Yli miljoona kiometriä mittarissa
Lähetetty: 18 Huhti 2018, 23:38
Kyllä on nyt saksalainen insinööri ollut luomistyössään taitava tai sitten vaan tämä auto on kasattu suotuisien tähtien loisteessa .
Tänään pyörähti 800 000 km mittariin, (josta itse ajettuna 700 tkm)(varmaan pyörähtää nollille miljoonasta) Kannuksen pitäjän kohdalla, missä täälläkin vaikuttava Opel Guru asustelee. Muistaakseni sama tapahtui myös kun tuli 500 000 km lasiin. .
Eli Y22DTR on kyllä lyömätön peli, mun C Vectran vauhdittajana. Se vaan kestää ja kestää .
Ja öljythän tähän vaihdetaan huomenna 17:ta kertaa eli 50 tkm välein ja sitä häviää tossa välissä noin 1,5 ltr, josta suurin osa täyttökorkin kierteiden välistä. Päästöt olleet aina kohillaan.
Moottorin jäähdytysjärjestelmä ollut "rikki" jo noin 500 tkm, nimittäin talvella moottorin lämmöt pääosin 70 - 80 ast. välillä kun koko syyläri huputettuna.
Moottori on täysin avaamaton, siis ei edes venttilikoppaa käytetty irti. Jakopäänketjukin vain kestää.
Moottorin lisäksi alkuperäistä on konehuoneessa polttoainepumppu, turbo (joka ei ole juuttuvasiipiseksi muuttunut), EGR, laturi, vesipumppu, startti, kytkin, ohjaustehostin, jarrutehostin, alipainepumppu/t.
Alustassa alkuperäisiä ovat vetarit, pakoputki ja kolme pyörän laakeria. Neljäskin olisi varmaan jos marmoritiskillä olisi tehty heti oikea vika-analyysi.
Niin ja kori peltiosineen (joskin korroosio jo tehnyt tuhojaan).
Mitä on hajonnut, Eberi noin 300tkm, ilmastointi noin 600 tkm, alkuperäiset iskarit vaihtoon 500 tkm (nyt nämä nykyiset alkuperäisvaraosat eivät kestä edes 150 tkm), moniurahihnan käyttöpyörä 600 tkm, jarrusatulat taakse 600 tkm, jarrulevut taakse 300 tkm ja 600 tkm, jarrulevyt eteen 500 tkm. Vaihdelaatikko 488 tkm (nykyisellä uudella vanhalla 614 tkm takana). Takalasin pyyhkijän moottori 700 tkm.
Tuulilaseja mennyt 6kpl. Ratin nahka kulunut puhki vasemmalta 15cm matkalta ja olen tuota itse hiplannut noin 10 300 h.
Polttoaineen kulutus 360 tkm keskikulutus 5,6l ja keskinopeus 67 km/h (ajotietokoneella olevat).
Aina on auto huollettu merkkihuollossa kun mulla ei oikein oo osaamista/aikaa harjoitella osaamista.
PS. tää auto on laittanut vähän liian kovat speksit seuraavaa autoa ajatellen. Ei taida tän vuosikymmenen autoilla noihin lukemiin päästä tekemättä moottorille mitään remppaa?
Tänään pyörähti 800 000 km mittariin, (josta itse ajettuna 700 tkm)(varmaan pyörähtää nollille miljoonasta) Kannuksen pitäjän kohdalla, missä täälläkin vaikuttava Opel Guru asustelee. Muistaakseni sama tapahtui myös kun tuli 500 000 km lasiin. .
Eli Y22DTR on kyllä lyömätön peli, mun C Vectran vauhdittajana. Se vaan kestää ja kestää .
Ja öljythän tähän vaihdetaan huomenna 17:ta kertaa eli 50 tkm välein ja sitä häviää tossa välissä noin 1,5 ltr, josta suurin osa täyttökorkin kierteiden välistä. Päästöt olleet aina kohillaan.
Moottorin jäähdytysjärjestelmä ollut "rikki" jo noin 500 tkm, nimittäin talvella moottorin lämmöt pääosin 70 - 80 ast. välillä kun koko syyläri huputettuna.
Moottori on täysin avaamaton, siis ei edes venttilikoppaa käytetty irti. Jakopäänketjukin vain kestää.
Moottorin lisäksi alkuperäistä on konehuoneessa polttoainepumppu, turbo (joka ei ole juuttuvasiipiseksi muuttunut), EGR, laturi, vesipumppu, startti, kytkin, ohjaustehostin, jarrutehostin, alipainepumppu/t.
Alustassa alkuperäisiä ovat vetarit, pakoputki ja kolme pyörän laakeria. Neljäskin olisi varmaan jos marmoritiskillä olisi tehty heti oikea vika-analyysi.
Niin ja kori peltiosineen (joskin korroosio jo tehnyt tuhojaan).
Mitä on hajonnut, Eberi noin 300tkm, ilmastointi noin 600 tkm, alkuperäiset iskarit vaihtoon 500 tkm (nyt nämä nykyiset alkuperäisvaraosat eivät kestä edes 150 tkm), moniurahihnan käyttöpyörä 600 tkm, jarrusatulat taakse 600 tkm, jarrulevut taakse 300 tkm ja 600 tkm, jarrulevyt eteen 500 tkm. Vaihdelaatikko 488 tkm (nykyisellä uudella vanhalla 614 tkm takana). Takalasin pyyhkijän moottori 700 tkm.
Tuulilaseja mennyt 6kpl. Ratin nahka kulunut puhki vasemmalta 15cm matkalta ja olen tuota itse hiplannut noin 10 300 h.
Polttoaineen kulutus 360 tkm keskikulutus 5,6l ja keskinopeus 67 km/h (ajotietokoneella olevat).
Aina on auto huollettu merkkihuollossa kun mulla ei oikein oo osaamista/aikaa harjoitella osaamista.
PS. tää auto on laittanut vähän liian kovat speksit seuraavaa autoa ajatellen. Ei taida tän vuosikymmenen autoilla noihin lukemiin päästä tekemättä moottorille mitään remppaa?