Sivu 1/3

A omega moottorinvaihto

Lähetetty: 06 Tammi 2018, 17:31
Kirjoittaja jjj^
B omegaan on moni asentanut saabin turbo koneita. Onko kukaan toteuttanut kyseistä swäppiä a omegaan? Myös muita hyviä koneita saa ehdottaa tohon koppaan. Pitääkö paikkansa ettei 24v r6 koneesaa kestä kansipahvit ja osia ei saa mistää enää?

Re: A omega moottorinvaihto

Lähetetty: 07 Tammi 2018, 03:55
Kirjoittaja OCF2945
Kyllä alkaa olla Opelin R6 moottorit kalliita harrastaa.

No hyviä moottori vaihtoehtojahan vaikka kuinka, Opelin omat moottorivaihtoehdot on aika tylsiä, mutta itse olen tykästynyt C20XE/LET koneisiin.

Saabin moottorit on loistavia kun sopii suoraan omegan vakiolaatikkoon, mutta omegan vakio vaihteistot ei kestä kauheita tehoja.

Bmw 6 koneet taitaa olla aika suosittuja joka paikassa ja bmw zf laatikot kestää 700-1000 nm riippuen laatikosta.

Mulla oli OM602 A Omegassa joka oli ihan hauska, mutta ei nuo dieselit ole mun juttu.

Toyotan 2JZ on loistava vaihtoehto.

Nissanin RB25?? tai mikä lieneekään.

Halvimmat taitaa olla Saabin koneet ja mersun dieselit. Se on ihan kiinni, että mistä itse tykkää =D

Re: A omega moottorinvaihto

Lähetetty: 07 Tammi 2018, 07:16
Kirjoittaja jjj^
Saabin kone ois omaan hyvä ku saa kohtuu rahalla voimaa ulos. Mutta saako sen sopimaan A Omegaan mitenkää?

Re: A omega moottorinvaihto

Lähetetty: 07 Tammi 2018, 07:39
Kirjoittaja OCF2945
Jos se sopii B omegaan niin se sopii A omegaankin

Re: A omega moottorinvaihto

Lähetetty: 14 Tammi 2018, 08:43
Kirjoittaja jjj^
Olisko täällä joku joka haluis auttaa sähköjen kanssa eli saabin koneen sähköt pitäs saada a omegaa? Tarkoitus olisi keväällä alkaa vaihtamaa tekniikkaa.

Re: A omega moottorinvaihto

Lähetetty: 26 Tammi 2018, 06:33
Kirjoittaja jjj^
Eikö täällä oo ketään joka haluis keväällä auttaa tässä?

Re: A omega moottorinvaihto

Lähetetty: 01 Helmi 2018, 08:11
Kirjoittaja ?!
Mikä saabin kone sulla on t5 vai t7?
T7 ainakin melko työläs saada pelittämään ja perus moottorissakin heikommat männät,t5 fiksumpi aihio.
Ja tuossa ylempänähän on melko kattavasti inffoa,aika samat jutut on tehtävänä kuin bee omegassakin.

Järkevää melkein suoraan ostaa joku ohjelmoitava moottorinohjaus ja vaihtaa ahdin/pakosarja,imusarjoissakin/apulaitteissa oli omat juttunsa,joissain esim. kaasuläppä sojottaa tulipeltiin.

Toijjotan jiizetalle täältä vahva suositus

Re: A omega moottorinvaihto

Lähetetty: 01 Helmi 2018, 08:27
Kirjoittaja Sämä
Miten muuten tuo BMW 6 koneet Omegassa?

Olen lähinnä miettinyt että kun onhan omppua saanut bemmin diiselikutosella mutta meneekö nuo bemarin moniventtiili kuutoset bensalla fyysiseltä olemukseltaan ihan samalla tavalla mitä diiselikin öljypohjan jne puolesta? Henkallahan tuommonen oli työnalla.

Mikäänhän ei ole bolt on ennen cut offia mutta miten vähän tuommonen sitten sitä leikkelyä tarttee lie?

