21:53
Kirjoittaja 1,2sorsa
Jäsenet saa laitettua liitteenä.
Muutoin olen suosinut aijaa.com
Lataa sinne, asetukset julkiseksi ja kuvakoodeista pienikuva foorumille. Se kuva koodi tekstiin niin näkyy pieni kuva jonka saa klikkaamalla isommaksi

Re: Yli 800 tkm mittarissa

Lähetetty: 09 Touko 2018, 23:14
Kirjoittaja Niin pitkälle kuin
Kuvia
http://aijaa.com/3BiMPy
http://aijaa.com/fNCE11

Nyt mennään kohti 804 tkm

Re: Yli 800 tkm mittarissa

Lähetetty: 12 Touko 2018, 21:28
Kirjoittaja Niin pitkälle kuin
Tätä päivää olen peljännyt ja tiedä häntä loppuiko tuon auton taival kuitenkin ennen aikojaan.
Erästä hiekkatietä ajaessani tänään menomatkalla ei ollut mitään ongelmia, mutta takaisin tultaessa kajautin mielestäni pienessä röykyssä iskarit pohjaan ja samalla pohjan tiehen. Vauhtia noin 40 kmh. Ajettuani noin 4 km rupesi kuitenkin arveluttavaan, että eihän tuonne alakertaan vaan mitään tullut. Auto seis ja edestä kurkistin alle ja sieltähän öljyt valuvat kartanolle :banghead:.
Ei auttanut kuin soittaa hinuri hakemaan, ensimmäistä kertaa ton auton historiassa jäätiin tielle.
En tiedä tietenkään tarkalleen hajosiko jotain muuta, mutta kait se selviää korjaamolla.
Jos vain öljypohja halki, niin ehkä sen vielä voisi vaihtaa, mutta jos meni muutakin niin, sitten varmaan mulle uuden menopelin tosi katselu alkaa. Mutta jospa ei vielä kuitenkaan vaan saisi pelin kohtuu hinnalla parsittua. Suomesta en löytänyt y22dtr öljypohjia romuttamolta ollenkaan, tiedä sitten mistä löytyy...

Re: Yli 800 tkm mittarissa

Lähetetty: 13 Touko 2018, 11:36
Kirjoittaja 1,2sorsa
Niin pitkälle kuin kirjoitti: 12 Touko 2018, 21:28 Tätä päivää olen peljännyt ja tiedä häntä loppuiko tuon auton taival kuitenkin ennen aikojaan.
Erästä hiekkatietä ajaessani tänään menomatkalla ei ollut mitään ongelmia, mutta takaisin tultaessa kajautin mielestäni pienessä röykyssä iskarit pohjaan ja samalla pohjan tiehen. Vauhtia noin 40 kmh. Ajettuani noin 4 km rupesi kuitenkin arveluttavaan, että eihän tuonne alakertaan vaan mitään tullut. Auto seis ja edestä kurkistin alle ja sieltähän öljyt valuvat kartanolle :banghead:.
Ei auttanut kuin soittaa hinuri hakemaan, ensimmäistä kertaa ton auton historiassa jäätiin tielle.
En tiedä tietenkään tarkalleen hajosiko jotain muuta, mutta kait se selviää korjaamolla.
Jos vain öljypohja halki, niin ehkä sen vielä voisi vaihtaa, mutta jos meni muutakin niin, sitten varmaan mulle uuden menopelin tosi katselu alkaa. Mutta jospa ei vielä kuitenkaan vaan saisi pelin kohtuu hinnalla parsittua. Suomesta en löytänyt y22dtr öljypohjia romuttamolta ollenkaan, tiedä sitten mistä löytyy...
Eikö b vectrasta saisi öljypohjaa kun noita 2,2diiselin öljypohjia pitäisi kyllä riittää?
Ja saahan tuon hitsautettuakin jos sen irroittaa ja pesee.

Re: Yli 800 tkm mittarissa

Lähetetty: 13 Touko 2018, 19:26
Kirjoittaja Juho M-P
2.0 öljypohja on ihan sama.

Re: Yli 800 tkm mittarissa

Lähetetty: 14 Touko 2018, 21:06
Kirjoittaja Niin pitkälle kuin
No niin, öljypohja oli halki ihan kunnolla. Katselin hajoittamoiden tarjontaa ja kun ei tuossa nyt ollut kuin reilun 100€ ero alkuperäisvaraosan hintaan verrattuna otin sen marmori tiskiltä. Mähän en itse tolle pysty tekemään mitään joten aina menee korjaamo hommaksi jos jotain rikkoontuu tai pitää kuluvia osia vaihdella. Onneksi ei tarvitse autokaupoille ryhtyä :yes:
Loppuviikosta pitäisi taas pelittää :thumbsup:

Re: Yli 800 tkm mittarissa

Lähetetty: 14 Touko 2018, 21:14
Kirjoittaja Juho M-P
Hienoa

Re: Yli 800 tkm mittarissa

Lähetetty: 14 Touko 2018, 22:02
Kirjoittaja 1,2sorsa
:peukku: