Tuolla on yksi kuva.
viewtopic.php?f=23&t=262090&start=120
Rakenteena,
Satula irti (tupla mäntäinen) männät ihan meisselillä kääntämällä hieman sisään jos tarvii.
Kengät rummussa.
Ala reunassa linkku, kuumenna tämä toholla, kitkuta ja tervaa viimeisen päälle,
Läpivienti kumi oisi kiva olla ehjä mutta vaikeampi saada.
Sitten pätkävaijeri (3,90 motonet) jos lankoja irti, tämän jälkeen itse vaijeri. Jäätyy usein.
Jos käsijarru pelaa paremmin lämpimällä niin toden näköisesti vaijerit jäässä. Muutoin linkut. Joskus harvoin vanhassa paskassa ruostunut kitkapinnat irti mutta se pitäisi mekkalaa.
Säätö
1, levystä pykälä pois, ja vaijerit irti välikappaleesta
2, uudet kengät vaihdat yhdelle puolelle kerrallaan niin voi katsoa mallia toiselta puolelta,
Säädä kurkistus reiästä levy paikallaan niin että laahaa hieman ja vähän takaisin. Käytä linkusta käppäri päälle pari kertaa ja tarkista säätö.
3, toista sama toiselle puolelle,
4, uusi vaijerit ja säädä käsijarrun liike noin 1/3 matkaan.
5, testaa ettei jäänyt laahaamaan ja homma on valmis.
Työaikaa menee aika tarkkaan 2-tuntia osaavalta nosturilla.