Re: A omega moottorinvaihto

Lähetetty: 01 Helmi 2018, 09:30
Kirjoittaja ?!
Bemmin myllyt on järkevin vapari aihio,osaa löytyy kohtuu rahaan ja pystyy rakentamaan montaa eri variaatiota.Öljypohjiakin lienee eri mallisia kun löytyy niin monesta eri korista moottoreita

Re: A omega moottorinvaihto

Lähetetty: 03 Helmi 2018, 10:16
Kirjoittaja jjj^
Toyotan kone menee liian kalliiks. B omegaa menee kuulemma kohtuu helpolla ng900 moottori apulaitteineen eli eiks se oo silloin t5? Sähköt mietityttää eniten tässä hommassa...

Re: A omega moottorinvaihto

Lähetetty: 04 Helmi 2018, 17:48
Kirjoittaja lauantaijokeri
Mikä lie sitten tehotavoite? T7 Aeron turbolla ja softatulla boxilla ilman muita muutoksia(2001-2002) toimii alhaalta ja vakiokytkin ja suuttimet riittää, 250hv/350nm bensalla/380nm etanolilla. Uusi Aeron turbo ja softattu boxi yhteensä reilusti alle tonnin. Siinä halpoja hevosvoimia. Mutta jos tavoite enemmän niin sitten ehkä T5 rakentelun alle.

Re: A omega moottorinvaihto

Lähetetty: 05 Helmi 2018, 03:05
Kirjoittaja Keme
Ei ole mitään järkeä laittaa T7 moottoria Omegaan missään tehotavoitteessa. Moottorinohjaus ja lohkon kiinnityspisteet ei vaan natsaa Omegan koriin millään tapaa.

Re: A omega moottorinvaihto

Lähetetty: 05 Helmi 2018, 23:03
Kirjoittaja lauantaijokeri
Keme kirjoitti: 05 Helmi 2018, 03:05 Ei ole mitään järkeä laittaa T7 moottoria Omegaan missään tehotavoitteessa. Moottorinohjaus ja lohkon kiinnityspisteet ei vaan natsaa Omegan koriin millään tapaa.
Ok, eipä ole kiinnityspisteitä tullut vertailtua. Mikä siinä T7 moottorinohjauksessa takkuaa(ei varsinaisesti ole tätäkään tullut tutkittua Opeliin asennuksen merkeissä)? Saabin korissa helppo ja halpa piristää..

Re: A omega moottorinvaihto

Lähetetty: 06 Helmi 2018, 08:14
Kirjoittaja Keme
lauantaijokeri kirjoitti: 05 Helmi 2018, 23:03 Ok, eipä ole kiinnityspisteitä tullut vertailtua. Mikä siinä T7 moottorinohjauksessa takkuaa(ei varsinaisesti ole tätäkään tullut tutkittua Opeliin asennuksen merkeissä)? Saabin korissa helppo ja halpa piristää..
Väyläsähköjen siirtäminen tai modaaminen on jonkinmoinen homma. Muutoinkin toi T7 moottori on virityskäytössä suht paska mäntien, karstottumisen ja nokkien suhteen. T5 koneen moottorinohjauksen toimintakuntoon saamiiseen taasen riittää muutaman narun kytkentä.

Re: A omega moottorinvaihto

Lähetetty: 07 Helmi 2018, 10:10
Kirjoittaja iHenkkaZ
jos edukasta ja helposti istuvaa moottoria haluaa mistä voimaakin saa nii tekee ihan ooppelin omalla nelosella, askinhan siihen joutuu teettään

kaikki muu vaatii enempi ja vähempi tekemistä, kutosessa on aina enemmän kustannuksia mutta kutonen on aina kutonen :love:

m50 on sen verran kenollaa et vaatii vähä pellitystä ainaki b omegaan, askille kyllä tilaa o, ois toki voinu kääntää suorampaan kun näyttää et saa imusarjanki tehdä/ostaa kun jätän tehostajan säiliön vakiopaikalle

suunnittelin et tekisin vielä yhen bee omegan jos sattuu hyvä kori eteen nii bmw v8:lla.. mutta se on sitten joskus kun saa nykyset ees jollekki mallille :lollis: