Sivu 1/1

Iskarin yläpää Omega B MV6

Lähetetty: 24 Tammi 2018, 10:44
Kirjoittaja hurin94
Hei,

yksinkertaisesti, MIKSI?

Kuva

Eli siis auto on -99 MV6, Bilsteinin B8 iskarit täältä foorumilta ostettu kumit tuli mukana ja vakio iskarit oikeilla värikoodeilla. (sininen vihree en muista kumminpäin mutta tarkistettu että oikeat) iskarien yläpäät on nyt tuommoiset, ennen lautaset oli lähes kiinni tuossa pellissä.

Jotakin oon nyt järkeilly että se iso kumi joka tuolla pilkottaakin alhaalta päin on väärä? Vanhat lähti kierrätykseen kun mitäs sitä vanhoja säästellä :roll:

Motonetistä oon kyselly niin tuntuis että A-omegasta lähtien samat kumit, mutta eri numeroilla.

-Mika

Re: Iskarin yläpää Omega B MV6

Lähetetty: 26 Tammi 2018, 13:43
Kirjoittaja mandula
Itellä, uusilla B4 iskareilla ja vakiojousilla, jäi toi lautanen myös ylös mutta ei noi paljon. Ehkä puolet tosta raosta.
Samalla vaihdoin myös noi kumit ja laakerit, oliskohan ne Motonetistä sillon ostettu.

Silloin tuota myös ihmettelin, kun muistaakseni ennen vaihtoa ei tuossa ollut silmiinpistävää rakoa.

Re: Iskarin yläpää Omega B MV6

Lähetetty: 26 Tammi 2018, 20:31
Kirjoittaja Timonen
Voisiko olla, että vanhalla kuluneella ja väsyneellä kumilla rako on pienempi, mutta nyt kun on uusi, niin rako on ns. normaali?

Mulla muistikuvaa vastaavasta hommasta omasta autosta, tais olla Vectra A -94 V6.

Re: Iskarin yläpää Omega B MV6

Lähetetty: 26 Tammi 2018, 21:09
Kirjoittaja Wesku79
Ei mene noin päin. Paitsi jos uusi on alkuperäistä pehmeämpi tai pienempi.

Re: Iskarin yläpää Omega B MV6

Lähetetty: 26 Tammi 2018, 22:04
Kirjoittaja 1,2sorsa
Matalampi muteri tuon ylälautasen alle.
Täällä b vectrassa 4mm ilmarako

Re: Iskarin yläpää Omega B MV6

Lähetetty: 29 Tammi 2018, 08:54
Kirjoittaja hurin94
Mutteri tuon lautasen alla on jo siis semmonen ns orkkis ohut :)

Nyt on motonetistä A omegan kumit haettu, jossei auta niin lähtee tilaukseen UK:sta Monaron kumit.

Re: Iskarin yläpää Omega B MV6

Lähetetty: 29 Tammi 2018, 09:37
Kirjoittaja Wesku79
Tähänkin osaan olettaisin pätevän: GM, Sachs, Lemförder - ja millään muulla ei teekään sitten mitään.

Re: Iskarin yläpää Omega B MV6

Lähetetty: 29 Tammi 2018, 10:43
Kirjoittaja hurin94
Lemförderin kumit on nämä, että kai sitten onnistumisen prosentti on parempi

Re: Iskarin yläpää Omega B MV6

Lähetetty: 30 Tammi 2018, 11:15
Kirjoittaja ?!
Juu,se mutterin paksuus jolla tolppa kasataan vaikuttaa ainakin suoraan tuohon ilmarakoon.Osassa iskareista tulee semmonen orggista huomattavasti paksumpi jolloin näyttää hassulta kun auto pyörillään.

Re: Iskarin yläpää Omega B MV6

Lähetetty: 30 Tammi 2018, 11:25
Kirjoittaja mandula
Ja pamahtaa muuten hyvin kun sopivan korkuisen hidasteen päältä ajaa reilumpaa vauhtia jos tuo on liian korkeella, kun renkaat tipahtaa alaspäin nopeasti ja lautanen osuu koriin vauhdilla.
Itsellä vielä selvittämättä että miksi on liian korkealla, mutta pamahtelua on nyt vaimentamassa pehmeät kumiläpyskät korin ja lautasten välissä.

Re: Iskarin yläpää Omega B MV6

Lähetetty: 30 Tammi 2018, 11:33
Kirjoittaja hurin94
Joo huomasin että alemman mutterin ku vaihtais paksumpaan niin olis helpompi kiristää ja avata se mutta tosiaan ei välttämättä oo sitten hyväksi ja vielä se että esimerkiksi mun tilanteessa pitäis vaihtaa ylä mutteri ohuempaan kun ei kierteet riittäisi. Eli hyvä sääntö olis että ala mutteri orkkis ja ylös semmone mikä pysyy kiinni ku sen kiristää.

Tuolla omegaownersilla tuli hyvät vastaukset ku kyselin siellä myös eli kuulemma se alimmainen prikka saattaa päästää koko iskarin lävitse ja sitten koko paino tuon kumi puslan keskellä ja se aiheuttaa tämän. Katotaan mitä paljastuu kun saan auki nuo.

Re: Iskarin yläpää Omega B MV6

Lähetetty: 30 Tammi 2018, 22:07
Kirjoittaja hurin94
Noniin nyt on :yes: 8)

Kuva

Elikkä kumi oli yksinkertasesti väärä. Prikat hyväs kunnos.

Kuva
Kuva
Kuva

Re: Iskarin yläpää Omega B MV6

Lähetetty: 30 Tammi 2018, 22:42
Kirjoittaja mandula
Jahas, pitääpä "päivittää" omatkin sitten kun on taas asiaa noille nurkille..

Re: Iskarin yläpää Omega B MV6

Lähetetty: 06 Touko 2018, 17:03
Kirjoittaja mandula
Ongelma ratkes myös, eli vanhoilla yläpään gummeilla (Motonet, merkkiä en muista) oli uudesta asti rakoa se sentti lautasen ja kori välissä.

Tilasin nämä ja nyt on ehkä milli rakoa ja meno vakautu huomattavasti:

Kumit

Laakerit

Edit. Vielä kehuttava ajettavuutta; vanhoilla kumeilla mutkassa/rampissa ajettaessa, tietyssä nopeudessa tai tarpeeksi tiukassa kurvissa tuntui kun mutkan ulkopuolen etukulma niiasi selvästi. Päättelin, että iskarin tukikumit ne siellä antaa periksi ja niiailu loppui nyt kun ne vaihtoi. Ihan eri auto taas kun ei montuissa/korokkeissa kolise ja niiailut loppu -(z)-